19 Kasım 2013

Bir Garip Cuma Gecesi Hikayesi

Her şey Twitter da gördüğüm bir Retweet ile başladı.
Takibimde olmayan bir tiyatro " biz oyunlarımızın galalarına eleştirmenleri değil halkı davet ederiz. Bu Tweeti RT edenlere oyun davetiyesi verilecektir"  yazmıştı ve bunu listemden biri RT etmişti.
Vallahi helal olsun tiyatroya dedim, takibe aldım.
Hatta o tweet i de RT yaptım, bakış açısı güzel olduğundan.
Zaten dedim çok zaman geçmiş davetli kontenjanı dolmuştur çoktan. Derken ; "davetiyenizi almak için lütfen bizi arayın" mesajı geldi.
Tanrım demek ki gerçekten karar vermek yolun yarısı , ben de bu sene bir sürü oyuna gitmek için kendimi şartlamıştım.
Pek tabi aradım , ismimi yazdırdım. İş çift kişilik davete kiminle icabet edeceğime kaldı.

Aklıma Can'ın kreş günlerinden arkadaşı ve annesi geldi. Hep çocuklarla buluşuyorduk ve dedim ki bir kaçamak yapalım anneler olarak.
Hemen planı yaptım yavrularımızı  kardeşime satıp onlar evde Xbox oynayıp film izlerken biz de moderen anneler olarak oyunumuzu izleyecektik. Her şey mükemmeldi!
Muhteşem bilinçli ve modern bir anne olarak mail yazdım arkadaşıma ( bu çocuğununuzun arkadaşlarının  anneleri ile diyalog kurma  konuları da ayrı bir yazı dizisi bence , ne zor denge ) çocuklar olmadan plan yapalım hadi dedim, çocuklar da eğlensin hem yalnız kalsınlar biraz dedim, biz de ilk defa yalnız dışarı çıkmış oluruz dedim. Tabi ki kırmadı, şimdiki aklı olsaydı kesin kırardı! 

Çocukların karnını doyurduk ben "hadi Can bayyyyy" dedim Can : "tamammm" dedi.
 O "canım yavrum kendine çok iyi bak , seni çok seviyorum" dedi. Oğlu : "iyi eğlenceler anneciğim sen beni sakın merak etme" dedi.
İşte böyleyiz biz Tofaş onlar Maserati :S
Tanrım düşündükçe utanıyorum...

Nasıl mutluyuz ama yolda; iki anne , güzel bir Cuma akşamı  ve tiyatro oyunu ...

Tiyatro Salonunu elimiz ile koymuş gibi bulduk.
Kuştepe de bir gecekondudan bozma bir evin içine şirin bir sahne hazırlamışlar.
Nasıl izbe bir yer! Dedik ki " sanat ne zor şartlarda yapılıyor" ama "helal olsun vallahi"
Oyun başladı... Ve bitti...
Full küfür dinledik, bir ara kız sahnede iç çamaşırları ile kaldı, bir ara küvetin önünde diğer kızla öpüşmeye başladı.
Ben tabi yerin dibinde! Allahım diyorum ne olur ara versin de bir bahane bulup çıkartayım onu buradan.
Yok ara falan vermedi , konusuz filmler gibi herkes öldü oyun bitti.

Ben pıstım , ay dedim çok özür dilerim vallahi çok da baktım ama konusunu bulamadım internette.
Oyunun üzerine birer kadeh şarap içtik.
Neyse ki güzel sohbetler ettik ve unuttuk oyunu...

89747 kere falan özür diledim.

Eskiden Türkçe sınavlarında Yazının ana fikri nedir? diye sorarlardı.
Yazının ana fikri : Bedava etin yahnisi yavan olur. 

(Not:Tiyatronun ve oyunun adından bilerek bahsetmedim. Kimsenin yaptığı işe zarar vermek istemem. )

7 yorum:

  1. Buluşmak için bahane olmuş ama sonu tatlı bitmiş, ana fikre kesinlikle katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Nedense yazının başını okurken anladım bir hüsran ile son bulacağını :)Yinede cuma gecesi bir kadeh şarap ve hoş sohbet herşeyi unutturur..

    Ahh Damla'cım bel fıtığı geçirme riski olsa dahi nerde o AKM Aziz Nesin Sahnesi?? Öyle çok özledim ki..

    Herşeye rağmen bu yazından sonra şöyle güzel bir oyuna bir çift bilet alasım geldi :)

    YanıtlaSil
  3. Kötü bir akşam olmuş gerçekten.Neyse bu da ömür boyu unutulmayacak bir anı olur artık:)İyi tarafından bakmalı,tecrübeler bir sonraki sefer için daima işe yarar.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ayamaya ; daha iyi bahaneler bulmayı diliyorum ne diyim :)

    Taranis ; Hangi Cuma ki elinde bir kadeh şarabın karşında bir yudum dostun varsa rüya gibi geçer demişler. Aslında dememişler ,ben uydurdum :p
    En yakın zamanda keyifli bir oyun bulup giderceğim , kendime söz verdim.

    SİHİRLİ OKLAVA ; Hem de nasıl kötü , rezil oldum kadına ya! tüm moderen ve ustüruplu annelik kariyerim yerle bir oldu resmen :))

    YanıtlaSil
  5. Özür diliyorum ama çok güldüm :))) Ağlanacak halimize güldüm belki de... Zira aynı tarz şeyleri yaşamışlığım çoktur. Gökten elma düşerken bana da kesin sadece sapı düşer :))
    Şarapla işi tatlıya bağlamışsınız ama buna sevindim ;)

    YanıtlaSil
  6. Bu davet o davet olmalı. Ne kadar da sevinmiştin. Hani derler ya, ucuz malın vardır bir hilesi diye, bu biraz onun gibi olmuş sanki. Neyse, senin için kötü de olsa bir deneyim olmuş. Ama üzüldüm. O kadar da sevinmiştin. :/

    YanıtlaSil
  7. Ben de hikayenin başından anladım mutsuz bir sonla bitecegini ama o kadar güzel ve içten anlatmışsın ki, olayı okurken ben de ister istemez gülümsedim :) çünkü hepimizin başına buna benzer şeyler gelmiştir..o anılarımızı da hatırlayıp aslında kendimize gülüyoruz belki de..Benim de Babil filminde aynı şey başıma gelmişti. Kalabalık bir arkadaş grubuyla gitmiştik. Çok övüyorlardı o sıralarda üniversitedeki hocalarımız bile..şimdiki aklım olsa internetten daha çok yorum okuyup da giderdim filme. İnsanın vaktinin boşa gitmesine mi yanarsın, abuk subuk şeylerin sanat diye sunulduğuna mı yanarsın..velhasıl, gününüzün mutlu sonla bitmesine sevindim. Sihirli Oklava'nın da yorumunda belirttigi gibi, tecrübeler bir sonraki sefer için daima işe yararlar..Bunlar hep tecrübe işte :)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe