22 Mayıs 2012

Vicdan Azabı

Gecen Cuma işten cıktım , kestirme yol olan Zincirlikuyu mezarlıgına girdim. Hani su deli gibi yagmurun yagdigi saatler varya tam da o dakikalarda arabada tek basima gidiyorum.
Bir amca gördüm mezarlikta, en fazla 55-60 yaslarinda, nasil islanmis yagmurda...
İlk once yavasladim, korunakli bir yere kadar gotureyim dedim. Sonra dusundum yanima oturtsam dert, arkaya oturtsam ayri dert.
Amca da hissetti bence tereddutumu cunku bir an goz goze geldik.
Ama sonuc olarak cesaret edemedim, ve icim icimi de yedi gunlerce. Hala da yemekte.
Yatiyorum amca aklimda , kalkiyorum amca aklimda.
Simdi bizi bu hale getiren duzene lanet olsin, birbirimize yardim etmekten tıtsar olduk diye baslayacagim ama bu da icimi rahatlatmiyor.
Bak az once yagmur yagmaya basladi yine aklim takildi amcaya.
Ben size bisi diyim mi; yaz gelir amca tatile gider kurur kirkbin sefer, uzerine bronzlasir bile ben hala amcayi yagmurda biraktim diye kara kara dusunur dururum.

Benim bu salakliklarim bitmez arkadasim. Bir seferinde de annemin kemoterapi alacagi bi gun hastanedeyiz tam annemin serumu bitti hemsireye haber vermeye gidiyorumTeyzenin biri yolumu kesti, "yavrum beni tuvalete goturur musun" diye. Bi durdum ama sonra annemin serumunu haber vermem gerektigi aklima geldi. 2-3 dakika sonra gotureyim teyzecim dedim. Tamam dedi. İsimi bitirdim dondum ki teyze yok. Al sana koca bir vicdan azabi. Yillardir teyzenin yuzu aklimda, ara ara hatirlarim.

Biraz daha abartirsam psikopat cikacagim yeminle:S

Not:telefonumdan yazdigim ilk post bu, yanlislarim varsa affola. Yarin kontrol ederim hepsini

14 yorum:

  1. yok vallahi güzel yazmışsın da, o amcaya ne oldu o teyzeye ne oldu acaba:)

    YanıtlaSil
  2. O teyzeyi baska biri götürmüstür o ara tuvalete eminim. Amca da ufak bir soguk alginligiyla atlatmistir insallah o durumu.
    Ama benim de hep düsündügüm ve üzüldügüm seydir bu. Insanlarin birbirine ettigi kötülüklerden dolayi güvenimizi kaybettik, yardim etmeye bile cekinir olduk bazi durumlarda, bu okadar aci ki...

    ...ve ne mutlu ki, senin gibi vicdan sahibi insanlarimiz var hala su dünyada.

    YanıtlaSil
  3. bende bu durumlara düşüyorum yardım etsen bi dert etmesen bi dert ne hale düştük ya herkesi potansiyel suçlu görmeye başladık..

    YanıtlaSil
  4. o bendede oluyo ama ınsan kararsız kalıo bazen mesela bı dılencı gelır ya o an dıorum yardım etmelıyım ama ıcımdekı dığer ses etme o senden zengın dıo oburude dıokı olur mu et dığerı yıne etmeee, et etmeee derken bı bakıorum yardım etmısım.
    sana bı anımı yazayım:
    bıgun bı arkadasımla sınemaya gıdıcez avm nın onunde gelmesını beklıyorum yenı gelmısım tam o anda genc bı cocuk merhaba dedı bende anamm ne guzelımde benı beğendı sanırım asık oldu sanıorum.rıca etsem sattığım coraplardan alır mısın dedı.ama cocuğun yuzu nur yuzlu bakımlı boyle.ben unıversıtede oğrencıyım falan dıyınce tabıı bende şalter attı hemen aldım.ama cocuk bana Allah razı olsun sana dua edıcem senın ıcın ıstedığın sey ıcın dedı.benım gozlerım nasıl doldu ağlıcam resmen.sonrasında da belkı benı yıne goreceksın goruncede konusuruz tekrar selam ver bana dedı.ben bı şok oldum. avm nın onune gıderken arkama bı bakıyım cocuğun tıpıne dedım arkamı dondum cocuk yok ucmus yerle bır olmus yok yani uzağa gıdemez nerde dıorum yok,bıkac ay once oldu bu olay ve ıkıncı kez karsılasacak mıyım merak edıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Benimde öğrencilik yıllarımda bankamatikten para çekiyorum. Akşam saati,hava soğuk.Arkamı döndüm bir amca,dibimde,bana bakıyor. O kadar korkmuştum ki hızlı hızlı uzaklaşmıştım ordan. Yıllar geçti. O amcanın yüzü,gözleri gitmedi gözümün önünden. Vicdanım sızlar. Anlıyorum seni,hem de çok iyi anlıyorum. Ama işler böyle hiç iyiye gitmiyor. En azından benim için. Onu düşün bunu düşün. Kafayı ye. Olsun bitsin.

    YanıtlaSil
  6. :) vicdan deden şey imanın doğrularıdır aslında.Allah insanlara otokontrol sistemi yüklemiş :) çalışıyor olması ne güzel :)

    YanıtlaSil
  7. Onlar aslında hızırdı, kaçırdın treni:)) Aman ya haklısın işte, hepimize oluyo, kader utansın...

    YanıtlaSil
  8. Herhalde icgudulere guvenip, yapmak ya da yapmamak lazim o anlarda. Vicdanli olan herkesin aklina gelir bu ama o amca, o teyze unutmustur bile olanlari, uzulme sen de;)

    YanıtlaSil
  9. Haklısın hepimiz manyak olduk düzen sayesinde. teyzeyle amca benim de aklımdan çıkmazdı ama o kadar uzun sürer miydi emin değilim.
    Birkaç ay önce de bankamatikten para çekiyorum, amcanın teki yolumu kesti, kızım ben seni izledim deminden beri ben para çekicem de kartım değişti şifremi bilmiyorum bi yardım etsen dedi. Etrafımı karanlık tipler saracak adam beni lafa tutarken çantayı alıp kaçacaklar falan diye kafamda senaryo yazıp bir yandan adamı dinleyip gidip gitmemek arasında kalırken diğer yandan da etraftan gelecek atraksiyona hazırlıklı olayım diye kendimi şaşırdım:) Neyse başta adamı savacak gibi konuşmaya girdim, baktım zarar gelmicek gibi yardım ettim, çok dua etti. Ama neden kafamda deli sorular oldu? Aaah ah Damla, zaman kötü:)

    YanıtlaSil
  10. Bazen karşımıza böyle küçük de olsa iyilik yapma fırsatı verir hayat. yaparsak bizim karımıza yapmazsak da sorun yok ortada. Bütün bu tedirginliğimiz aslında bulunduğumuz çağın acımasızlığı. Bize bu devir güvensizliği öğretti, korkuyu öğretti. merhametimiz olduğunda o sesi duymamayı öğretti ne yazık. Senin durumunda ben de olsam aynı yaptığını yapardım maalesef... Bigün evliliğimizin ilk günlerinde trabzona gitmiştik eşimle. Yoldan karşıdan karşıya geçecekken bekliyorduk ışıklarda. Ve benim avucumda bozuk paralar vardı bi an ne olduysa yere saçıldı o paralar. tam o sırada yanımıza yaşlı bir dede yaklaştı.Üstü başı kötüydü, sakalları upuzundu. Belli oldukça fakirdi. Yere dökülen paralarım topladı benim ben manasızca ne yaptığına baktım sonra topladığı paraları bana uzattı. çok şaşırdım ben o paraları benden istemesini beklerdim ama o bana yardım etti. Ben paraları almadım ondan karşılıklı teşekkür ettik birbirimize. Aradan neredeyse üç yıl geçti ama asla o anı unutmayacağım ve şu kahrolası önyargımı da...

    YanıtlaSil
  11. hypo ; eh yani içimi ferahlattın :D insan azıcık moral verir :))

    EQ; vicdan var ama bazen kullanamıyoruz ne yazık.

    Umay ; yolda biri bana selam verse ay bi hinlik mi düşünüyor acaba oluyorum. Paranoyak olduk :S

    YanıtlaSil
  12. Bricit; ben dilenciler için aştım kendimi artık acımıyorum.
    Ama bak o çocuğu ben de merak ettim şimdi,tövbeler olsun :D

    lila ; evet işte aynen öyle o gözler gitmiyor insanın kafasından.

    güzel şeyler dükkanı; teşekkürler

    Bahar ; Allah iyiliğini vermesin.


    SVGlove ; içimi rahatlattın , teşekkür ederim canım :)

    kitana ; noktayı koymuşsun hayatım ,zaman kötü ....

    Gülümse hayat ; ne büyük ders olmuş ama di mi :S Art niyetsiz yapıyoruz ama tamamen korunma içgüdüsü ...

    YanıtlaSil
  13. sevgiye katılıyorum bence de o amcayla teyze unutmuştur bile, sen kafana takma :)

    YanıtlaSil
  14. tatlım sen nıye yazı yazmıosun bloguna ıyısın dı mı bısey mı oldu?
    nerde yenı yazılar nerde cekılısler:)
    tovbeler olsun canım valla bende bılmıorum ne olacak:)
    canım mımledım senı:)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe