14 Mart 2013

Hayat Çok zor be Fadime Teyze !

Sevgili Ayşe teyze ;
Hayat çok zor. "Biliyorum kızım" deme de bi dinle!
Bizim veledin okulunu değiştirmek gerek , okul okul değil hayvanat bahçesi kıvamına geldi. Çocuklara Matematik dersi fasikülleri için cevap anahtarı veren- yazarken öğrenirlermiş- , "susadım" diyen çocuğa "suluğunu evde unutmasaydın" diye tersleyen ,30 yıl öncesinden kalmış tadilat görmemiş yemekhane de sürekli makarna, pilav çıkartan , bozuk çöp kovasını bile aylardır değiştirmeyi akıl edemeyen güya ÖZEL okul artık gözümde miladını doldurdu.

Ama anladım ki çalışan anne isen devlet okulu gibi bir seçeneğin yok. Çünkü devlet okulları yarım gün , eve bir yardımcı tutsan zaten özel okul parasına yakını ona vermen gerekecek.

Tek opsiyon özel okul olunca bir dert de tam orada başlıyor. Bak burası hem özel hem uygun dediğiniz okullar üstteki gibi çıkıyor. İsim yapmış ,eğitim seviyesinden ödün vermeyen okullar ise -bence haklı olarak- ciddi paralardan bahsediyor.

Sevgili Kezban teyze , söyle bana ne yapmalı? Okulu değiştirip maaşının neredeyse tamamını o güzel okula mı vermeli? Yoksa bu okulda kalıp yönetimi ile saç saça baş başa kavga etmeye devam mı edilmeli ki bu durumda vicdan nasıl susturulmalı ? Ya da işi bırakıp çocuğu da devlet okuluna mı vermeli?

İşim çok zor Fatma Teyze. Kafam çok karıştı. Hangisi doğru yoldur? Bu babalar ne işe yararlar? Kabartma tozu pastayı nasıl böyle kabartıyor? kafamda deli sorular ....

Yaa işte böyle Hatçe teyze , kafa dolu olunca blog da boşlanıyor. Ne ilham perisi kalıyor ne yazma isteği.


9 yorum:

  1. ortalık da mantar gibi türeyen özel okullar oldukça eğitim kalitesi çok daha düşecek malesef.
    devlet okullarında 9-3 eğitim yapanlar da var aslında ama yakınlarınızda var mı bilmem. ordan çokınca da çocuğu bir kaç saatliğine etüt merkezlerine bırakıyor insanlar. hem eve ödevleri kamamış olıuyor hem de vakit geçiriyorlar orda.
    okul değiştirmek konusunda bence çocuğunuzun fikrine danışın ve şöyle düşünün. ne yazıki en kötü özel okul bile devlet okulundan daha iyi( sadece fiizksel şartlar bakımından söylüyorum ama). dönem ortasında okul değişikliği bir çok çocuğu çok olumsuz etkiliyor ne yazıkki. ama mutsuz olduğu bir okulda devam etmektense başka bi okulu tercih edebilir belki.
    kolaylıklar diliyorum....

    YanıtlaSil
  2. Sizin durum sakal bıyık muhabbetine dönmüş Allah yardımcınız olsun. Bulunduğunuz yerin imkanları ne şekilde bilmiyorum ama; özel adı altında bunlar yapılıyorsa düzgün bir devlet okulu daha mantıklı geldi bana. Okul çıkışı da herhangi bir aktivite, kurs, etüt vb. merkezleri olabilir. Gittikçe zorlaşan sosyokültürel ortamda çocuk yetiştirmek zor sanat olsa gerek

    YanıtlaSil
  3. Ahhh ahhhhh :( Şu okul kısmı benimde derdim... Atsan atılmıyor satsan satılmıyor...
    Bizim buradada aynı sorun var... Özel okul kisvesi altında hoppp paralar cebe, öğrenciye imkan olanak parmaklarının ucuyla lütfen yapılıyor.

    Ben devlet okulunu tercih edenlerdenim. Annem destekçi allahtan boş zamanlarımızda bizim. Anne, akraba desteği alamayan arkadaşlarım okul sonrası etüd merkezi tercih ediyorlar.
    İnşallah en kısa sürede çözersin bu durumu...

    YanıtlaSil
  4. Moriçe; yanında yardımcı bir anneanne,babaanne olmadıkça devlet okulu çok zor. Ama etüt merkezleri bir seçenek olabilir gerçekten, ben de onları araştıracağım. Ama köklü bir çözüm müdür bilemiyorum henüz?
    İsminin önüne Özel yazmakla özel olunmuyor maalesef öğrenmiş olduk,devlet okullarının eğitim seviyesi bizimkinde daha yüksek şu an...

    Sevil hanım;
    ne doğru söylediniz çok ,çok zor hem de. Çocuklar için tam bir işkence, okul zaten 4 e kadar,okulun kendi etüdü var sabah8 akşam 6 okulda garibim. Haftasonları da aktiviteler derken daha şimdiden yarış atı moduna girdi çocuklar :(

    Oytunla Hayat;
    Özel okul kavramı çok değişti kafamda son zamanlarda. Markalaşmış okullara çok önyargılı bakardım ama daha sıcağım artık çünkü belli bir marka kaygısı var onlarda. Çocukları mutlu tutmak zorundalar. Bizimkiler zaten adım sanım duyulmamış ,nereden kessem kardır mantığındalar.

    YanıtlaSil
  5. Çalışan anne olmak ya da olmamak?, ne zaman anne olmak?, olursa nezaman tekrar işe başlamak?,çalışıp annaneye mi bırakmak ya da anaokul cağına kadar kendin mi bakmak? vs vs

    Zaten kafam daha çocuk olmadan karmakarışık iken şimdi bu yazıyı okuyup ilerde yaşayacağım başka bir sorunun daha olduğunu görmek :)

    Sanırım eşimin fikri devlet okulu olucak, çünkü o fahiş fiyat veren özel okulların mantığına uymadığını söylüyor. Bense yaşadığın bu detayları ondan daha çok düşünmek zorundayım... Sanırım en mantıklısı şimdiden kenara para koymaya başlamak :))

    YanıtlaSil
  6. İşin zor canım ama sen pratik zekasın, kesin bulacaksın bi yolunu, inanıyorum ben sana, içini ferah tut:)

    YanıtlaSil
  7. Taranis; bence de bir kumbara yap kendine bir çocuğum yıllık min. masrafı 30.000 tl moral bozmak olmasın :D
    Ben ek iş mi yapsam acep diye düşünmüyor değilim hani :))

    Bahar ; Ver gazı Damla'ya ver :)))

    YanıtlaSil
  8. Çalışan anne olmanın zorluğu, iş yerlerinin kreşleri olsa da anneler çalışsa çocuklarına bakılsa, hayat bayram olsa, tüm çocuklar akıllı, çalışan, kendi ayakları üzerinde duran anneler tarafından yetiştirilse, kadınlar da hayatlarına ara vermek zorunda kalmasa.. Kolay gelsin Damlam

    YanıtlaSil
  9. Damla, yazını daha yeni okudum: ((
    Ben her zaman devlet okulundan yanayım ve pilot okul da denilen eğitim seviyesi gayet iyi devlet okulları var. Misal Başakşehir de3 okul resmen kapıştırıyor çocukları, bu da ne kadar doğru bilmiyorum ama, sonuçta sınav odaklı sistemi çalıştırıyorlar ve öğretmenlerin bile puanları çok yüksek oluyor... Belki semtinde vardır böyle devlet okulları...
    Saat konusunda da evine yarım günlüğüne evine kadın al, biraz da ütünü filan yapar, evini derler toplar o işi de öyle çözmüş olursun...
    Hayat çalışan annelere çok zor be DAmla'm: )

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe