23 Aralık 2015

Kış Okuma Şenliği 2015 Kitap Listem

Herkese merhaba, 
Uzun zamandir sesimin cikmadiginin farkindayim ama bol kitapla donuyorum.  Sevgili Pinuccia'nin Kitaplari blogunun sahibi Pinar'in duzenlemis oldugu, artik neredeyse geleneksellesen Kitap Senligine ben de katildim. Siz de katilmak isterseniz detaylar icin suraya tiklamaniz yeterli. 

Youtube kanalimda yayinladigim kitap videolarimi cogaltmak istedigimden bu senlik icin de oldukca heyecanli ve iddialiyim. 


1. Yabancı Yayınları'ndan çıkmış bir kitap. (10 puan)
Dokuz Gun , Gilly Macmillan, Yabancı Yayınları, 496 sf.

2. İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kışın geçtiği bir kitap.
Yeni Baslangiclar,   Danielle Steel,   Altin Kitaplar,   320 sf.

3. Liseye başladığınız yıl ödül almış bir kitap veya o yıl ödül almış bir yazardan bir kitap. (10 puan)
2000 yili Yunus Nadi Odulleri,   Engeregin Gozu,  Zulfu Livaneli, Dogan Kitap,  168 sf.

4. Kaç şenliktir listenize alıp alıp okuyamadığınız bir kitap. (10 puan)
Anayurt Oteli,   Yusuf Atılgan,  Yapi Kredi Yayinlari,  108 sf

5. Herhangi bir edebiyat ödülüne aday olmuş ama kazanamamış bir kitap ya da yazar. (10 puan)
Imkansizin Sarkisi,  Haruki Murakami,  Dogan Kitap, 352 sf.  (2015 Nobel Edebiyat odulu adayi)

6. Yasaklanmış bir kitap. (10 puan)
Doktor Jivago,  Boris Pasternak,  Yapi Kredi Yayinlari,  640 sf. 

7. Kitap Ağacı kulüplerinden birinde okunan bir kitap. (10 puan)
Dusunuyorum.

8. Başkasının sizin için seçtiği bir kitap. (10 puan)
Her Gece Bodrum,   Selim Ileri,  Everest,  260 sf.  Yan Gel Yat Universitesi blogunun guzel sahibi tarafindan onerildi.

9. 2015 yılında çıkmış bir kitap. (10 puan)
Gunduz Kelebegi,   Dilek Nese Aciker,   Yitik Ulke Yayinlari,  326 sf.

10. Yazarından imzalı veya yazarından imzalı olmasını gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap. (10 puan)
Elveda Güzel Vatanım, Ahmet Ümit, Everest Yayınları, 560 s.

11. Bilim kurgu ya da fantastik kurgu türünde bir kitap. (10 puan)
Ada, Lynne Matson, Yabancı Yayınları, 440 sf.

12. Siz doğmadan en az 250 yıl önce yazılmış bir kitap. (10 puan)
Cimri,   Moliere,  Is Bankasi Kultur Yayinlari,  130 sf.
13. Hem beyaz perdeye aktarılmış, hem de tiyatro veya müzikal adaptasyonu olan bir kitap. (10 puan)
 Bir Yaz Gecesi Ruyasi,  Shakespeare,  Antik Kitap,  128 sf.

14. Türk kadın bir yazardan bir öykü kitabı. (10 puan)
Tatavla'da Bir Delirme Vakasi,  Bade Osma Erbayav,  Yitik Ulke Yayinlari,  126 sf.

15. Romantik türde bir kitap. (10 puan)
Sen Benim Hayatimsin,   Ferzan Ozpetek, Can Yayinlari,  240 sf.  

16. Karakterlerden birinin bulunduğu kitabın isminde geçtiği bir kitap. (10 puan)
Huysuz Kitapci Fikry'nin Inanilmaz Hikayesi,  Gabrielle Zevin,  Timas,  299 sf.

17. Size hediye gelen bir kitap. (10 puan)
Olum Bir Varmis Bir Yokmus,  Jose Saramago,  Kirmizi Kedi Yayinlari, 208 sf.

18. 150 sayfadan kısa 4 kitap. (Her kitap 5 puan, hepsi okunursa ekstra 20 puan, toplamda 40 puan)
Nevrotik,  Gurgen Oz,  Yitik Ulke Yayinlari,   132 sf.
Agridagi Efsanesi,  Yasar Kemal,  YKY    130 sf.
Mavi Tuy,   Richard Bach,  Epsilon   112 sf.
Cemile,   Cengiz Aytmatov,  Elips Yayinlari   74 sf.

19. İsminde aynı kelimenin geçtiği 3 kitap. (Her kitap 10 puan, hepsi okunursa ekstra 30 puan, toplamda 60 puan)
Kara Kitap,   Orhan Pamuk,  YKY,  476 sf.
Kara Nara,   Kemal Tahir,  Ithaki,    142 sf.
Kara Kedi,    Edgar Allan Poe,  Kolektif Kitap,  116 sf.

20. Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı ve bir kadın, bir erkek olacak şekilde. (Her kitap 10 puan, hepsi okunursa ekstra 20 puan, toplamda 60 puan)
Türk Erkek: Ciplak Ceset, Celil Oker, Altin Kitaplar, 144 sf. 
Türk Kadın:  Siyah Sardunyalar, Nilgun Simsek, Yitik Ulke Yayinlari, 350 sf. 
Yabancı Erkek:  Esek Arisi Fabrikasi,  Iain Banks, Koridor, 256 sf.
Yabancı Kadın: Kurtlara Soyle Eve Dondum, Carol Rifka Brunt,  Marti Yayinlari, 512 sf.

21. Birinin isminin bir kelimeden, diğerinin iki, diğerinin üç, diğerinin dört, diğerinin 5 veya daha fazla kelimeden oluştuğu 5 kitap. (Her kitap 10 puan, ekstradan 40 puan, toplamda 90 puan)
Agackakan,    Tom Robbins,    Ayrinti,  256 sf.
Ruya Yolcusu, Nazli Eray, Everest Yayinlari, 248 sf.
Oldugun Yerde Kal,    John Boyne,    Tudem,  256 sf.
Sana Soyleyemedigim Her Sey,  Celeste NG, Marti Yayinlari, 336 sf. 
Ve Sen Kus Olur Gidersin,   Tarik Tufan,  Profil Yayincilik,  127 sf.

22. Kendi temanı kendin yarat, dört kitap belirle. (Her kitap 10 puan, ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan)
Cumhuriyet Donemi Edebiyati Yazarlarindan birer kitap 
Yezidin Kizi,   Refik Halid Karay,  Inkilap  160 sf. 
Yesil Gece,     Resat Nuri Guntekin,  Inkilap,   222 sf.
Fatih Harbiye,   Peyami Safa,   Alkim Yayinevi,  159 sf.
Sodom ve Gomore,   Yakup Kadri Karaosmanoglu,  Iletisim Yayinlari,   311 sf.   

11 yorum:

  1. Damla şu an şoktayım, yanımda olsaydın da gözlerimi görseydin.
    yahu bu nedir
    maşallah diyeyim de :)
    bu etkinliği görüyor ama anlayamıyordum, çok matematiksel geliyordu :)
    ne güzel bir liste yapmışsın
    helal cidden, yorumlarını da bekliyorum bak ona göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esraaa, masallah de , soyle oku ufle falan hatta.
      Bir cengaverlik yapip hazirladim listeyi ama insallah altindan kalkabilirim.
      Okuduklarin var mi icerisinde?

      Sil
  2. çok keyif alarak okudugum yazıydı bol okumalar :) bu arada danielle steel hayranıyımdır tüm serisini okumaktan inanılmaz keyif alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda toptas; Danielle Stell'i Charles Sokağı 44 Numara ile taniyip cok sevmistim. En son Kayip Yillar kitabini okudum ama maalesef ayni etkiyi vermedi. Bakalim bu kitapta beni hangi surprizler bekliyor. Sizin favoriniz hangisi?

      Sil
  3. Cesaretini tebrik ediyorum arkadaşım :)
    Listeyi okurken yoruldum o ayrı ama korkuyorum ben bu kitap listelerinden...
    Keyifli okumalar bize de keyifli videolar seyretmece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebnem, hatunun biri bir videomun altina kitap kralicesi olacaksin yazmisti. Sen bi rgaza gel, bir gaza gel :))) Bekleyin beni anacim !

      Sil
    2. aaaaaa kimmiş ki o hatun :))))))
      Bekliyorum anacım. misss book asasını, tacını, bide etiketini hazırladım :)))))

      Sil
  4. AmaNIN, LİSTEYİ ANLADIN VE okumaya niyetlendin ha??Pes, kim hazırlıyor bunları ne o öyle ygs sınavı gibi :)

    YanıtlaSil
  5. Bunlar hep "kitap oku videosunu çek" sevdası yüzünden :P
    Kara Kitap okumadım ama yorucu bir kitap diye duydum. Bitirmekte zorlananlar olmuştu.
    Bir Yaz Gecesi Rüyası çok iyidir. Güzel seçim canım. :-*
    İmkansızın Şarkısı'nı okumadım ama Murakami'nin Koşmasaydım Yazamazdım kitabında bahsettiğinden biliyorum, çok sevilen kitaplarından biri.
    Senin listende okuduğum çok ama çok az kitap var. Senin yorumlarına göre listeme eklerim artık. :D

    YanıtlaSil
  6. Merakla bekliyorum yorumları. Birinci kim olacak bakalım ahahahhaa. :D

    YanıtlaSil
  7. Listede bilmediğim kitaplar çıktı, benim için iyi oldu, not aldım :)) Kara Kitap'lara da bayıldım :)) İyi okumalar

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe