09 Eylül 2013

Can ve Kitapları

Can ile her akşam yeni bir kitap okumaya çalışıyoruz. Ve bunu hemen hemen her gün İnstagram hesabımda paylaşıyoruz. İnstagram hesabım için buraya tık tık.
Can doğduğundan beri en büyük hayalim kitaplardan keyif alabilecek bir çocuk olması idi. Ve sanırım az da olsa başarabildim.
Ama nasıl yaptın diye sormayın bilemiyorum :)

Daha ilk bebeklik zamanlarında bile oyuncaklara ilgisi olmayan bir çocuktu zaten ,ben de bol bol okudum ona. Anlar , anlamaz düşünmedim hep okudum. Bir zaman sonra kitap ,dergi karıştırmak en büyük eğlencesi olmaya başladı.
Ben de bu durumu kötüye kullanıp hayatın her yerindeki sınırlarını kitapçılarda kaldırdım. Bu onu daha da iştahlı bir çocuk yaptı.
Hala daha cebimizdeki son para da olsa bir kitap isterse alırız. Asla hayır demeyiz.

Ve sonunda sürpriz ; Nurtopu gibi oyuncakçılara değil Kitabevlerine koşan bir çocuğum oldu. :)

Şimdilerde beraber saatlerimizi kitabevlerinde geçirebiliyoruz, sen kaç sayfa okudun ben kaç sayfa okudum kavgasına tutuşabiliyoruz. Ve hatta sen bu kadar kitabı nasıl okudun anne yahu diye şoklara girip , ama ben seni yakında geçerim ki diyerek hırslanıyoruz.

Geçen kış Can'dan gelen istek üzerine okuma saati uygulaması yapmıştık. Evin girişine Koca Koca harfler ile " BU EVDE 21:00-21:30 DA KİTAP OKUMA SAATİ UYGULAMASI VARDIR. KATILIM ZORUNLUDUR"  tabelası asmıştı. (Kurallara uymayı fazlasıyla seven bir yapısı var, bu da işimizi rahatlattı.)
Her akşam yatmadan kitap okuma alışkanlığını da bu uygulama sayesinde kazandık.

İlk okumayı öğrendiğinde okurken yorulmasın diye bir sayfa o bir sayfa ben şeklinde okuyorduk, sonraları yorulunca sen devam et demeye başladı. Şimdilerde sessiz sessiz içinden okuyup bana anlatıyor ve üzerinde fikir yürütüyoruz.

Yeni kitaplar keşfetmek için sıkça İnstagramdaki #cocukkitaplari etiketine göz atıyorum.
Dün okuduğumuz BAY MORRIS LESSMORE'UN UÇAN KİTAPLARI kitabımızı uzun zamandır merak ediyorduk. Ben kendim okuyacağım dedi ,geçti köşesine.
Bazı yerlerinde gülümsedi bazı yerlerinde kahkaha attı en sonunda bi hüzünlendi.

Ve sonra kitabın 2012 Yılın En iyi Kısa Animasyon Filmi Oscar Ödülünü kazandığını fark ettik,oturduk izledik. Bence siz de izleyin.
 
İleride ona hatıra kalsın diye bir de etiket yaptım #caninkitaplari diye. İnstagramdan takip edebilirsiniz :)

5 yorum:

  1. Süper birşey. Eşimde ben de saatlerce kitap okuyabiliriz. Bakalım bunun da faydası olacak mı? :)

    YanıtlaSil
  2. Bitli Turist; Teşekkürler , Umarım faydası olur :)

    YanıtlaSil
  3. tewbrike diyorum ikinizide..bende umuyorum can abisi gibi bir oğlan yetiştirebilirim..bu arada severek takipteyi ig'dede..önerileride açığım..öperim :)

    YanıtlaSil
  4. uzun zamandır böyle şahane birşey izlememiştim, sağol damla :))

    YanıtlaSil
  5. Gülin; senin benden daha ileri bile gidebileceğini inanıyorum ben. Kitap sevgisi anneden oğula geçen bir duygu bence , buna inanıyorum

    lupinin annesi; ne demek , sevindim işe yaradığına :)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe