25 Nisan 2016

Kitap Yorumu ~ Mucize \ R.J. PALACIO

Ciktigi ilk gunden beri gerek kapaginin dehset guzel rengi gerekse fiyatinin ucuklugu ve herkesin bu kitaptan bahsetmesi ile merakimin tavan yaptigi Mucize'yi gectigimiz ay CNR Kitap Fuarindan almistim.

Sevgili Pinar Bahar Okuma Senligine  ' kapaginin mavi oldugu bir kitap ' kivaminda bir kategori koyunca pek tabii okumak sart oldu.  Pinar , Baldan Beri kanalinin sahiplerinden Kubra ve Instagramda asiyeergur06 ile birlikte okuduk. Henuz aramizda tartisamamis olsak da ben yorumumu daha fazla geciktirmek istemedim. 
Damla Şahin (@damlacerrah) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()

Bu kitabin yorumunu Pinar surada videosunda yayinladi. Ben de video cektim, bu yazinin altinda bulabileceksiniz fakat biliyorumki video izlemeyi sevmeyenleriniz var , bunun icin de kitaplar hakkinda her seyi artik  hem blogumda yazi olarak hem de Youtube kanalimda video olarak bulabileceksiniz. 
Secin, begenin, izleyin ya da okuyun! Daha ben ne yapayim ki hizmette sinir yok :)))



Konuyu cok dagittigimin farkindayim, hemen kitap yorumuma geciyorum. 

Mucize'yi buyuk beklentilerle okumaya basladim. Cunku okuduguna sahit oldugum herkes kitabin sonunda gozyaslarini tutamadigindan bahsetmişti.

Kitap, 10 yasinda August adinda bir cocugun hikayesini baslarda kendi agzindan sonrasinda ise cevresindeki arkadaslari ve yakinlarinin agzindan bize anlatiyor. 
August yuzunde buyuk anomalilerle dogmus, gorunusu etrafindaki herkesin dikkatini ceken ve hatta rahatsizlik verecek derecede tepkilere maruz kalmasina sebep olan yuregi tertemiz bir cocuk. 

Kucuklugunden beri bu tepkilere o kadar alismis ki bir yere kadar tolere edebildigi bu cigliklar, tuhaf bakislar vs. bir gun evde egitim hayatinin bitmesi ve okula gitmek zorunda kalmasiyla hayatini cok daha fazla etkilemeye basliyor. 

Okuldaki arkadaslarinin acimasizligi, kurmakta zorlandigi diyaloglar, sosyallesmekte yasadigi sikintilar bir yana saglik problemlerinin ilerlemesi ve ailesinde yasadigi sikintilar August'u ciddi sekilde yaraliyor. 

Kitabin ortalarina kadar bu mutsuzluklari okurken an geliyor bazi kirilmalar yasaniyor ve August'un aslinda etrafindaki insanlara verilmis bir mucize oldugunu siz de derinden hissediyorsunuz. 

Kitap, o kadar basit bir dille yazilmiski okurken sizi asla yormuyor, sıkmıyor. Omrunuz boyunca unutmayacaginiz sicak bir hikaye okuyorsunuz. Hani su yabanci aile filmleri tadinda. 

AMA; kitap 336 sayfa. Puntolar kocaman, satir aralari genis ve bolum bitisleri-baslangiclari arasinda ciddi bosluklar var ve Pegasus yayinlari istese bu kitabi 100-150 sayfada bitirebilirmis. Peki neden bitirmemis? Bana sorarsaniz kimse 100-150 sayfa bir kitaba 32.50 tl gibi bir fiyat vermezmis de ondan.  N'oluyoruz anlamiyorum, 32,50 tl ye kitap mi olur? Dun Is Bankasi klasiklerinden Budala ve Karamazov Kardesleri aldim 28-26 tl falandi ki sanirim 700-800 sayfaya yakinlar. 

Demem o ki; kitabi internetten, sahaflardan, arkadaslarinizdan edinin ve kesinlikle okuyun. 10 yasindan 100 yasina kadar olan herkese uygun, kolay okunabilen, edebi yonden bos ama sicak bir hikaye icin dogru tercih olacaktir. 

Dipnot: Ben sonunda aglamadim ama tuylerde bir urperme olmadi da degil hani... 


5 yorum:

  1. Şu yaptınlığın etkinliğe kitabı alıp katılmayı bende istedim ama sayfa sayısını görünce dzzzttttt dzzztttt diye sesler çıkartmaya başladım...
    Bu ara hızlı kitap okuyamıyorum, hatta fazla zaman ayıramıyorum...
    Keşke sayfa sayısına takmasaymışım. Hiç aklıma gelmemişti puntosunun büyük olabileceği...

    Bu sıralarda (sende farkındasındır kesin) popüler kitaplarda fiyat uçuşları var... Bir de bir yerinden resmen kakalıyorlar... Tamam okuma yüzdesi düşük bir ülkede yaşıyoruz anlıyorum da, okuyan kitlenin suçu nedir arkadaş diyesim geliyor...

    Öperim seni...

    Bu arada kısa not: Bloga daha sık yaz artık, özlüyorum seni okumayı ben :)))

    YanıtlaSil
  2. Son dönemde pahalı kitaplar hep büyük puntolar ve boşluklarla dolu. Kitabı bilerek gereksiz kalınlaştırıyorlar. Kitap cidden pahalıymış bu arada...

    YanıtlaSil
  3. öyle heyecanlı anlattın ki merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
  4. Çok merak ettiğim bir kitap ama açıkçası Pegasus'un bu kadar abartılı fiyatlarını ödemek ve onların ceplerini şişirmek istemiyorum, bu kadar net :)
    Kitabı kütüphaneden alıp okurum belki, yakınlarımda alan hiç duymadım... Okursam ben de yorum yazarım.
    sağolasın Damla :)

    YanıtlaSil
  5. Kitap yorumunuz gerçekten etkiledi beni,kitabın ücreti de:)))Umarım bende temin eder ve okurum en kısa zamanda.

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe