28 Ağustos 2013

Kadın Şoför Olmak Üzerine

Yıllar yıllar önce "Büyük Gün Bugün" adlı yazım ile trafiğe çıkışımı duyurmuş ve hepinizi uyarmıştım.
Ben ehliyetimi alalı 3 seneye yakın zaman oldu , aile içinde şoför Nebahat olarak lakabım bile var.
Mutlu muyum ? Hayır...
Ehliyet bana mutluluğun kapılarını açacak sandım , başım göklere erecek sandım.
Yanıldım...
Birileri bir yerden mi alınacak "Damla'nın ehliyeti var artık"
Birisi bir yere mi götürelecek " Damla sizi bırakır yaw"
Eskiden haftasonu yapılan market alışverişleri mesela " sen işten çıkınca halledersin hayatım be , altında araba var "  a dönüştü. Tabi hallederim de o arabaya kim taşıyacak torbaları , eve kim çıkaracak kimsenin umurunda değil!
Bir zaman sonra şunlar başladı " sabahki diş randevusuna anne - oğul baş başa gidersiniz di mi ? Altınızda arabanız var , beni uyandırmayın be çok geç geldim"
Bir de şu türler var " Abla be beni metrobüse atsana beee" ve hatta "sabah 4 de x de olucam sen kıyamazsın şimdi kardeşine be " niye kıymayayım arkadaşım yahu! diyerek cinnet geçirmişliğim çok.
Ve hatta " x pazarına yıl oldu gitmedik , ben gelince beni bi götür be kızım" Anne x pazarına neden gitmiyoruz sence yıllardır? Çok uzak di mi? "evet" hıh ben de bunu duymak istemiştim v.s.

Tamam kabul ilk başlarda çok zevkli idi. iki araba arasına düz girmekten başka bişi yapamazken, geceleri pek zeki eşim cebindeki mini el feneri ile arabanın etrafında hasa kontrolü yaparken  mutluydum.
Çünkü o zamanlar güvenip kimse arabama binmiyordu :)
Neyse ,
Geçen hafta sonu benzinimin bitmesine yakın  " aşkım sen arabayla git bugün işe yahu " demiş bir bayan olarak dur ben bunun bir listesin yapayım diye düşünmüştüm.
Engin tecrübelerime dayanarak objektif olarak bir kadın şoför  ne yapmaz  listesi hazırlamak istedim. :)


YAPMAZ /YAPAMAZ 

  • Araba yıkatmaz. En azından erkekler gibi haftada 3 kere yıkatmaz. Bir araba yıkama en az 25 tl haberiniz var mı ? O paraya ben 2 kitap alırım.  Ne umutlarla aldığı arabasını kirli gören erkek kişisi dayanamaz yıkatır zaten. 
               Bak bu madde favorim
  • Benzin almaz.( Evli bayanlar için geçerli madde) Benzinin bitmesine yakın araç eşe teslim edilir. Arabayı asla çeyrek depo ile kullanmayan erkek kişisi aracı eşine teslim ederken depo full teslim eder. 
  • Oldu da benzin aldı. Benzinci abiler öyle cam suyuymuş, motor yağıymış sormayın bizi bağlamaz. 
  • Oto Servisinin yolunu bilmez. Bilse de randevu eş tarafından alınmıştır, sadece aracı servise bırakma konusuna destek verir.
  • Bir otoparkda Vale hizmeti var ise aracı kendi park etmez. Ama eş'e belli edilmez. 
  • Oldu da aracın bir yerini çizdi , o an o kadar insan önünde asla inip bakmaz. Cool görünmeye çalışır. Eve gelir araçtan iner, tırsarak çizdiği yere bakar ve ağlayarak eşini arar :))) ( yaptım ,biliyorum)
  • İzlendiği bir noktada ise asla geri geri ve paralel gibi beceri gerektiren park stillerini denemez. 
  • Ağır hasarlı kaza yapmaz. (Allah Korusun)  Çünkü aşırı dikkatlidir. Hatta Sigorta şirketleri bile ruhsat sahibi kadın ise arabayı daha ucuza sigortalar . 
  • He bir de yayalara inatla yol verirken inatla arkadan homurdanan öküzlere aldırış etmez.  
  • Her kadın şoförün park edemediği bir stil vardır. Bunu sorun yapmaz. Park edebiliyormuş gibi yapar. Zaten anlarsınız :) Ben mesela Paralel park edemem , ama edebiliyormuş gibi yaparım. Kaldırım ile arabamın arasında kalan 38 cm den de anlaşılır :))
Yeteri kadar dalga geçtiyseniz dağılabilirsiniz , ama uslu bir çocuk olursanız bir gün benimle trafikde karşılaşabilirsiniz :)

8 yorum:

  1. Heheee:) Ne kadar tanıdık mevzular bunlar:))

    YanıtlaSil
  2. kim tutar seni beee yolların fatihi benim kızım:))))

    YanıtlaSil
  3. yine koptum yazını okurken :)))

    Valla itiraf ediyorum yan koltukta oturup aynada makyaj yapmayı özledim ben ahahaaa :))

    YanıtlaSil
  4. oldum olası en sevdiğim koltuk sağ-ön koltuk. araba kullanmayı hiç sevmedim. ama kadere bak ki kullanmayı İstanbul'da öğrenmek zorunda kaldım! halen de mümkünse eşime devrederim direksiyonu. arada 2. arabayı alsak mı diyorum ama bahsettiğin ihtimaller aklıma gelince cayıyorum hemen..

    YanıtlaSil
  5. ayyy bayıldım tesbitlerine
    haklısın valla
    arabayı kullananın yanında oturmak en konforlusu aslında
    ama acil durumlar için kullanmak da büyük kolaylık
    ne diyeyim hem iyi hem kötü sanırım
    ama güzel bir yazı olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ne eğlenceli! :)
    Kafa'ya ve Ters Düz'e bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
  7. hah haaaa hey allam yaaa.
    çok doğru yazmışsın.
    :)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe