08 Şubat 2013

Twitter sen nelere kadirsin ...

Ben bu yazıyı yazmaya başladım ama bir türlü başlığa karar veremedim. Yazı bittiğinde başlığı ne olur ne olmaz bilinmez.

Twitter tuhaf bir yer, çok aktif,fazlasıyla sosyal , bir o kadar rant sağlamaya çalışan uyanıklar ile dolu. Yani anlayacağınız Vezir-Rezil durumu ...

Dün öğle saatlerinde "Bloglarda, instagramda ve twitter da okuduğum şeyleri sonrasında bulamıyorum ya işte o çok sinir bir durum. Bir kitap vardı onu arıyorum " twitime yardımcı olmaya çalışan bir çok insan çıktı. Size de oluyor mu bilmem , bir şey okuyorum ve diyorum ki bunu almalıyım ya da okumalıyım. Sonra alacağım zaman kitapsa yazarını ya da ismini , bir eşya ise adını ,markasını unutuyorum. Yazan kişiyi de unuttuysam eğer haydi bana geçmiş olsun :)) Yakında kendime sosyal medya defteri yapacağım. Bak bu fikir şimdi aklıma geldi, mantıklı aslında :) Neyse konudan çok saptım.

Ve uzun araştırmalarım sonucu kitabı ve yazarını hatırladım.Bu ara genç , türk ve kadın yazarların kitaplarını okumak gibi bir misyon edindim. Hatta mümkünse ilk yazdıkları kitaplarını(tavsiyeniz var ise yazın lütfen) . Ve sevgili SOLSOLEDO (isme tıklarsanız bloguna bakabilirsiniz) bu tür yazarların kitaplarını iki yayın evinde rahatlıkla bulabileceğimi söyledi.

Biri hepimizin tahmin ettiği üzere gönülden sevdiğimiz "YİTİK ÜLKE".

Diğeri de aşağıdaki yazışmalarda göreceğiniz yayın evi.

Buraya kadar her şey normal. Sonrası bizim konuşmamızın üzerinden birkaç saat geçip solsoledo 'nun bana önerdiği yayınevinin kendisini takip etmeyi bıraktığını fark etmesi ile ilginç bir konuşma başladı. Buyrunuz ,Okuyunuz.

Alttan üste okumanız gerekmekte;




Açıkçası ben çok rahatsız oldum bu tavırdan. Kendileri sonunda "fikrinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz" derken sanki istediğiniz kadar konuşabilirsiniz biz amacımıza ulaştık tavrı takınıyorlar.

Bence bir yayınevi isen ,üstelik yeni yazarlar tanıtmaya çalışıp kendine bu alemde yer açma çabasındaysan bu yol çok yanlış bir yol.

Bunu Twitterda da İnstagramda da sıkça yapıyorlar , ilk önce takip ediyorlar sonra sen de onları takip edince seni izlemeyi bırakıyorlar. Çok çocukça bir hareket bence , açıkçası gülüyorum ve fark edersem izlemeyi bırakıyorum.

Önce Kitap " bu yüzden okurlarımızı takip etmeye son verip sektörü izlemeye başladık." demiş. Kendilerine sektörleri ile mutluluklar diliyorum.

Açıkçası ben kitap alırken yayınevine dikkat edenlerdenim. Ve kara listeme eklendiler. Şimdi bunu okurlarsa "aman bir okur kaybettik ,batmayız" diye düşünürler eminim!

Sevgiler

6 yorum:

  1. kesinlikle bu konuda Kadir Bey'i ve Yitik Ülke'yi tek geçerim. Ya geçen Stylopunk'la konuşuyorduk neredeyse 110 kişi yüzyıllık yalnızlığı okuyor dedim ki can yayınlarından bir tepki geldi mi onların yayınevinin kitabı sonuçta, yok dedi cevap vermemişler mentionlarına... garipler bir hayli

    YanıtlaSil
  2. Hamide ; kimse kusura bakmasın burada 1 kilo mercimek aldım diye mercimek satan firmadan iyi niyet beklemiyoruz.
    Burada belki de %10 u okur bir toplumun %10 luk kısmında olduğumuz için evet ilgi ve biraz hoşgörü bekliyoruz. Can yayınları için aynı şeyi ben de merak etmiştim, demek tepki yok!
    Kadir Aydemir'e bence madalya verilmeli :)

    YanıtlaSil
  3. Sadece bir okur kaybettiklerini düşünürlerse çok yanılırlar. Blogların günümüzde en yaygın değerlendirme platformu olduğu çok açık. Bu kafada giderlerse zaten herkese bu davranışlarını fark edecek.
    İzleyici, müşteri ne derseniz diyin sizin ekmek paranız saygı göstermek zorundasınız...

    YanıtlaSil
  4. Ben de senin gibi okuduklarimi cogu zaman unutan bir balik hafiza oldugumdan mutevellit her hosuma gideni ajandama not almaya baslamistim ama soyledigin gibi bu is icin ozel bir sosyal medya defteri cok harika olur, fikrini sanirim ben de uygulayacagim izninle :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yazdıklarından sonra kaybettikleri demeyeyim -çünkü daha önce onlarla hiç işim olmadı- ama kazanamayacakları bir okur daha oldu.

    YanıtlaSil
  6. Şok oldum ne acayip tavır bu böyle. Sadece seni kaybetmediler. Dertlerine yansınlar:)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe