10 Mart 2016

Olum Bir Varmis Bir Yokmus \ Jose Saramago

Adi, yeri  bilinmeyen bir ulke dusunun. Hayatlari hicbirimizden farksiz ilerlerken bir gun gelir ölüm artik can almaktan vazgecer. Kimsenin olmedigi bir ulkede neler yasanabilir yaziyi okumaya devam etmeden bir durup dusunun.

Ben de kitaba baslamadan ayni sizin gibi durup dusundum. Aklima cok daha guzel bir ulke gelmisti, sonucta bu olayin bence negatif oldugu kadar pozitif de bircok getirisi olabilirdi. Ama yazarimiz negatif kismini ele almaya karar vermis.



Olumun artik var olmamasi ulkeyi ciddi sekilde karistiracak, cenaze isleri yapanlar, sigorta sirketleri vs. batma noktasina gelecek, hastaneler komadaki hastalar sebebiyle kapasitelerini dolduracaklar. Ve siz bunu Saramago'nun duz yazi olarak yazdigi, konusmalarin dusuncelerden, anlatimin diyalogdan ayrilamadigi bir sekilde okuyacaksiniz. Ve eger benim gibi bir okursaniz cok zorlanacaksiniz.
Sanki yazar duz metin olarak yaziyi yazmis, yayinevine yollamis. Yayinevi de amannn okusunlar iste boyle diye onumuze koymus gibiydi.
Ilk Saramago okumam oldugu icin diger kitaplari da boyle mi bilmiyorum ama eger boyleyse isimiz var :)

Neyse, adam sonucta Saramago.

Kitabin ikinci bolumunde kaostan biraz olsun uzaklasiyor ve olumun gozunden bu kaosun nedenlerini gormeye. olumun ruh halini solumaya ve hatta olumun nasil calistigini gormeye basliyorsunuz.
Bence kitabin en keyifli kisimlari bu bolumleriydi. Ama sonunu ask hikayesi gibi kapatan yazar yine benim keyfimi yerle bir etti.

Kapagini kapatirken ' Ne alaka simdi ya' dedigimi net hatirliyorum.

Sonus olarak ben kitabi pek sevemedim. Aranizda Saramago severler varsa eger rica edecegim yanlis kitapla mi basladim yoksa Saramago'nun tarzi bu mu beni aydinlatsin.

Videosu da yayinda :)

4 yorum:

  1. Filiz seviyor Saramago.
    Ben de tarzını pek sevmiyorum ama çocuk kitapları gayet güzel :)

    YanıtlaSil
  2. Ben bir Saramago sever olarak Körlük ve ardından Görmek'i tavsiye ederim. Ben Saramago'nun tarzını çok beğeniyorum, Körlük kitabını yutarcasına okuduğumu anımsıyorum. Bu kitap ise kütüphanemde okunmayı bekleyenler arasında.

    YanıtlaSil
  3. Damla,yalniz degilsin...ben de aynen senin gibi dusunmus,okurken zorlanmistim ama okuduguma sevinmistim.benim de ilk saramago'mdu,bir daha okuyabilirmiyim bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Gayet güzel bir kitap. Herkezin okumanızı tavsiye ederim

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe