03 Ekim 2014

JOAN MIRO Sergi Gezisi

Ben burnumun dibine gelmis turlu sergiyi kacirmakla bilinirim genelde. 
Mesela Picasso'yu ha bugun ha yarin diye kacirmis sonra da ardindan agitlar yakmistim. 
Dali  de desen "aman daha kac ay var bitmesine" ile "sergi biteli kac ay oldu kiz " arasi nasil gecis yaptik ben anlamadim. 

Ama bu sefer seytanin bacagini  kirdim. Hem de ne kirmak... 
Icimdeki cimri ruh uyandi hafta icidir ,ay yarin okul vardir , nasil olur demedim. 
Carsamba gunu , yani muzenin ucretsiz oldugu gunu sectim. (Cimrilikde sinir yok )
Kattim Can'i ve bir arkadasini onume JOAN MIRO ya goturdum. 

Her seferinde " Ya begenmezse" "Ya keyif almazsa" diye buyuk korkularla goturdugum sergilerden agzi kulaklarinda cikip beni utandiran Can yine ayni keyifle terk etti muzeyi.

Teknik detaylara fazlaca giremesek de gordugu bazi eserler gercekten ilgisini cekti. Ama en cok Joan Miro'nun bir calisma anini gosterdikleri video gosterisi ilgisini cekti. 

Bana gelince ;
Ben sanattan cok anlamam , hatta elestirmek haddim degil fakat Miro'nun eserleri bana hep nefret duygusunu hatirlatti. 
Hatta bir tik ileri gidip arkadasimla  Joan Miro'nun kadinlardan nefret eden bir seri katil olabilecegi tezini bile gelistirdik :) Kadin figurlerinin  sekilsiz , hep siyah ve cirkin olmasinin baska aciklamasini bulamadik. 

Yine de cok guzel bir gezi oldu bizim icin. Cocuklar da keyif alinca tadindan yenmedi tabi. 

Muzeden cikarken muze magazasina  ugradik. Bir kursun kaleme 8 tl , 1 not defterine 25 tl , bir minik kalem kutuya 95 tl pek tabi vermedik.  
Bu urunlerin bu kadar pahali olmasini hic anlayamayacagim... 

Sergiyi Sakip Sabanci Muzesinde 1 Subat tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz. 
Carsamba gunleri ucretsiz. 
Diger gunler Yetiskin 20tl  Ogrenci 10 tl 
Muzenin kendi ucretsiz otoparki mevcut fakat kisitli yer oldugundan her zaman yararlanamiyorsunuz. 

Ve pek tabi bu pozu vermeyeni Miro'ya gitmis saymiyorlarmis;

Simdiden iyi bayramlar herkese :)  
Sevgiler ... 




 

4 yorum:

  1. Ay ben daha bir yere gidiyorum diye mutlu olamadan yeni sergiler çıkıyor başıma:-) Kaç sergi kaçırdım bak yıllardır.

    Çocuklar o kadar çok şey öğreniyorlar ki gezilerde :-)

    YanıtlaSil
  2. Sakıp Sabancı müzesini 14 yas altı çocuklar ve yanında 1 refakatçı her gün ücretsiz ziyaret edebilir. Maalesef girişte görevliler de bu konuda bilgi vermiyorlar.Bence harika bir uygulama

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş bayramınızı kutlarım efendim. Bu arada bende pek sanattan anlamam .:D O mağzada ki ürünlerin o kadar pahalı olmasını bende pek anlamam. Hava alanlarında ki çay gibi :D deseniz. :D İyiki almamışsınız.

    YanıtlaSil
  4. Gecmis bayramin kutlu olsun canim. yeni blog adresim: ne olur takip :) www.ahukader.de

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe