31 Ocak 2015

Peki sevdigimiz yazarlar neler okur hic merak ettiniz mi?

Kitap okumayi cok seviyorum. Hobi olarak degil de hani dus almayi sevmek gibi biraz.
Her insanin yapmasinin gerektigi isleri severek yapmak gibi ... 

Kitaplara gomuldugum bir gun sevdigimiz sarkicilarin , oyuncularin ve hatta ressamlarin bile hayatlarina dair bir cok bilgimiz olmasina ragmen yazarlar hakkinda ne kadar az sey bildigimizi dusundum. 
Edebiyatin bir gerekliligi olarak mi gorulmustu yoksa yazarlarin mi tercihiydi bilemiyorum. Bildigim bir sey var ki sevdigim yazarlarin hayat seruvenlerini , okuduklari , sevdikleri ve hatta ilham aldiklari yazarlari , kitaplari bilmek isterim.
Hayir yani dunya kadar magazin programi varken neden edebiyata, yazarlara dair bir  programimiz yok ki!
Eger siz de benim gibi dusunuyorsaniz sahane 4 tavsiyem olacak. Buyurun ;

NTV Calisma Odam 
Bu benim ilk kesfim. Maalesef eskisi kadar aktif degil ama simdiye kadar cok guzel insanlarin calisma odalarini gezme firsati buldum.
Benim favorim pek tabi ki Yekta Kopan'in Calisma Odasi oldu.


Dipnot TV Yazarlar ve Okurlar 
Dipnot Tv'nin yazarlar ve okurlar ile internet uzerinden yaptigi bir tur bulusma bu program. Aslinda oyle bir programmis dune kadar benim de haberim yoktu , bir tesaduf eseri Youtube'da videolari ile karsilastim. Ve sanirim artik yeni bolumleri cekilmiyor zira en yeni video 2013 den kalma.
Benim favorim Ahmet Umit ve Buket Uzuner oldu. Henuz izlemediklerim var arasinda ama sanirim oyle de kalacak gibi.



Tum videolari incelemek isterseniz Yazarlar ve Okurlar

Cine5  Bibliyofil  
Bu program her Carsamba aksami 22:15 de Cine5 de yayinlaniyormus. Dun aksam uzun saatlerimi aldi ama neredeyse tum gecmis bolumlerini Youtube'dan izledim.
Yazarlarin yazma seruvenlerine nasil basladiklari , nelerden etkilendikleri , favori yazar ve kitaplarini ogrenebilecegimiz cok dogru sorularin yoneltildigi guzel bir program olmus.
Her yazardan istenen en etkilendigi 10 kitap ve 1 basucu kitabi listesinin oldugu bolum en sevdigim bolum.
Buyuk on yargilar ile okumaktan sogudugum Ayse Kulin'in katildigi program gercekten en severek izledigim ve en cok etkilendigim program oldu. Kendisine sarilasim geldi izlerken.
Bundan sonra her hafta merakla takip edecegim.



Eski bolumleri izlemek isteyenler olur ise  Bibliyofil 

BookSerf  Yazarlar ve Kutuphaneleri

Benim en severek takip ettigim , yeni bir bolum hazirlayip yayinlasalar da izlesem diye sabirsizlandigin bir olusum bu. Cunku direk yazarlerin kutuphaneleri onunde cekim yapip , sadece sozu kendilerine birakiyorlar. Keske cok daha fazla yayinlar yapabilseler.
Bu videolari izlemekten buyuk haz duyuyorum. Yukarida onerdigim seceneklerin icerisinde en verimlisi onlar bence. Birebir yazarin dunyasinin icine daliyorsunuz, onun da aslinda cogu zaman unuttugumuz  'okur' kimligini  hatirliyorsunuz.
Simdiye kadar sadece 4 yazar ile cekim yaptilar ama eminim cok daha fazlasi icin calisiyorlardir. Umarim hizla devam ederler.
Kendileri ayni zamanda bookserf adli bir sitede farkli projeler de uretiyorlar. Konu ile profesyonel bilgim olmadigindan soz edemeyecegim ama incelmenizi tavsiye ederim.
Tum videolar icin Bookserf 


Bu arada Pelin Batu'lu bolume benim gibi burun kiviranlar olabilir ama sizi sasirtacagina emin olabilirsiniz.

Benim arastirip bulabildigim kanallardi bunlar , eger sizin bildiginiz baskalari var ise yorum kismina yazmayi unutmayin olur mu?

Keske Ayfer Tunc , Zulfu Livaneli, Hamdi Koc, Iclal Aydin , Ece Temelkuran , Oya Baydar gibi isimlerin de kutuphanelerini karistirabilsek.

Sahi, boyle bir secme hakkiniz olsa siz hangi secerdiniz?

Kitap Askina ...

14 yorum:

  1. Cine5' teki programı başındanberi seyrediyorum. Diğerlerini bilmiyordum öğrenmem iyi oldu. Birde eskiden TRT Türk' de Kentler ve Gölgeler isimli benim bayılarak izlediğim bir program vardı. Hala arada youtube' dan izlerim. Şahanedir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliette; Kentler ve Golgeler i bu gece izleyecegim. Cok tesekkur ederim :)
      Sevgiler

      Sil
  2. Ne kadar güzel..iyi ki paylaşmışsın sahiden de.. Murat Gülsoy'u bir kez daha sevdim ben de.. Benim en sevdiğim yazar Orhan Kemal, onu çok merak ediyorum ben :) -Allah rahmet eylesin diyeyim-

    YanıtlaSil
  3. Tüm odaları gezdim. Mehmet Gürs`ün çalışma odasını beğendim:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de gezeceğim tüm odaları. Merak ediyorum... Ünlü yazarların neler okuduğu beni de meraklandırıyor.

    YanıtlaSil
  5. Elif şafağı n kütüphanesi ni çok merak ediyorum bende :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de Ayfer Tunç'un çalışma odasını merak ederim. en sevdiğim yazarlardandır kendisi :)

    YanıtlaSil
  7. Of çok güzel ve çok faydalı bir yazı olmuş bu. Hiçbirinden haberim yoktu verdiğin linklerin. Çok güzel bir soru sormuşsun "Hayir yani dunya kadar magazin programi varken neden edebiyata, yazarlara dair bir programimiz yok ki!" cidden niye daha çok kaliteli program yok bizim televizyonlarda?... :(

    YanıtlaSil
  8. emeğine sağlık ne güzel düşünmüşsün tatlım fırsat bulduğumda hepsini izlicem. dediğin gibi şarkıcıların sanatçıların her bir şeyini dayatıyor bize ekranlar ama yazarlar hakkında hiçbir şey bilmiyoruz.

    YanıtlaSil
  9. Bende çok merak ediyorum yahu. Özellikle İlber Ortaylının çalışma odasını özellikle. Çok hoşuma gitti bu paylaşım. emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Burada yorum yapan arkadaşların ilgisini çekebilir diye düşündüğüm çok güzel bir kitap var, Benim Kitaplarım, yazarı Sema Aslan
    Elif Şafak kütüphanesi de var Mina Sancak :)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Ben Sunay Akın ın ve İlber Ortaylının çalışma odasını merak ederim...

    YanıtlaSil
  12. kız sen nerelerdesin, iyi misin? merak ettim.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzelmiş,bayıldım programlara :)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe