15 Ocak 2015

Issız Bir Ada ve Firavunlar

Arkeoloji okuyacaktım halbuki!

Kafamda beni Mısır'ın yakıcı güneşinden koruyacak kocaman kovboy şapkam , üzerimde beyaz keten gömleğim olmazsa olmaz kanvas hardal rengi şortum olacaktı. İndiana Jones da neymişti...

Bulunamayan tüm mezarları hatta varlığından şüphe edilen o son piramiti ben keşfedecektim.
Belki piramidin yanlış bir yerine dokunacak , gizli mahsenlerde tıkılı kalacak ama kimseyi kendime inandıramayacaktım.
Her şey çok ilginç , heyecanlı ve havalı olacaktı.

Olmadı ...

Peki biz olmadığını nereden anlıyoruz?

A) Henüz Mısır'a ayak basamamış olmamdan
B) Bir kovboy şapkamın bile olmayışından
C) Ne ilginçtir ki Arkeoloji okumamış olmamdan
D) Birazdan vereceğim bilgi ile uygarlığın farklı bir dalına giriş yapacağımdan

Geçenlerde aklıma dünya tarihinin en geyik sorusu geldi.
 Issız bir adaya düşseniz yanınıza alacağınız 3 şey nedir?
Nesiller boyu hiçbirimiz bu sorunun saçmalığını sorgulamadan cevap verdik. Kimse de " Yavrum düşeceğimizi biliyorsak önceden önlem alırız , manyak mıyız biz" demedi.
Hadi ama , şimdi sorulsa hepinizin 3 maddesi hazır değil mi yani?

Benim hazır.
  1. Kulak Çubuğu 
  2. Kulak Çubuğu 
  3. Daha çok Kulak Çubuğu 
Hayatta eksikliğine tahammül edemeyeceğim nadir nesnelerin en başında gelir kendisi. 

Ben de merak ettim sizin için araştırdım, bu ulvi nesneyi icat eden şahsı tarihin tozlu sayfalarından çıkarttım. Bir nevi kazı yaptım işte! Hevesimi kırmayın, şaşırmış gibi yapın.  Firavun bulamıyoruz dediysek icatçı da bulamayız demedik di mi ama ! - icatçı ne ya- 

İşte karşınızda pek sevgili LEO GERSTENZANG

Peki manyak mı bu adam durduk yere kulağımıza çukuk sokturtuyor , nereden çıkmış bu iş derseniz ;

Q-tips, Polonya asıllı bir Amerikalı olan Leo Gerstenzang tarafından 1920'de icat edilmiş. Leo' nun güzel ve titiz karısı her banyodan sonra bebeğinin kulaklarını kürdana sardığı ufak bir pamuk parçasıyla temizlermiş, fakat en büyük problem kürdanın kırılıp veya pamuğun çıkıp kulak içinde kalmasıymış.


Hele hele bir gün annenin yanlış bir hareketi sonucu bebeğin kulağında zedelenme ve kanama olunca, Leo daha az riskli bir temizleyici yaratmayı aklına koymuş. Derken bildiğimiz pamuklu çubuğu bulmuş. icat ettiği bu nesneye de ingilizce'deki Quality (Kalite) kelimesinin baş harfini koyarak "Q-tips" (Kaliteli Uçlar) adını vermiş.  *Alıntıdır


Yazımı bitirmeden kendisine şükranlarımı sunar , bir sonraki absürd kişilikler yazıma kadar hepinizi öperim.
Gitmeden yorum kısmına " ISSIZ BİR ADAYA DÜŞSENİZ YANINIZA ALACAĞINIZ 3 ŞEY" nedir yazmayı unutmayın :)

Merak edeniniz var ise daha önce de şu her tersliği ondan bildiğimiz MURPHY 'i araştırmış , yazmıştım.

15 yorum:

  1. http://metebilge.blogspot.com.tr/2011/11/issz-adaya-dusersem.html

    Benim listem şuradaymış:-)

    YanıtlaSil
  2. Ayy ben herhalde kitap, kitap, kitap derdim :))

    YanıtlaSil
  3. Bu soruya kimbilir kaç kez cevap vermişimdir. Eskiden anket defterlerimiz olurdu. Hatırlar mısın bilmem. İşte her anket defterinde olmazsa olmaz bir soruydu bu. Ama şimdi sen bu sorudaki manyaklığı hatırlattın ya inancevap veremiyorum ahahahaaaa :))) Mantıklı yanıtlar arıyorum ama bulamıyorum bu demek oluyor ki ben mantıklı bir kadın değilim :))
    Danla'nın sorularına yönelik bir sorum olacak bir de nacizane. CEvaplarsanız çok sevinirim sayın hanımefendi. Kuzum sen bu soruları nerden buluyosun, nerden aklına geliyo :))) Kırk yıl düşünsem vallahi aklıma gelmez kulak çubuğunu birinin icat edebileceği...
    Öpüyorum, çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  4. Kağıt, kalem, su mu alsam, kitap,ayna, su mu alsam bilmedim.:)

    YanıtlaSil
  5. 900. takipçiye ödül var mı? :)
    Şaka bir yana, oldukça ilgi çekici ve güzel bir blog. Yine uğrayacağım.

    YanıtlaSil
  6. ahhahhahh çılgın şey kıyafetler yakışırdı sana. kulak çubuğuna çok zararlı diyorlar damlacık, aşkınıza leke sürmek istemem ama :) öperim..

    YanıtlaSil
  7. genel kültürüme genel kültür kattığın için çok teşekkür ederim Lara Croftum benim :) ayrıca bu sabah şiddetli bir kulak ağrısıyla uyanmamın üzerine tuz biber oldu bu bilgiler :) hee ıssız adaya düşşem ne alırdın dersen çuvallarla patates, kızartma tenceresi ve yağ :)))))

    YanıtlaSil
  8. Ahah bende arkeolog olmak istemiştim işsiz kalırım diye korktum:)))
    Adada hemde denizden çıkmış pamuklu olmaz ama haklısın; ))
    Benim 3 şeyim tablet telefon ve bilgisayarim:))))

    YanıtlaSil
  9. Benim de vazgeçemediğim bir alışkanlık bu çubuklar. Aslında kullanımına zararlı dediler çok uyardılar ama daha iyisini birisi keşfedene kadar ben devam ediyorum malesef. Ne havlu ne başka bir şey aynı işi görmüyor. Böyle icatların nasıl ve neden yapıldığını öğrenmeyi seviyorum. Çubuklar nedense aklıma gelmemişti, iyi oldu:) Bende bu ıssız ada sorusunu kimi zaman kendime soruyorum hiç bir 3 cevap yeterli gelmiyor. Şöyle bir yöntem keşfettim. Kutular:) 3 tane içi dolu kutu. Birinde kitaplar defter kalem fotoğraf makinası gibi şeyler olsun, ikincisinde acil durum kitlerinin olduğu bir şeyler ve yanında yedek çamaşır ve giyim eşyası:) üçüncüsünde de yemek demeyeceğim çünkü o günü kurtarır içinden herşey çıkan bir harry potter çantası olabilirdi:) Bunun yerine fotoğrafları tercih ederim ve elbette müzik.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Varya bir iki puanla arkeolijiye giremedim ay iki gündür düşünüyorum bi sürü şey alasım var döndüm durdum yok arkadaşım üçe inmiyorlar:)))

    YanıtlaSil
  11. Blogunu yeni keşfettim ve bu yazıyı okuyunca da koptum gülmekten ve hemen takibe aldım :)) Çok ilginç ve keyifli bir yazı olmuş gerçekten bayıldım :D Yanıma alacağım ilk 3 şey ne olurdu :D 1.si Kardeşim, 2.si kedim,3.sü bir 3 hak daha alabilir miyim lütfen :))))
    Bana da beklerim :)
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. icatçi için bakınız mucit :))
    ıssız bir adaya düşerseniz yanına alacağınız 3 şey? sorusuna verilebilecek en mantıklı cevabı verdin sen az önce.
    çünkü o soruda sorulmak istenen insanın vazgeçilmezleri, mantıklı bir şeyler aramaya ne hacet, zaten soru mantıksız :D
    selametle ;)

    YanıtlaSil
  13. ha haaaa bak bi de bence günümüzün en büyük buluşu "ıslak mendil" var yaaa :) onsuz yaşayamam bak ben deeee :)

    YanıtlaSil
  14. Aslında çok lüzumlu bir aleti keşfedenin lüzumsuz algılamayı doğru bulmuyorum. Baksana iyi ki bulmuş adamcağız ne yapardık sonra. Ben ıssız adaya düşsem hayatta aç kalmaktan ve üşümekten çok korkan bir insan olarak yiyecek,giyecek ve telefonumu alırdım:)))

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Damla, blog harika, ellerine sağlık. Takipteyim.

    İmza: Kulak çubuğundan korkan ve hiç kullanmayan anne.

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe