04 Eylül 2014

Haydi gelin , Zeki Müren de bizi görecek !

Yıllardır Bodrum'a giderim her defasında da bu evin önünden geçerim , derim ki "bir daha ki sefere artık".
Sonuçta hayatı ertelemeyi sizden öğrenecek değiliz.

Ama bu sefer sadece ve sadece bu ev için gittim Bodrum'a.
Totomuzu yırtıyoruz #DamlaninPlaklari diye son bir yıldır. Bu sefer ziyaret etmezsem olmazdı.

Koşar adım çıktım merdivenleri. İlk önce bi selamlaştık ;

Sonra büyük keyifle gezdim evin her köşesini. Çok eğlendiğim de oldu , şaşırdığım ve pek tabi hayran olduğum anlar da.
Benim gibi erteleyenleriniz vardır diye bolca fotoğraf çektim. Hatta bir de mini video var , umarım beğenirsiniz.
Müze girişi 5 tl. Müze kartınız var ise 3 tl ye iniyor. Pazartesi günleri kapalı.

Zeki Müren evinin çok şaşaalı olmayacağını az çok tahmin ediyordum fakat bu kadar mütevazi olduğunu görünce şaşırmadım desem yalan olur.

Salonun girişinde Sanat Güneşi karşılıyor sizi , bütün ihtişamı ile :)
Büfenin üstündeki ince uzun kutuda bastonu var. Çok beğenmiştim , hatta üstüne çok konuştuk ama yakından çekmeyi unutmuşum. Yeminle benden blogger olmaz da oyalanıyorum işte.

Salon duvardaki Atatürk resmi ,gramafonu , daktilosu ve hatta dikiş makinesi  ile beni çok duygulandırdı.

Salonun hemen yanında yatak odası var. İstanbuldaki evinde kullandığı yatak odasını buraya getirmiş kendisi.
 Koca müzede bu bilgilendirme hariç hiç yazı yok neredeyse . Ne özel eşyaları ne de başka bir şey için minik notlar düşmeyi bile düşünmemişler.
Evin en süslü yeri de burası

Parfümlerinin kokusunu merak ettim , yakından çektim ki en yakın zamanda bir yerde gidip kokularına bakacağım :)

Kondüsyon bisikleti ve süslü terliklerini de size göstermeden olmaz.







Bu fotoğraf yatak odasının bir duvarını kaplıyor. Çok güzel bir fotoğraf , bayıldım ama çok da merak ettim acaba yaşarken de orada mıydı? Neden o resim? Kendi mi seçti? Çok mutluydu o an ? Neden yani ...

Yukarı çıkmadan önce kayıt cihazları ve teypler çıkıyor karşımıza.

Ve üst kat.

Beni benden alan , can evimden vuran , içimdeki kliptoman kişiliği bir anda ortaya çıkartan yer.
Plaklar , plaklar , plaklar...

Hepsini camekanlı bir bölüme kilitlemişler. Şeytan dedi kır , topla ve koşmaya başla :)
Evet, bir an düşünmedim değil , ne var hahhahaha :))
Sonra kendisi ile göz göze geldik. Yavrum dedi. Yapma dünya güzeli , akşam olur gizli gizli ağlarım sonra :))
Kıyamadım.

Buyrunuz şahsi eşyaları ;


İlk giydiği özel sahne kostümü buymuş. Yıl 1961 , ne özgüven ne cesaret gerçekten. Yıl oldu 2014 hala o medeni görüşe erişemedik.

Ve diğer efsane kostümlerini videodan izleyebilirsiniz.

Zeki Müren Müze Evi Gezisi from DAMLA ŞAHİN on Vimeo.

Ödüllerinin sadece bir kısmını çekebildim. Sanırım 16 tane falan altın kelebek saydım.
Ve Zeki Müren'i öyle çok sevmeme rağmen daha önce annesinin fotoğrafını hiç görmediğimi fark ettim.
Ne güzel kadınmış ama di mi?

Ve meşhur arabası, bahçede heykeli ile yan yana duruyor.

İşte bu kadar. Bol resimli bir yazı oldu. Gezmeyenler varsa umarım beğenmiş , daha önce gezmiş olanlar da güzelce yad etmiştir Sanat Güneşi'ni.

Zeki Müren de bizi görecek mi bilmem ama hala o muhteşem manzarasını izleyerek şarkılar mırıldandığına eminim.

33 yorum:

  1. Sayende gezmiş kadar oldum. Keşke birçok ünlü sanatçının da böyle müzeleri olabilse diye düşündüm...
    Emeğine sağlık ama lütfen bir dahakine video daha uzun olsun. :DD
    Yayını da yer yer kahkaha atarak okudum. :D
    "Benden blogger olmaz da oyalanıyorum işte" gibi laflar da etmeyelim lütfen ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Turan ; Müze ve Ören yeri gezi yazılarında eline su dökemem.
      Biz de müze çıkışında başka kimlerin evi olsa giderdik , keşke olsa diye uzun uzun konuştuk.
      Beğenmene sevindim , çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Ahh ahh..
    Bir gün bana da gidip görmek nasip olur belki. :)
    Bu arada, hoş geldin kadınım. :**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rmmbr ; neden olmasın , olur inşallah. İstemen yeter kuzum.
      Bu arada utanan surat oldum , hoş buldum :)

      Sil
  3. Gerçekten çok güzel , ben çok seviyorum müze gezmesini, duygu dolu bir müze ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesrin; duygu dolu , tarih dolu ,müzik dolu. E insan daha başka ne ister değil mi :)
      Çok teşekkürler

      Sil
  4. Ne güzel bir gezinti oldu. Şimdi sözleri dayıma bestesi babama ait Ne Olur Anla Beni istiyorum Zeki Müren'in sesinden anacım, var mı o plak :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ; hadi canım , bak hiç söylemedin bu güne kadar. Yok o parçanın plağı ama bulur bulmaz alacağım :)

      Sil
  5. Harika olmuş bu yayın :)
    Hep merak etmiştim evini gerçek hayatını sayende görmüş oldum :)
    O fotoğrafın bence çok güzel bir anısı vardır :)
    Çok sevdim ama gerçekten mutlaka birgün gideceğime eminim çok teşekkür ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyma Tanis ; O fotoğraf hakkında aynı şeyleri hissettim ben de. Kesin o an çok mutluydu , hep o mutlu anına bakarak uyumak istedi.
      Beğenmene çok sevindim canım ,teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Bodrum'a 2 kez gitim ama müzeyi ziyaret etmek hiç aklıma gelmedi.Bir daha gidersem artık oz aman görürüm.Paylaşım için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamze Esra Ersöz ; kesinlikle gitmelisiniz. Rica ederim , sevgiler...

      Sil
  7. Harika bir yazı. Oraya gidip müzeyi gezememiştim hep merak ederdim içini. Sayende gezmiş kadar oldum :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her Şeyden Konuşmalı ; Çok teşekkür ederim , daha resim vardı da korktum koymaya :) Beğenmene çok sevindim.

      Sil
  8. Selamlar..
    Ne güzelmiş bloğun..
    Bende yıllardır giderim Bodrum'a da bir kez bile gitmedim..
    Bak aklımda olsun, bir dahakine gideceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin ; Hoş geldin :)
      Bak sen bir de Bodrum aşığıymışsın blogundan kopya çektim. Bence de kesin gidip görmelisin.
      Sevgiler

      Sil
  9. Merhaba!
    ne güzel bir post bu böyle, oraları gezmiş kadar oldum sayenizde,
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  10. Cok güzel bir yazi olmus. Zeki Müren'i cok severim. Bodrum'a hic gitmedim bu güne kadar. Yolum bir gün düsermi bilmiyorum ama senin sayende bu müzeyi gezdim :)

    YanıtlaSil
  11. Her Bodrum'a gidişimde uğruyorum. Yanımda daha önce görmeyen biri varsa muhakkak sürüklüyorum da.
    Ah Zeki Müren! Ah çocukluğum!

    YanıtlaSil
  12. kaç kez bodrum'a git de görme, utandım kendimden yahu

    YanıtlaSil
  13. Bizide gezdirdin sen =)
    Bir sürü fotoğraf çekmişsin. Yalnız ben bahçede duran o arabaya ölürüm =))

    YanıtlaSil
  14. Paşaların paşası , Türk Sanat Müziğinin Elvis'i dir kanımca.Nur içinde yatsın , yazı harika olmuş :*

    YanıtlaSil
  15. Bu paylaşımı yaparak bence :D çok dua aldın ha. Çok teşekkür ederim efendim. Sayende en azından görmüş olduk :)

    YanıtlaSil
  16. çok isteyipde gidememiştim bi nevi ön gezi oldu benim için..kesinlikle ziyaret edeceğim bir dahaki sefeere :)

    YanıtlaSil
  17. bu güzel gezi için teşekkür ederim. her satırını merakla okudum. ne kadar mütevazı gerçekten ben allı pullu giysileri giyen birinden daha gösterişli bir ev bekliyordum açıkçası senin aksine.
    içim acıdı biraz. neden bilmiyorum. yalnızlık sardı sanki etrafımı.
    o heykel ölmeden önce var mıymış peki?

    YanıtlaSil
  18. Biz gördük ya, Zeki Müren bizi görmese de olur. :)

    YanıtlaSil
  19. Bodrum'a her gidişimde gidesim geliyor Zeki Müren'in evine. Defalarca ziyaret etmişliğim var. Görmeyenler için " gitmiş kadar oldum " ifadesini kullanabilecekleri nefis bir sunum olmuş. Emeğinize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. ben de geçtim o evin önünden ama gece idi
    ama epey merak etmiştim,iyi ki fotolamışsın,teşekkür ederim
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  21. Bence Zeki Müren'de evine gelenleri görmüştür:) Teşekkürler gezmiş kadar oldum:)

    YanıtlaSil
  22. Annemin teyzesi sağlam hayranıdır. Bursa'daki mezarı sık sık ziyaret eder, bu müzeyi görse ne mutlu olurdu kim bilir.

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel bir post olmuş elinize sağlık bloğunuzu takibe aldım bana da bekliyorum mutlaka :)) Sevgiler
    www.pisimel.com

    YanıtlaSil
  24. Rahmetlinin kılık kıyafetlerini düşününce, daha gösterişli bir ev beklemiştim açıkçası;)
    Hoş bir yazıydı, fotoğraflar da öyle;

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe