05 Şubat 2013

Leyla'nın Evi - Tiyatro

Kitabını bir nefeste içi burkularak okuyanlardansanız iki damla gözyaşı dökmeden salondan çıkamayacaksınız.

Leyla'nın Evi benim kalbimde hep baş tacı olarak kalacak sevgili Zülfü Livaneli'nin eseri.Livaneli kitaplarının ayrı bir büyüsü olduğunu düşünürüm hep. Kitap öyle bir anlatır ki size hikayesini okumakla kalmaz yaşar , kitap bittiğinde de karakterleri mekanları hep özlersiniz.

Ben Leyla'yı çok sevmiştim,Celile Toyon sayesinde kat be kat sevdim. Hayalimdeki Leyla'yı kaybedeceğimden çok korkmuştum giderken ama hayır , işte bizim dünyalar tatlısı ,muzip ,tam bir istanbul hanımefendisi Leyla tam da karşımdaydı.


Bizim hırçın kız Roxy'i Ayça Varlıer oynamış. Ağzım açık izledim , kendisini daha önce hiç sahnede izlememiştim. Önyargılarımdan utandım. Nasıl güzel oynuyor ,çok tuhaf bir enerjisi var , ben çok sevdim.

Ayça Varlıer bu oyunculuğunu dolu ödülle taçlandırmış zaten baksanıza;
Afife Jale - Müzikal En İyi Oyuncu Ödülü
Sadri Alışık – En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Ödülü
Yeküv Vasfı Rıza Zobu – En İyi Kadın Oyuncu Ödülü
11. Direklerarası Seyirci Ödülü – En İyi Kadın Oyuncu Ödülü

Ve gelelim bizim iyi kalpli , vefakar "Yusuf" Halim Ercan . Gerçekten keyifli bir oyunculuğu var sizi hüsrana uğratmıyor.


Leyla'yı o tahta bavulunun üstünde gördüğünüzde kalbiniz cız edecek. Ve ona veda etmek istemeyeceksiniz. Ben birçok sahneyi gözümde yaşlarla izledim. Tuhaf bir deneyimdi.



Müzikler tabi ki Zülfü Livaneli den , nasıl kalbinizden vuracağını bilen bir ustadan.

İstanbuldaki gösterimleri bitmek üzere ama diğer şehirlerde devam ediyor. İşte programı ;
Tarih Saat Yer
18/02/2013 20:30 ATAKÖY YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ
24/02/2013 16:00 ANKARA ŞİNASİ SAHNESİ
08/03/2013 20:30 KOZYATAĞI KÜLTÜR MERKEZİ
09/03/2013 20:30 ESKİŞEHİR ANADOLU ÜNV. ANADOLU SİNEMASI
29/03/2013 20:30 İZMİR AMERİKAN KOLEJİ
30/03/2013 20:30 İZMİR ATATÜRK K. M. YUNUS EMRE SALONU

Farkındaysanız konusu hakkkında yazı yazmıyorum. Kitabını okumadıysanız büyüsü bozulmasın diye. Okuyun , İzleyin . Şiddetli tavsiyedir ...

Not : Tiyatro salonunun yaş ortalaması 65 yaş üstüydü. Benim gibi genç kesimden gelenler parmakla gösterilecek kadar azdı. Şahsen ben çok rahatsız oldum ve utandım bu durumdan. Benim için en zor tarafı haftalar öncesinden bilet almak gerekmesi, keşke aldığımız biletin mazeretli iptalleri olabilse !
Ama karar verdim artık daha çok tiyatroya gideceğim.

2.Not: Resimler Tiyatro Kare ' nin internet sitesinden alınmıştır. Oyun esnasında fotoğraf çekmeye çalışan sıfatsız arkadaşlar yerine konmak istemem , Uyuz oluyorum onlara :)
Siz de siteye girip ayrıntılı bilgiler bulabilirsiniz.


7 yorum:

  1. kitabı bende bir solukta okumuştum.serenattan sonra başka bir livaneli kitabından bu kadar etkileneceğim aklıma gelmezdi açıkçası.livaneliye hayranlığım bir kat daha arttı.sahnede bu konuyu seyretmekte büyüleyicidir eminim.Ama bizler gibi taşra denebilecek ve her türlü sosyal etkinlikten uzak olan bir yerde yaşıyorsan benim gibi bunu seyretmeyi hayal bile edemezsin.
    istabula geldiğimde denk gelmek isterdim doğrusu.kısmet:))

    YanıtlaSil
  2. Kitabı bende çok sevmiştim bu oyuna bende gitmek isterim.Bana ataköydeki uyuyor hemen araştırıp bileti almam lazım.Paylaşımın için çok sağol:)
    sevgiler derya:)

    YanıtlaSil
  3. Biraydamasalı; Serenad'ın tadı da başkaydı hani....
    Evet neden küçük yerlere gitmeyi akıl etmez ki tiyatrolar, ne kötü :S

    Hayat Paylaştıkça ; E süper, hemen bir bilet kap bence. Eminim çok memnun kalacaksın :)

    YanıtlaSil
  4. Kitabı okumamıştım ama tiyatroda izleme şansını bende yakaladım. Keyifli ve akıcı bir oyundu.Aklımda ve dilimde hala Roxy'nin Duisburg'ta doğmuşum şarkısı var :))

    YanıtlaSil
  5. Tiyatro ve sinemaya gitmeyeli o kadar zaman olduki hatırlamıyorum bile :( Asosyal oluyoruz galiba.Damlacım bloğunu çooookk geç keşfetmiş olduğumu düşünüyorum, ama artık burdayım, bende beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Taranis; doğru yahu bak ben bi an unutmuşum o şarkıyı ,
    -ben doğarken annem ölmüş, hayat bana baştan küsmüş :D
    Ayça Varlıer'in de cd si çıkmış zaten ,sesi güzeldi gerçekten.

    SeaBelle Çınar ; Hoşgeldin bloguma, ne demek geç olsun güç olmasın :))
    Maalesef yumurcaklar küçükken Asosyalliğin dibine vuruyoruz. Emin ol bir kaç sene sonra geçiyor.

    YanıtlaSil
  7. kitabı harikaydı ama oyunu da pek güzelmiş diye duymuştum. merak ediyorum çok izlemek istiyorum. inşallah bilet bulup gidebilirim.

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe