17 Haziran 2016

Osmanlı Cadısı \ Barıs Mustecaplıoglu

Osmanli Cadisi, gerek ismiyle gerekse arka kapak yazisiyla bana adeta ' gel beni oku!' diye haykiriyordu.
Kirmadim.
Iyi ki de kirmamisim.

Kitabin konusuna gecmeden once yazarimiz Baris Mustecaplioglu'ndan bahsetmek istiyorum.
Baris Mustecaplioglu, ismini duydugum ama nedense kulak arkasi ettigim yazarlardandi ki buyuk bir pismanlik icerisindeyim su an.
Osmanli Cadisi'ni okuduktan sonra hakkinda biraz arastirma yaptim ve ilk romaninin fantastik bir seri olan Perg Efsaneleri serisinin ilk kitabi olan Korkak ve Canavar oldugunu ogrendim. Bu serinin hala biraz benim ilgim disinda oldugunu dusunsem de Şakird ve Kardes Kani romanlarini da yakin zamanda okumak icin not aldim. (Yazar ile ilgili eksi sozluk de ilginc bir entry okudum ve merakim 6536377 kat artti :) )

Osmanli Cadisi, hayatim boyunca okudugum romanlar arasinda en ilginc kurgu ve karakterlere sahipler listesinde yerini sabitledi. Hikaye iki zamanli olarak anlatiliyor ve bu olaya cok daha zevkli ve heyecanli bir tat katmis.

Soyle ki;

Hikayemiz Osmanli doneminde bir savas gemisi olan Sahmeran'da basliyor. Sahmeran'in kaptani, savas becerisi ile dunyaya nam salmis Haymanali Suleyman Pasa'nin esir aldigi efsunlu bir guzel ve bu kadinla arasindaki kendince kutsal bir iliskiyi okuyoruz.
Suleyman pasanin hakkinda pek de bir sey bilmedigi ve Ayse adini verdigi bu kadinin ardinda buyuk gizemler saklanan Osmanli Cadisi'ndan baska kimse olmadigini ilk sayfalarda anliyorsunuz ki yazar da bunu okuyucuya yem olarak onden hissettirmis bence.
Suleyman Pasa ve Ayse'nin arasinda gecenleri ve onlerine cikan engeller ve felaketleri okurken yer yer iciniz sizliyor lakin en cok da heyecan ile sayfalari cevirmekten kendinizi alamiyorsunuz.
Basta da soyledigim gibi romanin gectigi ikinci zaman benim cok daha fazla ilgimi ceken gelecek bir zamanda Istanbul'da geciyor.
Bu oyle bir Istanbul ki basta okuduklariniz size absurd gelse de uzerine biraz dusundugunuzde bu gelismelerin cok da uzak olmadigini farkediyor ve rahatsizlik hissediyorsunuz.
Yazarin diline ve kurgu gucune de bu ikinci zamanda hayran kaldigimi da eklemek istiyorum.
Gelecegin Istanbul'unda ucan arabalar, yuzlerce katli plazalar, inanilmaz gelismis bir teknoloji, zengin ve fakirin arasindaki ucurum ve yozlasmayi oyle bir yazmis ki ciddi rahatsizlik duyarak okudum.
Mesela evinizin de icinde bulundugu  bir plaza dusunun ki otoparkinizdan parkiniza bahcenize  hastaneniz ya da bankaniza  alisveris merkezlerine  ve hatta tum dostlarinizin evlerine  sadece asansorle ulasabileceginiz bir yasam alani. Disariya cikma ihtiyacinizin olmadigi, o plazada dogup o plazada oldugunuz ve bunun normal bir hayatin yasam standardi oldugu bir dunya!

Sizin de gozunuz korkmadi mi?
Cok da imkansiz da gelmedi degil mi?

Ikinci zamanda ozel dedektifimiz Kemal'in macerasini boyle bir kurguda heyecan ile okuyoruz.  Kemal,  amansiz bir hastaligi yuzunden bir suredir kendini eve kapatmisken ummadigi bir teklif ile dedektiflige geri doner yalniz bu beklediginden cok daha tehlikeli bir macera olacaktir.

Ben kitap boyunca bu iki zamani nerede birlestirecek, altindan ne cikacak diye turlu fikirlerle okudumsa da sondaki surprizi tutturamadim. Beni oldukca sasirtip gercekten tatmin etti diyebilirim.

Osmanli Cadisi, kesinlikle tavsiye edecegim bir kitap. Hatta sevdiklerime tavsiye ile kalmayip okumalari icin baski kurabilecegim turden.
Oyle detaylar ve gondermeler  var ki daha fazla yazarak surprizleri bozmak istemedim. Ama videomda kitapta beni etkileyen  bazi bolumleri okumaya calistim. Izlemek isterseniz buraya ya da resme tiklayabilirsiniz.



5 yorum:

  1. Merak ettim kutabı, duymamıştım ve okunacaklar arasına aldım...

    YanıtlaSil
  2. İSMİ ÇOK SEVİMSİZ geldi bana kitabın ama bu yazıdan sonra illa ki okunacak.

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim şimdi:) Çift zamanlı romanlardan hoşlanıyorsanız Nihal Atsız'ın Ruh Adam isimli kitabını önerebilirim.

    YanıtlaSil
  4. Çok merak ettiğim bir kitap benim de. Çekiniyordum almak için nasıl olduğunu bilmeden. Şimdi gönül rahatlığıyla alabilirim :)

    YanıtlaSil
  5. Özellikle ismiyle ilgimi çekti, senin yorumun üzerine sepetime eklendi =)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe