13 Mart 2015

Playback


Benim dedim Güllü kasetim vardı. Tekrar tekrar dinlerdim, bozuldu sonra. Teyp sardı kaseti ben kurtramaya çalışırken -tabi küçüğüm o zaman- koptu kasetin bandı da öyle kurtuldu annemler.
Ben de ne çektirmişim ama anneme , insanın çocuğunun favori sanatçısının Güllü olması ! Vallahi yazık kadına:)
-Küçüğüm derken?
Taş çatlasa 3. sınıfa gidiyorum işte. Bak ezbere hatırlıyorum hala kaseti.
Güllü'den sonraki favorim Yonca Evcimik'ti. Ama öyle 8:15 vapuru , bandıra bandıra ye beni falan değil "henüz çok gencim" di favori şarkımın adı. Dinledin mi hiç?
-Yoo, hiç duymadım. 
Aaaa bak efsane şarkıdır. Ne triplere girerdim ben elimde saç fırçası ile şarkı söylerken.
-Saç fırçası ne alaka yahu?
Kızsal şeyler , sen anlamazsın. Eline saç fırçasını alıp playback yapmayan kız çok şey kaybetmiştir bence.  Yıllarca sesimin Yonca Evcimik ve Güllü ile aynı olduğuna inandım ben o playbackler sayesinde. Peyy peyyy ....
-Tanrım daha neler öğreneceğim acaba?
Playback dediysem özensiz , düzensiz bir an olarak düşünme sakın. Bir saç fırçası ile bitmez o işler. Sahne bu sonuçta. Kostüm gerekir , makyaj gerekir , süs-püs gerekir. Hele ki seyirci! Seyircisi olmayan konser gördün mü sen hiç?
-Hönk! 
Evet ya, seyirci! Neyse kitaplarımı koltuklara dizip onları seyirci yaptığımdan bu akşamlık bahsetmeyeyim. Anladım ki konunun devamı seni sarsacak.
Dur ben sana bir playback yapayım konu kapansın.
-Ben de bundan korkuyordum. 



Neyse, ne diyordum?
Damlanın Plakları videoları çekemiyorsak nostalji de yapamayız değil ya.
Size bir playback yapayım mı ben ?
Ah durun önce sahne arkasından bir fotoğrafla başlayalım :)

Sahneye hazırlık 
Tamam tamam kulaklarınıza yazık , sustum.
Mutluluktan playback yaptığınız  bir hafta sonu olsun ...

29 yorum:

  1. Çok keyifli bir yazıydı, Bilge çok yapar saç fırçası elinde ama itiraf edeyim fotoyu görünce bizimkinin kostüm işini hiç ciddiye almadığını fark ettim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilge ve annesi ; Aaaa Bilge'ye benden selam isterse bende daha ne fotoğraflar var yol gösterebilirim :)

      Sil
  2. valla Yonca Evcimik'ten çok daha havalıymışsın, ne diyim! Güllü mevzuuna giresim yok ;D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antigone; Annemden de benzer cevap geldi yazıya dedi ki "Güllü kısmını hafızamdan silmiştim halbuki hazin bir hatırlatma oldu" :)))

      Sil
  3. ahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaa :)))))))))))))
    Gülllüüüüüüüü :)))
    Gözlüklü Güllüüüüüü :)))
    Sana ne diyim ben yahu...
    Saç fırçan neyine yetmiyor, kitaplardan seyirci yaparmış bide :))
    Damla sen çok yaşa emi :))
    Yalnız sen ne şirin bişeymişsin... Hafiften o günlerde sanki Top Gun filmide izlenmiş sanki :)) Tomun motoruna atlarım saçlarımı savururum edası görüyorum ben sende :)))

    Öptüm güzellik... Hafta sonun şahane olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat; Ohoooo daha ne kostümler ne cevherler var da izleyici sayımın düşmesinden korkuyorum.
      Güllü mevzuna gelirsek ne zaman kendisini görsem bi kıkırdamıyor değilim :))

      Sil
  4. :) Şarkı söylenmeden geçirilen bir çocukluk olur mu? olmaz tabii ki. :) Ne keyifli bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Ha ha ha, çok şekersin :-)

    Balkonda harika konserler vermişliğim vardır, malum tam sahne havası:-) Mahalledekiler ne moddaydı bilemem. Sekiz yaşımda en sevdiğim şarkı Başın Öne Eğilmesin'di bu arada:-) Ha ha ha, bizimkiler de hiç dinlemezdi nereden bulduydum da , ne anlayıp sevdiydim o şarkıyı ben bilmem. Ama aferim bana:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan; Bak balkon da iyi fikirmiş, ben işkencemi yıllarca ev halkına özel yapmıştım :))
      Başın Öne Eğilmesin mi ahahahahah :)

      Sil
  6. :))) saç fırçası evet kesinlikle annemin tülbentlerinden de elbise etek saç pelerin her şey yapardım ben ..Hatta bahçedeki leylak ağacının arkasını gardolap yapardım tüm evi taşırdım resmen..şimdi düşünüyorum da yazık ya anneme..yüce iki araba dağıtsa sinir oluyorum :))) benim ilk kadetimde oya boraydı sevmek zamanı..o kaset bantlarının kopması tekrar sarılıp dinlenmesi filan..ay ne iyi oldu güzel anılarımı hatırladım..AA yonca evcimik e gelincede bende o aralar çocukların playback ve taklit yaptığı yarışma vardı ona katılmış gibi yapardım şapkamı da ters takar aboneyim abone derdim...Ya süpersin ya valla çok mutlu oldum hatırlayınca bunları ..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coşkunlu Figen; Olan hep anneler olmuş değil mi ? :)

      Sil
  7. Heheee, ben de bendeniz hayranıydım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar006; Bendeniz vardı di mi evet yaaa. Sesi de güzeldi ama bak:)

      Sil
  8. o zamandan belliymiş artizzz olacağın:)

    YanıtlaSil
  9. Her an motoruna atlayıp sahil boyu hava atacakmış gibi görünüyorsun. :))
    Hemen hemen hepimizin saç fırçasıyla şarkı söyleme anısı vardır bence. Ama ben 8.15 Vapuru ile yapıyordum o işi. :D Seninkiler bayaaa bi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rmmbr; Aaaa bak ne diycem Yonca Evcimik kasetşm var hala benim bi gün 90's partisi mi versek :)) Sen 8:15 söylersin ben Henüz Çok gencim :))

      Sil
  10. Bizim zamanımızda Hakan Pekerin şarkıları vardı ya :D onu söylüyorduk sınıfta falan. Çocuklukta ki anılar ne güzeldi ya. :) Fotoğrafta da ünlü olacak bir çocuk :) görüyorum sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah Özdemir; Dün akşam dinledik Hakan Peker, o danslar zaten efsane :P
      Ünlüye gel işte ...

      Sil
  11. Resim şahane tam artistmişsin ve bu diyalog benim geçmişimle ne kadar uyuşuyor. Ve evet benim de favori şarkım oydu şu an bile söyleyebilirim Henüz çok gencim hak vermelisin saygıyla kabullenip benden vazgeçMelisin sevgin gerçekse düşünme bencilce sonu olmayan bir aşka itmemelisin seninle olamam... Ay takıldı kafama şimdi bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece; yorumunu okudum ve bir çığlık attım ki sorma gitsin! Yaaa kime sorsam haberi yok şarkıdan , sonunda buldum birini. Uzak diyarlarda ruh ikisi olabilir miyiz :D

      Sil
  12. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. gözün çıkmasın çok güldüm. ya bu şarkıları hatırlamak iyi mi kötü mü :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatoş ; siz gülün diye yazıyorusss efenim :) Sizin fıstıkta yok mu saç fırçası konserleri :)

      Sil
  14. Süper yazı olmuş canım ✌️ Ben hatırladım o şarkıyı ve Güllü olayına bittim,bloggera bi bakayım dedim yazını gördüm 😊 Sevgiler Gülin

    YanıtlaSil
  15. Yorumunuza cevabı buradan yazayım dedim: Evet haksız sayılmazsınız. Ama Z. T. de çok büyük oyuncu, yani o oyun Nehir'den daha iyi. Yani gidebilirsiniz de... :)

    Bu arada tasarımı çok hoş bu blogun! Daha çok yazı!! :)

    YanıtlaSil
  16. Bir tembellik hakim bu blogda:-)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe