05 Ocak 2016

Blogger Olmak Ya Da Ol(a)mamak

Yazardan imzali kitap istemeyi sarkicidan istek sarki istemekle karistiranlara sesleniyorum
Sanatcilara ulasip imzali cd lerini sizlere gondermelerini istiyor musunuz? 
Hayir tabi ki dediginizi duyar gibiyim.

Peki neden yazarlara-ya da yazar sandiklariniza- ulasip imzali kitaplarini istiyorsunuz?

Durun bastan anlatayim en iyisi.
Instagram hesabima DM dedigimiz Direk Mesaj gelmez genelde ama gecen gun fark ettim ki okunmayi bekleyen birkac mesajim varmis.
Hatta bir tanesi haric digerleri reklam mesajlariymis.
Ama o bir tanesi beni benden aldi.
Blogger olmanin da vermis oldugu hisle okudum, siz de okuyun;


Kac yildir blog yaziyorum hesap etmedim, sanirim 4-5 yil oldu. Bu sure zarfinda ne bir markadan ne de bir yazardan herhangi bedava bir sey istemedim. Ama burada konumuz ben degilim, onlar. Demek ki yanlislikla beni bulan bu arkadaslar haricinde daha bilincli, nokta atisi yapan, yazarlara ulasmayi basaran bloggerlar da var.
Bir insan emegini vermis, zamanini vermis, gecelerini vermis, en onemlisi duygularini vermis belki yillar suren bir cabayla bir kitap yazmis. Esek olma satin al yazmak istedim ama yazmadim. Dedim ki;
BEKLEMEYE DE RAZI!!!

Evet zaman zaman yayinevleri ucretsiz kitap gonderiyor hepimize ama emek veriyoruz, okuyoruz, tarafsizca yorumluyoruz. Yayinevinin dogru kitaplar icin dogru isimler secmesi, kendi finanse ettigi bir dokumani okuyucuya karsilik beklemeden bedava sunmasi baska sey, yazarindan bunu bedelsiz- bir de imzali!- talep etmek baska sey. O kitaptan  kazanacagi parayi bir yana koyduk diyelim yine de ben bir yazardan imzali kitap istemenin buyuk saygisizlik oldugunu dusunuyorum!
Cok garipsedim...

Sevdigim yazarlarin sevdigim kitaplarinin imzali olmasini cok onemsiyorum bu arada. Ama bunlar icin imza gunleri, fuarlar ve hatta kargolar var.
AL-OKU-ILETISIM KUR- ADRESINE YOLLA- IMZALASIN- GERI YOLLASIN mesela!

Velhasilikelam azizim, Bloggerlik ne gunlere kaldi...

45 yorum:

  1. Ben de bunu ne zaman bloga yazacaksın diye bekliyordum kiii. Yazmışsın. :D artık bir kitap yazmanın zamanı geldi bence güzelim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rmmbr; dun Tavsiye evine kizdim, bu olay geldi aklima dayanamadim artik :))
      Yazacagim az kaldi:D

      Sil
  2. Her şeyin bedavasına alıştı insanlar... Emeğe saygı ne yazık ki yok... Bir şey söylesen ne var ki şimdi bunda diyecek kafa yapısına sahip bu tip insanlar... Bi dünya para yatırıyorum kitaplara, bugüne kadar hiç aklıma bir yazardan bedava imzalı kitap istemek gelmedi:))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone; o kadar onemli bir noktaya deginmissiniz ki 'Bir şey söylesen ne var ki şimdi bunda diyecek kafa yapısına sahip bu tip insanlar' uzerine ne eklesem bilemedim.
      Sevgiler.

      Sil
  3. Once güldüm sonra düşündüm. Aslında herkes bir reklam yapma peşinde. . Karşındaki ile empati kurmadan. Ben çok bilirimki çok kitap okuduğum için beni kıskanır okumadigi halde kitap alanları. Ama sevinmelisin aslında çünkü senden umutlular sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YazmadanDurmam; Birgun kitap yazarsam onsoz kisminda ' Kitap yazma fikrini aklima sokan o bloggerlara saygiyla' yazacagim :))
      Sevgiler,

      Sil
  4. Bunun kozmetik versiyonları da var, firmalara mesaj atıp ''bana ürün gönderir misiniz?'' diyenleri çok gördüm, görmeye de devam ediyorum. Ama basılı olmayan bir bloggerdan da imzalı kitap istemek ne bileyim asladkggğg.:D Çok da ciddiye alıp bir şey yazamıyorum şu an, insan en azından bir araştırır ya. YUH!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melo Dram; kozmetiklere asinayiz, bazi makyaj bloggerlarinin da bu konuda isyanlarini okumustum. Kitap asigi bir insan olarak bir yazara bu taleplerle gidilmesi icimi acitti ya!

      Sil
  5. Merhaba,
    Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Bazıları blog yazmayı promosyon hediye almak, uyduruk ürün açıklamaları yazmak için bedava ürün almak olarak algılıyor maalesef. Evet blog yazarı blogundan para kazanabilir emeklerinin karşılığı olarak, ama bu bir sonuçtur ve yöntemi böyle olmamalıdır. Para ya da fayda elde etmek için açılan blogların, birgün doğal seleksiyondan geçeceklerini umut ediyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde yazar; acaba biz mi kendimizi yalnis lanse ediyoruz diye dusunmeden edemiyorum artik.
      Yorumunuz icin cok tesekkurler.

      Sil
  6. Daha dün açılmış bir blog için, çok doğru başlangıç olmamış!
    Bizler çabaladığımız bir ton şeyde, karşılık beklemeden çalışıyoruz.
    Biri onlara bloggerlığı nasıl anlatmış acaba?
    Ya da bizler nasıl lanse ediyoruz, bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin Dogan; hepsini karsima alip blogger ne demek anlatmak istedim gercekten :))
      Kesinlikle bizim de kendimizi yalniz lanse ettigimiz yerler oldugunu dusunmeye basladim.

      Sil
  7. O mesajlara itaibar etme yahu :D banada geliyo arada bir . :D O değilde sen bi ktap yazsanya okuyalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah; hadi canim yaaa niye haber vermiyorsun:)) Cok gaza geldim Emrah yazacagim :P

      Sil
  8. yani sen şimdi 1 adet imzalı kitabını tam 5 adet bloggera -daha dün açılmış!- göndermeyi çok mu görüyorsun? Cık cık cık, "blog raconu"na uymaz bu :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra; askolsun hatta yayinevimle konustum kendilerini evlerinden aldiracagim :D

      Sil
  9. ahhahhah, ben de imzalı videonu istiyorum :)

    YanıtlaSil
  10. bence sanatcilara ulasip CD de istiyorlardir hic sasirmam. Bir sekilde kolay para kazanma yolu olarak gorulmeye basladi bloggerlik. ne de olsa herkes herseyin uzmani. Dolayisiyla kitaplar konusunda uzman olup yorumlamalarina da sasirmiyorum bazi genc arkadaslarimizin. Oz guven patlamasi yasaniyor sosyal medyada.
    Bu arada bana bir kere bile al sana sunu yollayalim diyen olmadi Damla ya :) Naisl gorunmez bir bloggersam artik bak :)

    Sen beni guldurdun sabah sabah sagolasin:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gulcin; Guzel Fotograf ceken herkes edebiyat asigi oldu zaten, ben kitap fotografi paylasmaya cekiniyorum artik.
      Ben ismini not aldim, kitabimi yazar yazmaz 'imzali' yollayacagim sana. Oku, yorumla , tamam mi? :)))

      Sil
  11. İnsanlar sanki herşeyi reklam amaçlı yapıyor.Ben blog yazmayı sadece içimi dökmek ne bileyim yazı ucar söz kalır mantıgı ile tutmaya basladım.Keyif alarak yapıyorum ama insanlar sosyal medyayı ticarete dökünce çirkinleşiyor.Keşke alsa,okusa ve okuduklarını aktarsa daha güzel olur boş vakit geçirmekten kurtulur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda hanim; Ben blogumu toz olup ucacagiz benden bir iz kalir belki diye yazyorum.
      Keyif aldigim urunleri de kabul ettigim oluyor ama begenmezsem ya hic yazmayacagimi ya da elestiri yazisi yazacagimi da belirtiyorum. Bunun dengesini belirlemek lazim bence de

      Sil
    2. Siz gönlü güzel yazılarınızdan vazgeçmeyin,böyleleri de olmasa dogruları nereden göreceğiz değil mi? Sevgiyle,bol yazma ile kalın :)

      Sil
  12. Merhaba Damla, Oyuncu Anne'yi biliyor musun?Çok güzel bir oyun takvimi yayınladı bu sene. Facebook'da yazdı dün, ''Bana da gönderir misin'' diyen bir sürü takipçi varmış. Kadın o kadar emek verdiği ürünü sana bir de kargoyla gönderecek! Yahu, hakikaten ne günlere kaldık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'cim merhaba; siki takip etmiyorum fakat biliyorum Oyuncu Anne'yi. Inanirim artik bu tur insanlara da, bu bana gelen minik bir ornek tabi ama cok tuhaf geldigi icin paylasmak istedim.
      Daha neler gorecegiz ya hu!

      Sil
  13. Benzer bir durumda yaptığım resimlerle ilgili oluyor bana. Ben o kadar emek veriyorum ama bazı takipçilerim ya da arkadaşlarım kolay yoldan bana hediye edermisin diyebiliyor. Sizin bu durumda ironik olmuş bir blogger adayı için))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz; Sercan bey merhaba, tablolarinizi simdi gordum istenmeyecek gibi de degilmis hani! :)))

      Sil
  14. Baştan sona saçmalamış:)
    Maalesef her yanımız dökülüyor toplum olarak:(
    ne diyelim allah akıl fikir versin.

    YanıtlaSil
  15. Keşke evet yollarım deyip şu bloğa yazdıklarını çıktı alıp gönderseydin :)) (Çok kötüyüm)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Srplce; yanliz var yaaa cok iyi fikirmis ve gercekten kotusun ahahahah :)))

      Sil
  16. Haklı olmakla birlikte acımasız olmuş eleştiriniz. Parasını verdikten sonra yazardan imzalı kitap istemek neden bu kadar kötü olsun ki. Her ilde imza günü olmuyor malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Ozer; Abdullah bey merhaba, aslinda ayni seyden bahsediyoruz. Uzak olanlar icin de parasini oder, okur, iletisim kurar ve imzalamasi icin yollarsin diye asagida bahsetmistim.
      Benim itirazim bana bedava urun yolla ben de reklam yapayim zihniyetine.

      Sil
  17. Bence iç sayfaları boş sadece kapaktan ibaret bir kitap gönderilebilir istekte bulunan kişilere :D Çok da anlamlı olur hatta, bir de onu anlayıp yorumlasınlar bakalım neler çıkacak ortaya :D:D ( Ama imzalı olsun tabii orası çok önemli lütfen :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben Raif; Fotografino cekip Instagrama koymazlarsa adimi degistiririm :)))

      Sil
  18. Sevgili Damla,
    Bu daha hiç bir şey valla. Neler gördüm, bir krem bir oje için çalıştığım ya da iş yaptığım e-ticaret sitelerine, markalara ne mailler ne mesajlar geliyor görsen ağzın açık kalır. Hele tanıdığım, bildiğim insanlardan böyle çirkin mailler görünce acayip soğuyorum bu işten. Okuduğumuz birçok blog bu yolla kendince bir şeyler elde edip tamamen yalan ya da reklama dayalı içerik üretiyorlar. Türkiye'de blog olayı çook çok yanlış anlaşıldı.
    Senelerdir yazıyorum, asla böyle bir şey yapmadım. Ona rağmen bana gelen hediyelerin yarısı onlara gelse demek ki komple bloglarını satacaklar.
    Ben de böyle gelen mailleri yayınlayıp onları utandırsam mı diye düşünüyorum ama sonra kendime yakıştıramıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve Gizem Olus; Cok kez serzenislerini blogunda okumus bir okurun olarak iyi biliyorum hislerini. Kozmetik, Kitap ve hatta bedava aksam yemeklerine davet edilen bloggerlar sayesinde gece hayatini bile bedava gezen bir meslek zannediyor bu insanlar.
      Yukarida da soyledim , cuvaldizi kendimize batirmaliyiz belki. Acaba biz de kendimizi yalniz mi lanse ediyoruz, nedir?
      Basima ilk kez boyle bir sey geldi, sende ne bombalar vardir kimbilir:))

      Sil
  19. Bir trolleme operasyonu olmasın :)

    YanıtlaSil
  20. Ama Damla yaaa, yazınca bana da gönderceksin di mi :)

    YanıtlaSil
  21. mesajı kopyalamışlar önlerine gelene yolluyorlar bence :)

    YanıtlaSil
  22. Gerçekten böyle taktik geliştiren insanlar var mı. :(

    YanıtlaSil
  23. Handan duygularıma tercüman olmuş bak :)))))
    Bu arada sana bir gün kraliçe olacaksın demiştim hatırlıyormusun :))))
    Bunlar işaretleri bak :)))

    YanıtlaSil
  24. Gülmekten öldüm ama kendime :D yazının başını okurken diyorum ki bu güzel hatun bir kitap çıkardı da ben nasıl haberdar olmadım ben hangi dünyada yaşıyorum acaba diye kendimi
    yerden yere vururken sonra anladım.
    yayınevlerinin kitap yollaması noktasında yazılarına tam bu yüzden güvenmediğim bir çok blogger var ve onların çok övdüğü kitapları almıyorum.

    YanıtlaSil
  25. Çok beleşçi var. Tanıtım yapacağım ayağına ürün istiyorlar. Beğenmese bile beğenmiş önerisi yapıyorlar. Bir defasında saç boyası markası bloguma yorum bırakmış tanıtım amaçlı boya yollayacaklarmış yeni renkleri bilmem ne sarısıymış, adres istiyorlar. Saçımda boya bile yok. Alan memnun veren memnun. Sponsor adı altında onu bunu tanıtan sayfalardan kaçıyorum. Objektif yorum lazım bana yoksa oturur tüm gün reklamları izlerim ne farkı var onun bundan.

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe