08 Mart 2014

Einstein , Ön yargı ve Bir yazar üzerine...

Ne muazzam klişedir değil mi "ön yargıyı ortadan kaldırmak atomu parçalamaktan daha zordur " derler.
Ama boşa derler ..

Hey Einstein
ben kendi ön yargımı parçalayabiliyorum rahat uyu ! 
Öyle atom falan da parçalamama gerek kalmadı hani , söyleyeyim de :)
Bak bir de gülüyor ya...

Popüler yazarlara olan antipatim beni genellikle yanıltmamıştır.
Bana göre yazar dediğin mümkünse sadece kitap yazmalı , özel hayatı ile ilgili bilgiler paylaşmamalı tabiri caizse çok ayak altında dolaşıp göze batmamalıdır.

Her hafta -sanırım her hafta- gazetede koskoca bir öykü paylaşan Ahmet Ümit'den bahsediyorum.
Hani şu mütevazı kişiliği ile çok sevilen
İnsanların yazdıkları kadar kendisini de çok sevdiği yazar Ahmet Ümit'den .
Beyoğlu'nun En Güzel Abisi kitabı yayınlanmadan fırtınalar kopan
Kitabında Gezi'ye verdiği destek ile gönüllerde bir kez daha taht kurmuş Ahmet Ümit.

Özür Dilerim ... 
Böyle de saygılıyımdır.

İlk tanışmamız Patasana ile oldu ama senin haberin yok.
Kitaba duyduğum antipatikliğin cep boy olmasından da kaynaklanabileceğini biraz geç fark etmiş olmakla beraber , geç olsun güç olmasın diyorum.







Ön yargılarımı yıkmama yardımcı  roman                 "Beyoğlu'nun En Güzel Abisi " az önce bitti...
Hani kitap bir cinayeti anlatıyor vs. falan ama beni en çok son iki sayfası etkiledi.





Okumayanlar için kısaca bahsetmek isterim ;
Roman İstanbul Tarlabaşı'nda  yılbaşı gecesi işlenen bir cinayeti anlatıyor.
Herkesin sanırım yakından tanıdığı fakat benim ilk kez tanıştığım Komiser Nevzat ve ekibi cinayeti aydınlatmaya çalışıyorlar.
Romanda zaman zaman Gezi Parkı olaylarına , zaman zaman da bu olaylarda polisin tutumunun sertliğine değiniliyor.
Klasik bir cinayet romanından sanırım en büyük farkı bizi güncel yaşamın içinde tutması.
Kitapta okurken çok etkilendiğim cümleler oldu.
Ama  ben kitaptaki cümleleri çizmeyi de not etmeyi de sevmem.
Ya şurada bir cümle okumuştum der tüm kitabı satır satır karıştırırım.
Bunun için her şeyi devletten beklemeyin , kitabı okuyun.

Ben mesela karakterleri çok kafamda oturtamadım siz okuyun bakalım kim neye benziyorlar bulabilecek misiniz?

Katil Uşak değil ama en azından tahmini zor biri , hiç aklıma gelmemişti başlarda.

Özetlersek ;
* Ahmet Ümit hala yere göğe sığdırılamayacak bir yazar değil gözümde ama bir-iki romanını daha okumak istiyorum tavsiyeniz var mı?
* Katili bulmak için uykusuz kalıp saatlerce okumanızı sağlayacak bir tempo yok , kendi rekorumu kırarak 10 günde bitirdim!
* Yukarıda da söylediğim gibi karakter anlatımları çok çok zayıftı bence. Okuyup da Engin'i , Nazlı'yı , Barbut İhsan'ı ve hatta Tarık'ı gözünde canlandırabilen var mı ?

Beni güzel bir Algan Sezgintüredi romanı paklar ... Cinayet romanlarını sevenlerdenseniz tavsiyemdir. Katilin Şahidi romanını çok severek okumuştum. Burada yazmıştım... Aaaa yazmamışım ben o kitabı :D O kadar da beğenmiştim halbuki çok hayret!
Siz şimdi bu eleştirel yazıyı  (ben eleştirdim ya Ahmet Ümit yazarlığı bırakacak sanki)  okuyuverin ben size Katilin Şahidi isimli keyifli romanın tavsiye yazısını yazmaya başlayayım...

Pek Sevgiler
Çok Saygılar





20 yorum:

  1. İki kitabı da okudum:-) (Demin uzun uzun yazdıydım ama yazdıklarım uçtu, şimdi kısa kesiyorum:-) Ahmet Ümit'inki polisiye kısmından çok genel Beyoğlu havası ile hoştu, diğeri ise tam bir polisiyeydi:-) Ben Katilin diğer şeylerini okumadım, onları da edineceğim ilk fırsatta:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun yorumunu da merak ettim şimdi Handan'cım. Dediğin gibi Beyoğlu'nda gezinmek güzeldi fakat polisiye namına boş bir kitap olmuş. Katilin Şeyi ni okuyacağım ben de aldım :) Kitapların ismi bile çok cezbediyor beni:)

      Sil
  2. Bab-ı Esrar'ı tavsiye ederim. Ben de bu kitapla tanışmıştım Ahmet Ümit'le. Beyoğlu'nun En Güzel Abisi'nden daha çok beğenmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not alıyorum , bu ara kime sorsam Bab-ı Esrar diyor zaten :) Teşekkürler

      Sil
  3. Elime bir çok Ahmet Ümit kitabı geçti. Hediye geldi hepsi de ama ben bir türlü okuyamadım. Maalesef popülaritenin iticiliğine kurban gitti kendileri. Ve hala da öyle devam ediyor. Bu yazı bile içimi rahatlatmadı canım. :/ Belki başka baharlara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok zaten rahatlatmasın , bu kadar güzel romanlar varken zamanı değerli kullanmaktan yanayım artık.
      Eskiden yarım kitap bırakmazdım mesela ama artık beğenmezsem bırakıyorum , değerli vaktimde çok daha iyilerini okumak varken ...

      Sil
  4. Ya ben yazarların ünlü olmadan önceki eserlerini okumaya çalışıyorum. Çünkü bir yerden sonra artık ünlülük takıntıları oluyor ve bu eserlerine de yansıyor .Tabi Ahmet Ümit kaliteli bir yazar kitabını da okudum . Ama sanırım okuyucu olarak fazla beklenti bekledik o yüzden biraz hüsran yaşadık. Kısacası okunacak bir kitap :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bunu anlatmaya çalıştım , ünlü ve tanınır olmak kesinlikle yazarı olumsuz etkiliyor.
      Bunu Hamdi Koç ve ne yazık ki Ayfer Tunç da da yaşamıştım...

      Sil
  5. Kitap okursever olarak hiç Ahmet Ümit okumadım...Bu kitaba raflarda elim sık sık gitti ama önceliği hep diğerlerine verdim...Okusam mı okumasam mı bilemedim...:))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilemedim şimdi ne desem :) Okumazsan çok şey kaybetmezsin sanki ...
      Sevgiler

      Sil
  6. Hiç Ahmet Ümit okumadım... Ama bu kitabını uzun zamandır merak ediyordum ama bi güncelliği geçsin diye bekliyordum :) Benimde böyle bi takıntım var işte ;)
    Yazın okuyacaklarım arasında ama... O zaman görüş beyan ederim ;)
    İyi haftalar canımcım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah Popülerite canavarları bizi :D
      Heh bak yazın okunabilir bence de , sen de benim gibi mevsimlik kitap okuyanlardansın di mi :)

      Mutlu Haftalar Şebnem'cim...

      Sil
    2. aynen ;) yazın daha çatır çutur oluyor kitap okumalarım ;)

      Sil
  7. Bu kitabı okumadım açıkçası fakat bu kitaptan çok bir sonra ki yazınızda bahsedeceğiniz kitap cezbetti beni,bakınız anlatım ne kadar önemli değil mi merak uyandırmak için :)
    Benden sevgiler,mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  8. Ahmet Ümit'ten Beyoğlu Rapsodisi'ni okumuştum.Kitaplarıyla ilgili aynı görüşlere sahibiz.Cinayet romanlarını çok severim.Tess Gerritsen'in Cerrah ve Çırak kitabı favorimdir.Bir de yazım tarzından ve romanın kahramanından çok etkilendiğim Sue Grafton kitapları vardır.Alfabenin harflerine göre roman isimleri vardır.Ateşin''A''sı,baskının''B''si gibi.Tacizin ''T''sine kadar okumuştum.Tavsiye ederim.Popüler yazarlar konusunda bir takıntım yok.Ama nedendir bilmem popüler kitaplardan almadığımı şu an farkettim :)

    YanıtlaSil
  9. Ahmet Ümit okumadım,hiç bilgim yok,ama Beyoğlu'nun En Güzel Abisi'nin methini duydum
    genelde akşam yatmadan önce kitap okuyabiliyorum,cinayet falan olduğu için rüyama girer diye korktum
    rüyama girer diye :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ahmet Ümit'in bir kac kitabi var elimde fakat daha okuyamayim. O kadar cok bahsediliyor ki sosyal medya da falan ben bu yüzden su an okumak istemedim bu yüzden. Hani bir seyi okumdan tüm paylasimlardan bikkinlik gelir ya, öyle oldu biraz.

    YanıtlaSil
  11. Allah'ım benim bu adama karşı o kadar antipatim var ki anlatamam anlatamam.
    tek bir kitabını bile okumadım çünkü senin gibi düşünüyorum .
    romanı okurken romanı yazan kişinin karakterini yaşayış tarzını vs. bilmemem kafamda canlandırmamam lazım
    ay bu yazını kucaklayasım geldi :D

    YanıtlaSil
  12. Ahmet Ümit severek okuyorum ve yazılarını sıklıkla takip ediyorum..
    tüm kitaplarını da çok severim, beyoğlunun en güzel abisi hakkında yazmıştım ve kendisi de twitter üzerinden yazdıklarımı beğendi,
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2013/10/ahmet-umit-beyoglunun-en-guzel-abisi.html
    İstanbul Hatırası, Sultanı öldürmek tavsiye ederim, aşk köpeklikktir, sis ve gece de var bir de patasana,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. tatlım bu kıtao gercekten bır nefeste okunası , hemen bıtırmıstım ..yalnız ben kıtap cıkar cıkmaz almıs hıc haberım olmadan okumustum...ıste ben de mesela aşk ı k-ookumadım okuyamadım herkes anlattı cunku fenalık geldı banada :) heee bırde on yargı gercekten fena..ama hangımız kontol edebılıyorz kı kendımızı :)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe