06 Aralık 2014

Simdi Uzaklardasin ...


Ayak numarası 38'dir , gözlük camı astigmat 1.50 'dir.
Bedia Muvahhit, Mualla Gökçay, Cahide Sonku, Melahat İçli, Malatyalı Fahri, Nevzat Akay gibi sanatkarların taklitlerini çok güzel yapar.
Sabah kahvaltısı yapmaz, sabahları sadece bir bardak meyve suyu içer.
Hayatında maydanoz tatmamıştır. 
Sevdikleri ile konuşurken "Hayatım, Şekerim, Tatlım" tabirlerini çok kullanır. Sevmedikleri ile zaten konuşmaz.
Gök gürlemesi ile çakan şimşekten vahşi bir zevk alır.
Babasının her akşam içtiği rakı, Zeki Müren'in ömrü boyunca en sevmediği içki oldu. Anasonlu çöreğe bile tahammülü yoktu. 
diyor sergi kataloğunda.

İnşallah ileride evleneceğim. Kızım da olsa, oğlum da olsa ismini Vefa koymak 
istiyorum. Dünyada Vefa'dan daha değerli ne olabilir ki. 
demiş vefat etmeden tam 30 yıl önce. Belki gerçek olmamış hayalleri ama en tükenmez 'Vefa'yı ona sevenleri vermiş yıllarca.



O vefat ettiginde sadece 10 yaşındaydım ben.
Cenaze törenini izlediğimizi dün gibi hatırlıyorum. 
O zamanlar pek birsey ifade etmiyordu belki ama yıllar sonra yokluğuna böylesi derinden üzüleceğimi düşünmezdim.

Dostlarımı çabuk eskittiğimden midir nedir bilmem sanırım en çok Eskimeyen Dost u sever
En çok o Mihrabım Diyerek derken , ben ona son ses eşlik eder 
Bir Demet Yasemen ıle yasemen kokularını burnumda hisseder 
Seninle Aşkımız Eski Bir Roman' ı hep çok yaralı söylediğini düşünür en fazla ondan etkilenir ,
Şimdi Uzaklardasın 'ı biz onu bu şarkı ile analım diye yazıp bize miras bıraktığına inanırım.


6 Aralık 1931 de yani tam bugün doğmuş Zeki Müren.
Yaşasaymis kaba bir hesap ile 83 yaşında olacakmış.- Cok da değilmiş hani- 

Hemen herkesin bildiği gibi Yapı Kredi Kültür Merkezinde bir süredir İŞTE BENİM ZEKİ MÜREN  sergisi ziyaretçilerini ağırlıyor. 
Aldığım duyumlara göre sergi ziyaretçi rekorlarına  gidiyormuş
Bu da Zeki Müren in herkesin hayatında özel bir yeri olduğunun en büyük kanıtı bence
Mesela Can ın bile


Biz de Can ile geçen Pazar günü gittik sergiye. Yazısını yazmak için doğum gününü bekledim. 
Ama sergiden size çok bahsetmek istemiyorum. 
Açıkçası sergi o kadar güzel ki onu anlatabileceğim cümleler yetersiz kalır diye korkuyorum.
Belki çektiğimiz birkaç fotoğraf ile gidemeyenlere fikir verebilirim. 















Sadece şu tüyoları vermek isterim ki ; 
Sergide daha önce hiç görmediğiniz Zeki Müren fotoğrafları ile karşılaşacaksınız.

Yaşamının her evresine ait bir anekdot bulacaksınız.



























Ve en önemlisi keşke bir o kadar daha olsa diye düşünerek tadı damağınızda sergiyi terk edeceksiniz.

Serginin cok ayrıntılı bir kataloğunu da yapmış Yapı Kredi Yayınları.  Online kitap sitelerinden bile satın alabilir sergiyi gezmiş kadar olabilirsiniz.  İçinde o kadar güzel fotoğraflar var ki kesin edinmelisiniz hatta! 

Sergi için 21 Aralık a kadar vaktiniz var.  

Geçtiğimiz yaz Zeki Müren in Bodrumdaki evini ziyaret etmiş ayrıntılarıyla bu yazıyı paylaşmıştım. 
Evini gezmiş olanlar için sergi biraz hafif kalıyor sanki ama yine de görülmeye birçok şey var. 

Kısa kesmek için ne çok satır sildim bir bilseniz... 
İstedim ki hatırlayalım analım ve en çok değer verdiği şey Vefa'yı ondan eksik etmeyelim. 

*Fotograflarin tumu sergide cekilmistir , uzerlerine tiklayarak buyutebilirsiniz. 





11 yorum:

  1. Çok güzel bi paylaşım. Laf olsun diye değil, gerçekten. Sergiye gitmek istedim. Muhtemelen mümkün olmayacak mesafelerden dolayı, en azından sayende ucundan tadabildim. Çok teşekkürler emeğin, paylaşımın için. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. complete_the _sentences ; tesekkur ederim yorumunuz icin, begenmenize cok sevindim.
      Sevgiler :)

      Sil
  2. Tek kanallı yıllardaydık... yılbaşı akşamı televizyonun karşısına geçer Zeki Müren ve Nesrin Topkapı beklerdik...
    Bir yılbaşında altın renkli bir kostümle çıkmıştı hiç unutmuyorum. Hayranlıkla ağzım açık izlemiştim...
    Bir keresinde de 5-6 yaşlarında olduğum zamanlarda... O zamanlar Ankara'da lunapark aile gazinosuna çok giderdik... Filiz Akın'ın Türkan Şoray'ın sahne aldığı zamanlar... Ne sıkılırdım o çocuk halimle... Bizimkiler pür neşe, ben tahta masalar arasında gezinirdim... Leblebi atardım sahneye... Çocuk aklı işte :)) İşte o yaşlarımdaydım ilk Zeki Müren'i izlediğimde... Sahne kıyafeti çok farklı gelmişti hayal meyal hatırlıyorum... Birde mikrofonu tutuşu... Zeki Müren dendiğinde aklıma hep o çocuk aklıma kazınmış görüntüsü gelir...
    Ruhu şad olsun ustanın...
    Eline, yüreğine, kalemine sağlık arkadaşım... Bak beni nerelere götürdün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebnem , en kiskandigin insan tipisin su an. Cocuk mocuk sahnede izlemissin ya ne sanslisin.
      Cocuklarin akli hala pek ermiyor Zeki Muren konusunda , bakiniz Can :) Suslu kostumleri giymeyi seven bir erkek oldugu konusunda son noktayi koyduk :))
      Ne guzel anlatmissin yalniz , masal gibi kac kere bastan okudum bilmiyorum.
      Opuyorum seni.

      Sil
  3. Hiç ayrılamam derken kavuşmak hayal oldu....

    En sevdiğim şarkılardandır. Zeki Müren de en sevdiğim sanatçılardan. Allah rahmet eylesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan; herkesin hayatinda ozel yeri olan bir Zeki Muren sarkisi oluyor di mi :)

      Sil
  4. Simdi uzaklardasin... gonul hicranla doldu... misralarini mirildanmaya baslasim bile... Yeri cok ayri rahmetlinin... doneminin cok disinda bir tarza sahip ama bir o kadar da saygili ve nadide... guzel bir sergi olmali. Umarim gitme sansim olur... Yeri ne taraflarda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza aydin baser ; Sergi Istiklal caddesindeki Yapi Kredi Kultur Merkezinde, Pazar gunleri de acik. Yolun duserse pisman olmazsin :)

      Sil
  5. iyi bir paylaşım Zeki Müren'i seviyorum..

    YanıtlaSil
  6. Zeki Müren deyince aklıma hep dedem gelir, askerde birliktelermiş :) Cidden bak. Dedemi çok severmiş ve tatlı çıktığında menüde ona da fazladan istermiş :))
    Hakkında çok fazla bilgim yok ama ismi geçtiğinde hep mutlulukla anarım, İyi ki doğmuş..
    bu yazı da çok güzel olmuş damlacım, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Bodrum yazınıda keyifle okumuştum,bunuda öyle..H.sonu bende gideceğim kısmetse sergiye.Çok büyük bir değer,gerçek bir sanatçı,tanımak isterdim kendisini..

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe