27 Ocak 2014

Bir Garip CATS Deneyimi

Ey sevgili okur ;
İnsan maaşının hatırı sayılır bir kısmını bir etkinlik biletine verince pek tabi onu alsın götürsün ağzı kulaklarında salondan çıkartsın istiyor. Ama anlıyoruz ki bazı şeyleri para ile satın alamazsın.

Geçen gün evde Dünya Savaşı Z filmini izlerken "şu filmi biz Türkler yapsak dünya bizimle dalga geçer" ama Amerikalılar yapıp bir de Brad Pitt i oynatınca oscara bile aday olabiliyor diye konuşmuştuk.

İşte aynı şey Cats için de geçerli.

Cats i biz yapsak çocuk tiyatrolarında heba olur , 2. sezonu görmesi de pek mümkün olmazdı.

Ama hakkını yemeyelim hiç bir konusu olmayan , başlarındaki bilge kedinin kötü kedi tarafından kaçırılıp bir büyücü kedi tarafından bulunması haricinde - ki bu da gösterinin 10 dk kısmı- nasıl bir görsel şölen ve sahne tasarımı hazırlamışlar ki bu oyunu dünyaya satıyorlar.

Kostümler şahane, sahne şahane, görsel efektler şahane, müzikler şahane ama bu şahanelikler olmayan bir konuyu kurtarmaya yetmemiş. Bence kendileri de farkında olmalı ki aynı gösteride o meşhur  Memory şarkısını tekrar tekrar dinletmekle kendilerini affettirmeye çalışmışlar :)

Ben özellikle eleştirileri okumadan gitmeye çalıştım. Çok da araştırmadım. Beklentim çok yüksek olmasa da zannettim ki Memory gibi bir kaç cevher daha yakalarım, kedilerin hikayelerini dinlerim.

Ama fos çıktı , itiraf ediyorum bir ara akışa bile baktım ne kadar kaldı diye.

Sonuçta gitmesem ömrüm boyunca söylenirdim ,ben kendimi biliyorum.

Hani aranızda gidemediği için içi yananlar varsa, çok şey kaçırmadınız bence...

Gidecek olan da varsa arada sahnede bilge kedi biletleri ya da istediğiniz şeyleri imzalıyor. Ama hızlı olmalısını  ara 20dk. insan çok olduğu için ara verir vermez sahneye koşun, en azından güzel bir hatıra olur :)

8 yorum:

  1. o yananlar arasında bende varım... İstanbulda yaşasaydım diye hayıflanıp duruyordum ki sen yüreğime su serptin ;)

    YanıtlaSil
  2. Eee otur evinde, sokakta kedi mi yok :P

    İçinde kalacağına gidip görmüşsün en azından:)

    YanıtlaSil
  3. Ben şuan resmen senin bu yazını okudğum için mutlu oldum yaa, çünkü şuan benim için pahalı bi bilet fiyatı bu, ha versem veririm o da ayrı ama değer mi değmez mi bilemedim, gitmesem çok şey kaçırır mıyım , gitsem çok mu aşık olurum emin olamadım bi türlü, ama sanırım gitmicem yaa :/

    YanıtlaSil
  4. sayende ben de rahatladım ama kısa bir sürelik ne olursa olsun bir gün gitmessem kesinlikle içimde kalır ama şimdilik yazın ile kendimi birazcık rahatlattım :))

    YanıtlaSil
  5. benim gibi bi çok insanın yüreğine su serpmişsin. ayağımıza gelmişken gitmişsin bizim yerimize izlemişsin süper olmuş aslnda.
    ve biliyor musun damla belki bi çok insan bunu söylemeye cesaret edemezdi ;)

    YanıtlaSil
  6. Oytunla Hayat ; ah yahu sorma sen gidemediğine yan ben verdiğim paraya :D

    Nesrin; ben de öyle dedim bu buz gibi havada evde mis gibi keyif yapacağıma geldim burada kedileri izliyorum dedim. Ben akıllanmam dedim ama çok geçti :D

    Paris in Me :) ; için rahat olsun gerçekten , aşık olunacak bir gösteri yok ortada.

    serra güler ; ben de aynı şeyi düşünerek gittim. İzlemezsem içimde kalırdı gerçekten ,sonuç hüsran olsa da içim rahat en azından.

    Syhn ; Bileti alırken çok düşündüm çünkü o paraya en az 5 oyun izleyebilirdim. Buraya da yazmak istedim ki gidin o paraya 5 oyun izleyin diye :) Ben ettim siz etmeyin arkadaşlarım diye... Vallahi sayfa benim , klavye benim kimseye sevimli ve havalı görüneceğim diye "ayyy yaa nasıl güzeldi ağzımın suyu aktı vallahi gidin sizde" deyip yalancı olamayacağım :)))

    YanıtlaSil
  7. biz türklerin ezik olduğu gerçeği ile bizi başbaşa bıraktın...
    Benzer ürünü pazardan alabilecekken bir marka çıkardığında gördüğü rağbet gibi...

    YanıtlaSil
  8. hiç mi ünlü diyalogu duymadınız...? :)

    -bi ses duydum sanki?
    -kedidir kedi...

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe