13 Ocak 2015

Hadi o zaman öptüm, kib, by...

Annelik ile ilgili atıp tutacak kadar aklı başında bir anne olmasam da , 8 yıllık velilik kariyerime dayanarak söylüyorum ;
Yaklaşın size bir şeyler anlatacağım...

İşin içinde kadın olup da rekabetin es geçildiği bir alan hayal bile edemiyorum. Siz böyle bir dünya düşünebiliyorsanız bence henüz ya anne olmadınız ya da veli.

Aslına bakarsanız bu seneye kadar her şey güzeldi.
Kreş , ana sınıfı zaten lay lya lom ile geçti. En fazla büyük gururla gittiğimiz veli toplantılarımdan "Can çok sosyal bir çocuk, mahşallah" sözü ile içimdeki tribün ruhunu gizli gizli çoşturmaya başlamıştım. "Gördün mü , gördün mü Pısırık , içine kapanık çocuğun annesi gördün müüüüü" ile olayı geçiştirdik.

Ben hep öyle saf , hep öyle içimizden tribüncü kalacağız sanarken ne zaman ki ilkokul başladı işte o zaman işin rengi değişti.
İlk  kimin çocuğu  okumayı söktüyse zannedersin o annenin içine Bülent Ersoy kaçtı. Aman Allahım o laf çarpmalar , iki arada bir derede lafı okumaya getirmeler. O nabersiniz dünya çirkinleriiii tavırları falan :)
Telefonlar çalmaya başladı o sıralar.
- aa seninki sökemedi mi hala , olsun üzülme ya halleder
baba babababbaba lafa bak , dost görünecek ama aslında senin üzerinden egosunu şişirecek.
Kapat telefonu ; Hadi o zaman  öptüm ,kib,by ....

Sonra hadi okuduk , yazdık ,çizdik bu sefer geldi çattı çarpım tablosu. Hıh işte şimdi bittin sen ezik veli. Oldu da oldu senin ki daha geç ezberlerse çarpım tablosunu ;
- Ay vallahi biz de inanamadık bir anda ezberledi hepsini , matematik zekası gelişti herhal
- Yaa evet seninki daha ezberleyememiş ,takılıyormuş di mi sorularda.(baaakk bir de gizliden takip ediyor)
-Olsun yaaa , demek ki Sosyal konulara yatkın olacak , takılma....
Sakince kapat telefonu ; Hadi o zaman öptüm , kib ,by.... 

Derken yuvarlandık , koştuk , düştük , hopladık, eğlendik derken geldik 4. sınıfa.
4. Sınıf ne demek , sınavlar başladı demek.
Yani kısaca işte şimdi sıçtın demek!
Eskiden eh işte diye geçiştirdiğin şeylerin birer rakama dönüşmesi demek.

-Ay Damla , çalıştınız mı Sosyal sınavına? demek
+ Niye? Çalışalım ki ? Beni de mi sınav yapacak yarın öğretmen dediğinde
- Ay yaaa olur mu? Çocuk nasıl çalışsın tek başına , yok benim içim rahat etmez. Biz kaç haftadır bu sınava çalışıyoruz gece gündüz , vallahi ezberledik hepsini.
+Benimki de okuyor , çalışıyor şimdi odasında. Hayırlısı artık.
Hadi o zaman  öptüm ,kib,by ....

Ertesi gün okuldan alırsın çocuğu, ilk iş sınavını sorarsın. 77 aldım der, mutlu olursun yüzün güler vs.
Az sonra çalar telefonun ama , izin vermez iki gıdım gurur duy çocukla ;
-Damla, ay ben öldüreceğim bu çocuğu günlerce çalıştık , her şeyi ezberledik. Yine kaç alıp gelmiş  eve yahu. Can'ın da sınavı kötüymüş arkadaşım ,der.
Yok  yahu , çok da kötü sayılmaz diyemezsin tabi
Belli belirsiz bir inilti çıkar sadece.
Sonra aklına gelir sormak
+Üstüne gitme bu kadar çocuğun olsun düzeltir. Kaç almış ki?
-Yok be , neyini düzeltecek sen tüm kağıdı yap eksiksiz ,takıl bir soruda! Gitti tabi 4 puan ! 96 ile gelmiş eve!

Hadi o zaman öptüm , kib ,by...

Sen mutlu bir çocuk olsun , hırslarına kurban gitmesin, hayatın tek gayesinin derslerinden yüksek notlar almak olmadığının farkına varsın , sosyal olsun , okusun ama çok okusun , kendine güvenen , saygılı ve en çok da vicdanlı bir çocuk olsun diye totonu yırtarken izin vermezler sayın veli! 
Sen bile bir yere kadar sabreder , o son telefonu kapattığında çocuğu yanına çağırır 
- X'in çocuğu kaç almış sınavdan , sen neden 77 aldın? Neden çalışmıyorsun , dikkat etmiyorsun oğlum derslerine! Biz boşuna mı çalışıyoruz ulen kaç saat , sen oku adam ol diye! 
diyecekken şöyle kocamanından sarılır ;
-Hangi soruları yapamadığını hatırlıyor musun , çalışalım bir dahakine yapamadığın konuları dersin.
O an sana nasıl yapamadığını , neyi yapamadığını , hangisini karıştırdığını anlatırken ki suratına bakar bir kez daha sağlıklı olduğu için şükredersin.

Evet ben Damla , oğlum Fen'den 77 aldı ,mutluyuz...
Hadi o zaman öptüm , kib ,by...

33 yorum:

  1. ahahahaha :)
    Alemsin güldüm çok.
    Kendi zamanlarımı hatırladım, püfff.. Ne zor günlerdi yahuuu.
    Ayy annem benimle çalışmadı zaten iyi de oldu ya neyse, ay o sınavlar, velilerin birbirine hava atması, annenin mor olması bazen çok sevinmesi..
    Hala aynı dimi, hiç bir şey değişmedi..:))
    Neyse güzel anılar.
    Haydi bende öptüm o zaman, kib, bye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin ; Gül tabi , biz de gülüyoruz bak ağalanacak halimize.
      Hiçbir şey değişmedi , her şey aynı gerçekten yıllar önce anneler şimdi biz hep aynı rollerdeyiz :)

      Sil
  2. Nasıl güzel yazmışsın arkadaşım duygularımıza tercüman olmuşsun, sonuna ayrıca bayıldım güzel anne. Ay bu arada alttaki karikatürde ayrıca bomba:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilge ve annesi; yalnız değilim olarak anlıyorum ben bunu :) Karikatür favorilerimden , her seferinde kahkaha garantili :P Öpüyorum kocamanından

      Sil
  3. Ahahahaaaaaaa :))) Bu kadar olur yavvvv. Dün akşam bizim konumuzda vallahide billahide buydu :))))
    Bizimki de matematikten 75 almış :))))))))
    Kendi çoccuğumun notunu öğrenmeden tüm sınıfın notunu öğrendim eve gelmeden önce :)))
    Ama ben ne yaptımmmmm ahahahaaaaa :))
    Anneanneyi aradım. Sen ne yapıyon bu çocukla hiç mi matematik çalışmadınız. 15 gün evde kösüm kösüm yattınız mı karları izlerken diye bla bla blaaaa :))))) Ben boşuna mı sırtımı sana dayadım diye hırrladım ahahaaaa :) Evdeki paşaya hırlayacak bir konu kalmayıncaya kadar boşalttım kendimi :))))
    Bu arada ben benimkini yaza bi tamirciye 15 gün çırak vereceğim ahahahaaa :) Annemi de kuaföre vereyim hatta :))
    Öpüldün :))) kendimize iyi bakalım olur mu :)))

    Bu arada sen sormadan ben söyliyim, annem emekli ilkokul öğretmenidir ve matematikte iyi olduğu iddiasındadır :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem ; Annene acıdım bir an hahahhah :))
      Ya ayrıca çocuk koskoca Matematikten 75 almış daha sen neyin hesabındasın kasın yahu!
      Benimki var ya 70 alsın Matematikten sevinçten üçyüz-beşyüz apaçi dansı yapmazsam adım Damla olmasın.
      Mutlu çocuklar olsun istiyorum ben ( Düşük notlara böyle kılıf buldum ben :P)

      Sil
  4. he he :) inanın o veliler anneler değil de babalar olsaydı hiç böyle şeyler yaşanmazdı .. kadınların bir arada olup da kıskançlık yaratmadığı bir durum görmedim ben.. ben de iş yerinde yaşıyorum aynı rekabeti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve Sevim; aynen! Başta da dedim ya kadının olduğu yerde kıskançlık , ihtiras ne ararsan fazlasıyla mevcut :) Olan arada çocuklara oluyor

      Sil
  5. Ha ha ha, gözümden yaş geldi gülmekten Damla:-) Şebnem'in annesini kuaföre çırak vermesi de iyi hamleydi:-) Çok yaşayın emi:-)

    Ben pek veli tanımadan idare ettim bunca yıl, çok mutluyum, kafam rahat:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan; bizim sınıfımızda 4 yıldır tanıştığımız çok şeker veli arkadaşlarımız var , hatta gerçek arkadaş oldular bir çoğu bana ama bu diyaloglar çok gerçek. Arkadaşlık çocukların sınav dönemlerinde çok geri planda kalıyor , herkes baltaları , mızrakları hazırlayıp birer Geyşa'ya bürünüyor. Sonra çok dalga geçiyoruz kendimizle ama :)))

      Sil
  6. Sınıfta okumayı ilk söken, yetmeyip en hızlı okuma yarışmalarında birinci gelsin, takdirsiz yıl geçirmeyen, 3 ay yaz tatilinde gece gündüz çarpım tablosu ezberletilen bi çocuktum. Ahdım var, Ela serbest takılacak:)Ya canları sağolsun, güzel insanlar olsunlar, çalışmayı sevsinler de basarı kendiliğinden gelir, öperim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar006 ; en iyi çeken bilir değil mi ? Ela çok şanslı bir çocuk olacak Bahar'cım :)

      Sil
  7. Ayyy canım ya nasıl güzel anlatmışsın. Önümüzde böyle süreçler de olacak değil mi :/
    Sonra da bu çocuklar neden bir şeyler aldığımızda tatmin olmuyor diye üzülür analar babalar; 96 sana yetmiyor ki kardeşim...Çocuğa iki tane oyuncak nasıl yetsin...
    Seviyorum sizi Can'lı Damla'lı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki Balık Bir Kedi; Evet hayat daha yeni başlıyor , daha okul yanında bonus olarak velilier vs var :) Biz de sizi seviyoruz kiii !

      Sil
  8. oğlum 4 yaşında ve şimdiden benim de gözümü korkutan bir süreç bu. o kadar güzel özetlemişsin ki... şimdi aldıkları notlarla yarışan çocuklar, yarın mal varlıklarını, kariyerlerini ve araba markalarını yarıştıran yetişkinler haline gelecekler maalesef. çocuklarımızı böyle bireyler olmaktan koruyabiliriz belki ama etraflarındaki bu rekabet ağından onları koruyamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antigone; Çocuğun hayattaki önceliklerini ister istemez anne baba belirliyor gerçekten. Ve sen bu yaşta ona en mükemmel olmayı dayatırsan ömrü boyunca buna çabalayacak ve bir sonu olmadığından mutsuz olmaya mahkum olacak bana göre. Öperim oğlunu da seni de :)

      Sil
  9. Eğer bir öğretmen "çocuğunuz zeki ama çalışmıyor" yalanını hala söylemediyse rahat olun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer ; Henüz öyle bir söz duymadım ve anladığım kadarı ile duyarsam sevinmemeliyim :))

      Sil
  10. ehehhe ilk karikatür süper ya :))
    konuya gelirsek, işin kötü yanı bu kıyaslamalar. işte bilmem kimin oğlu doksan aldı sen nasıl yetmiş alırsın vs vs.. psikolojiden filan anlamam ama çok ciddi şekilde, yaşı ne olursa olsun bir insanı daraltıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safransarı; Bu anneler yaşlanınca Ayşe teyzenin kızı zengin bir koca bulmuş sen evde kaldına kadar vardıracaklar durumu , her yaş fena yani :))

      Sil
  11. Sizi alnınızdan, Can'ı da yanaklarından öpüyorum. Boşverin hırslı velileri ve onların kurbanı olacak çocukları. Boşverin diyorum ama 8 aylık bir bebesi olan taze bir anne olarak "aaa benim sütüm şarıl şarıldı, seninki niye azki? emzirmeyi mi beceremiyorsun acaba? ya bak çocuk kilo almıyor mama mı versen?" sorularına ve egolarına maruz kaldığımdan şunu açık yürekle söyleyebilirimki bu tarz yaklaşımlar sinir bozucu olsa da o ihtiraslı anneler gibi olmadığım ve onlar gibi çocuk yetiştirmediğim için her gün biraz daha kendimle gurur duyuyorum. Varsın geçer notla geçsin, 100'ler, yıldızlı pekiyiler karakterinde, bir müzik notasında, bir spor müsabakasında, katıldığı aktivitelerde, hobilerinde olsun.. Doğru yoldasın emin olun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslice tarifler ; Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Ben de işte tam böyle yapıyorum. Hani aldığı 5 lerin değil okuduğu ve keyif aldığı kitapların sayıların çokluğu ile mutlu oluyorum. Umarım o da aynı hazzı alıyordur :) Sevgiler

      Sil
  12. Böyle insanlar var gerçekten, ablamdan duyuyorum yeğenlerim de benzer ortamlardalar ve ne kadar kontrol etmeye çalışsan da bu insanlar çok sinir bozucu oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece; Maalesef çok var ve kendilerini doğru yolda zannediyorlar .

      Sil
  13. Leylak Dalı'nın son yazısındaki yorumunu çok beğenerek sayfana geldim.
    Blog ortamını seviyorum. Yazılarda sanki büyülü bir şeyler var, Kendime yakın insanları buluyorum çoğunlukla. Sende de yanılmadım sevgili Damla. Ben 6. sınıfa giden bir erkek çocuk annesiyim. Bu yazıda duygularımı o kadar iyi anlatmışsın ki. Kendimi elimden geldiğince bu velilerden uzak tutmaya çalıştım ben. Çünkü derdim, eğer bir yarış varsa illa ki; oğlumun arkadaşlarıyla değil kendiyle yarışmasından öteye gitmedi eğitim konusunda. Minik yarış atları değil, topluma adam yetiştiriyoruz sonuçta. Oğlumun dersleri iyi mi evet; şahane mi, muhteşem mi? Hayır. Sınıf birincisi, ikincisi falan mı ? I ıh. Olmasın da zaten. Ama sağlığı huzuru yerinde, okulunu seviyor ya o yeter. Varsın Fen'den 77 alsın da 100 almasın ama dersi sevsin o önemli. Bu nedenle aynı fikirde olduğumuza sevindim ve hoş buldum sayfana :)
    Sevgiler...
    Not : 4. sınıf zordur ama sakın çocuğu zorlama, 5 şahanedir 4 ün tekrarıdır. Çarpım tablosunu da bir şekilde öğrenirler zaten. Fakat 6 var ya o 6. sınıf; müfredat çok ağır şaşkın ördek gibi oldu kuzular; dönem sonuna doğru alıştılar. Gördüğün gibi paylaşacak çok şey var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat İzlerim , Kitap Sesleri ; Öncelikle hoş geldiniz buralara :) Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Aslına bakarsanız bu yazıyı yazmaya başlarken acaba ben mi kendimi kandırmak için böyle düşünüyorum , sorumsuz muyum yahu ben çelişkileri ile başlamıştım ama o kadar güzel şeyler yazdınız ki yalnız olmadığımı gönülden hissettim :)
      Bu arada 6. sınıfa kadar 5. sınıfın keyfini süreceğiz o zaman :)
      Sevgiler

      Sil
  14. Aman Tandım didim:)) Kendimi okudum sanki gülümseyerek. Çok güzel anlatmışsın. Ben biraz uzak durmayı tercih ediyorum oğlumun ya da kızımın sınıf arkadaşlarının annelerinden.Çünkü ne zaman muhabbet etsek anlattığın muameleye maruz kalıyorum, hatta bir de ilgisiz anneymişim gibi bir tavır da olunca sinirlenmemek elde değil. Üzülüyorum aslında onlar için asıl ise çocukları için üzülüyorum. Yazık zavallılar. Sen çok doğru yoldasın Damla. Aynen senin gibi düşünüyorum. Hırslı olup yüksek notlar almak hayattaki tek amacı olmasın. Mutlu olabileceği, ilgi duyduğu severek yaptığı bir işi olsun. Onunla beraber ders çalışmak değil annenin işi ya da babanın. Rehberlik etmek işimiz. Destek olmak. Diğer şeyler sağlıksız davranışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye ;
      Ay ben de dedim , sanırım oğlumun başarısızlığına- kime göre neye göre tabi i- kılıf arıyorum sanırım dedim. Kendimi mi kandırıyorum , insanlar tembel çocuğun annesine bak sevimli görünmeye çalışmış mı der acaba dedim ama değilmiş bak , yalnız değilmişim -mişiz , yihuuu :)

      Sil
  15. sen muhteşem bir anne misin acaba ^^ valla aynen senin yönteminle yetişmiş bir kızçe olarak söylüyoruum ki senin oğluşun bu yöntemle büyüdüğünde eeen kötü benim gibi olur ki bu da demek oluyo ki iki üni mezunu kurumsal bir firmada endüstri mühendisi olur :D bence böyle devam et yavrum

    YanıtlaSil
  16. Bir anne degilim ama bir cocuk olarak diyorum ki, veliler vazgecsin kendi cocuklarini baskalarinin cocuklari ile kiyaslamaktan. Inan cocugun mutsuzluguna yol aciyor.

    YanıtlaSil
  17. 10 numara olmuş :D
    bizimki de sınavlara tek giriyor ailecek girmiyoruz çok şükür :D

    YanıtlaSil
  18. Ay o okul kapısının önünde çocuk yedi kat yerin dibine girmişde çıkmayacak gibi bekleyen , her fırsatta piknik düzenleyen, sosyal etkinlik diye her türlü saçmalığı programlayan annelerde benim kabusummmm...
    Bi gidin o kapının önünden de bizim gibi çalışan annelerin çocuklarinin da boynu bükülmesinnn.
    LÜTFEN :))

    YanıtlaSil
  19. Ay o okul kapısının önünde çocuk yedi kat yerin dibine girmişde çıkmayacak gibi bekleyen , her fırsatta piknik düzenleyen, sosyal etkinlik diye her türlü saçmalığı programlayan annelerde benim kabusummmm...
    Bi gidin o kapının önünden de bizim gibi çalışan annelerin çocuklarinin da boynu bükülmesinnn.
    LÜTFEN :))

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe