15 Eylül 2015

Türk Edebiyatı OUT, Çatlayan Tohumlar IN

Edebiyatın moda olduğu zamanlardayız.

Okumak moda 
Okuyor-muş gibi yapmak daha da moda 
Kitap satın almak moda
Kitapçılarda gezmek daha da moda
Fotoğraf paylaşmak moda
Kitaplı, daktilolu fotoğraf paylaşmak daha da moda 

Neredeyse her gün iletişimde olduğum bir x üzerinden anlatacağım bugün size hikayeyi. 

X, benim kitap kargoma denk geldi bir gün. Koliyi nasıl iştahla açtığımı farketti ki 
Ay ben de efsane bir seriye başladım geçen gün. Şiddetle tavsiye ederim
dedi.

Bana sorarsan
Ne güzel kitaplar
diyip konuyu kapatsa gözümde daha değerli olacaktı.

Bir önceki Pazar Hürriyet'de bir röportaj okumuş. -Eyvah dedim geliyor!-
Kadın yazar bir güruh havasındaymış adeta. Kitapları o kadar sürede onbinlerce satmış ki kesin okumalıymış. Zaten her yerde kitap gözüne çarpıyormuş, geç bile kalmış.

Evet, birçoklarınızın anladığı üzere kahramanımız X güruh derken Azra Kohen'den Efsane seri derken de Fİ-Çİ-Pİ den bahsediyordu.

Ve söylediklerinde çok ciddiydi!

Merak ettim, okudum röportajı.

Çok yakında kitaplarını da okuyacağım ve emin olun beğenirsem yine buradan duyuracağım.
Eleştireceksen bilip eleştireceksin 

Ama röportajdan önce alttaki videoyu izlemenizi öneririm.



Bu videoyu aylar öncesinde izleyip, bir Türk yazar olarak diğer Türk yazarlara burun kıvırmasına çok çok sinirlenmiştim. Duygularımda hala bir yumuşama yok gerçi...
İzleyip siz de karar verebilirsiniz.
Gelelim gazete röportajına, Yazılı röportajın başlığı da şu;

Dünyayı değiştirmek için yazdım

Aman tanrım!

Değiştirebildin mi peki diye sormak isterdim kendisine? Ya da kitaplarını okuyan birinin hayatında olumlu bir adım attırabildin mi? En azından ben henüz duymadım.

Sen Ahmet Hamdi Tanpınar gibi yazarlara burun kıvırıp, röportajında "Umurumda değil yazarlık ve edebiyat" diyecek üzerine de büyük kitleler tarafından sevildiğini düşüneceksin.


Çok itici, talihsiz yorumlar bunlar bana sorarsanız.

Yazının başına dönersek, demem o ki ;
Bazı yazarlar dua etsin ki kitap okumak moda ama okuyormuş gibi paylaşmak çok daha moda

 Bu arada kahramanımız X'in Türk Edebiyatının duayen yazarlarından birinin çok yakını olduğu gerçeğini,  kendinizi bıçaklamamanız için sizinle paylaşmak istememiştim ama işin vehametinin farkına varın istedim.

Farkındalık önemli çünkü!

19 yorum:

  1. Ben de hazetmiyorum bu kadından, şimdi videoyu izleyince daha bir ifrit oldum.. Sırf bu kadar popüler diye de kitaplarından ısrarla uzak duruyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniler Kendini Hayat; ah o video! İzlerken ekrana vurasım geldi. O her şeyi ben bilirim , mükemmelim hali beni çok sinir ediyor.

      Sil
  2. Kitapları neden bu kadar kalın onu yazmamışsın? Ne kadar doğru bilemem ama yayınevinden daha uzun yazıp, kitabın daha kalın olması yönünde öneri geldiği yönünde. Çok sayfa, fiyat ona göre artıyor. Fi 28 TL. Okumadım ama ben de okuyup fena eleştiresim var. Sinir oluyorum böyle kitaplara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Turan;
      Bak o detayı atlamışım. Ciddi pahalı fakat kitaplar, yani o parayı verip de hayatındaki tohumlar filizlenmezse zaten kazıklandın demektir.
      Bak ben Zahide'den ödünç alacağım okurken sonrasında elden ele okuyalım bence :D

      Sil
  3. Zahide; okuyacağım tabi hem de senden kitaplarını ödünç alarak :) birlikte pıtırdarız minik minik tohumlar olarak hahahah :)

    YanıtlaSil
  4. Okumadan önce izleseydim videoyu bende gıcık olabilirdim ama şimdi öyle düşünmüyorum. Ön yargılı olmadan bir şans ver bence. Evet tarzı ukala ama kitaplar güzel . Yani o yazmamış gibi oku :)

    YanıtlaSil
  5. Hala birileri nasıl oldu da düşük maaliyetli, normal kitaplardan kat kat daha ucuz, sadece kapağı kitap gibi görünen ama içi boş kağıt, sadece instagram fotoğraflarına yerleştirmelik kitap üretimine geçmedi aklım almıyor!

    YanıtlaSil
  6. Bu kitapların acaip reklamı yapıldı... Nedense bir türlü elim gitmedi alıp okumaya... Aslında merak etmiyor da değilim... Yorumunu bekliyeceğim ve ona göre okuyacağım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. http://gununcorbasi.blogspot.com.tr/2015/07/kitap-yorum-ci.html#more

    YanıtlaSil
  8. Ay beceremedim sana yorumumu gönderecektim okudum fi çi
    http://gununcorbasi.blogspot.com.tr/2015/07/kitap-yorum-ci.html#more

    YanıtlaSil
  9. Ha bir de bu var, yorumları da okumanı öneririm:)
    http://gununcorbasi.blogspot.com.tr/2015/01/kitap-yorumu-fi_28.html

    YanıtlaSil
  10. ben bir kendimi bıçaklayıp geliyorum,şok geçirdim ya,valla hiç merak etmedim bu seriyi okumayı da düşünmüyorum geçende arkadaşlarla konuşuyoruz hiç de bana baskı yapılan kitapları okuyasım gelmiyor birşeyi okumayacaksam okumuyorum izlemeyeceksem izlemiyorum bu kadar basit sonra şu yorumlar geliyor aaa sen okumadın mı ? yooo okumadım eksildim mişimdi diyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Damla Günaydın. Üçünü de okudum ve haklarında yazdım. Sonuncu kitap Pi gereksiz uzatılmış ve zorlanmış bir kitaptı ama özellikle Fi, okumaya değer kategorisinde benim için.

    Araf, Bit Palas,Pinhan, Mahrem gibi olağanüstü eserlerin sahibi Elif Şafak bile PR'cılara mahkum oldu. Çok kızmamak lazım.

    YanıtlaSil
  12. inanılmaz yazım ve noktalama hatalarından editör olmadığı anlaşılıyordu zaten, içinden taştığı belli oluyor ocağın üstü batmış..:))) çok kötüyüm ama napayım..:)) kimsenin emeğine saygısızlık etmek istemem ama en azından imla ve yazım hatalarına dikkat edilseydi....

    YanıtlaSil
  13. çok özür dilerim ama oha!
    kız sen yine iyi niyetlisin, ben o kitapları değil okumak evime sokmazdım

    YanıtlaSil
  14. Yazıyı dün okudum ama bir türlü yorum yazamadım.
    Bu kadına karşı kıramadığım ön yargılarım var, doğal olarak kitabını da bu sebeple okuyamayacağım. Yalnız kadının bu videosunu izlediğimde hissettiğim neyse röportajdan sonra da değişmedi. O harika yazarlarımıza burun kıvıran biri için de söylenecek çok söz yok zaten. Müritleri yeter ona. :)

    Bu arada benim de içimde çatlamayı bekleyen tohumlar var. Bir an önce çatlatsam mı onları ne yapsam. :p

    Neyse, biz okuyalım en iyisi. Bize en çok okumak yakışır, yazmak ustaların işi.

    Öperim. :-*

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürler iyi bir özet olmuş.Ben de okumadım.Özellikle okumadım.Hatta geçen haftalarda kitapyurdu 3 'lü set olarak epey iyi fiyata satıyordu.Yine de almadım.Pişman değilim:)

    YanıtlaSil
  16. Bazı yazarlar hiç konuşmasa anacım.

    Ben de okumadım. Nedense her köşe başında kitap burnumun ucunda beliriyorsa bende bir antipati uyanıyor, alasım gelmiyor.

    YanıtlaSil
  17. Çok reklamı yapılmış kitapları okuyamıyorum. Bir arkadaşımız yazım ve noktalama hatalarının çok olduğundan bahsetmiş. O vakit iyice imkansızlaştı benim o seriyi okumam.

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe