05 Aralık 2013

Tuhaf

Dün malumunuz üzerine asistanlık hayatımın en absürt olayına imzamı atarak patronumu evlendirdim.
Zira ilk defa başıma geliyor.
Ama herkes sakin olsun Ankaranın Bağlarında  karşılıklı göbek atmadık.
Sonuçta birbirimize olan saygının dibin görmeyi ikimiz de istemeyiz :)

Ama size anlatacağım tuhaflık bu değil.
Ben düğün dernek olaylarına oldum olası karşı olduğumdan hep uzak dururum.
Bunun için böyle bir şeyden ilk defa haberim oldu.

Düğünün ilerleyen saatleri herkes Ankaranın Bağlarına bağlamış pistte göbek atarken mekanı terk etmenin vaktinin geldiğini anladığım o dakika vestiyerden paltomu aldım , kapıya yöneldim ki...
Bir ses ile irkildim.
ATATÜRK'ün sesi ile ...
10. Yıl Marşı çalmaya başladı salonda.
Ben kapıda durdum , ilk önce şöyle düşündüm gelin İzmirli , demek ki İzmir de düğünlerde bir gelenek bu.
Zannettim ki hep beraber söyleyeceğiz.
Sonra bir baktım yeni bir düzenleme yapılmış parçaya
Sadece başta ATATÜRK konuşuyor , marşın sözleri  kalkmış yerine müzikle biraz oynanmış ve ortaya herkesin göbek atmaya devam ettiği garip bir şey çıkmış.

Sizi bilmem ama ben çok yadırgadım.
Yakıştıramadım.
Düğün ve 10. yıl marşını aynı kefeye bir türlü koyamadım.

Benim için çok Tuhaf bir deneyimdi.

11 yorum:

  1. Cılkını çıkartmak böyle bir şey oluyor herhalde. Herşeyin bir yeri ve zamanı var, aksi türlü saygısızlık olmuyor mu? İstiklâl Marşı'yla da halay çekmeye başlamasak bari...

    YanıtlaSil
  2. dumura uğradım şimdi okuyunca :(
    Tamam marşı çalmak istiyorsan çal hatta babalar gibi ayağa kalk son sesinle haykırarak marşını söyle... Ama ne öyle değiştirmek bide üstüne göbek atmak :(
    kötü olmuş yaaaa... çirkin hatta...

    YanıtlaSil
  3. Aaa ilk kez duydum.
    Daha neler çıkacak bakalım..

    YanıtlaSil
  4. Tuhaf bir o kadar da komik bir durummuş....Cılkını çıkartmak resmen bu....

    YanıtlaSil
  5. Evet Damlacım ebsürd bir durum normalde. Göbek atma ile marşı bağdaştırmam mümkün değil ama bu durumu 10. yıl marşından nefret eden, her fırsatta marşla ilgili laf sokan bir hükümete eğlenceli bir cevap olarak algılarsam hoşuma bile gittiğini söyleyebilirim:)

    YanıtlaSil
  6. yok artık daha neler iyice aştılar bu insanlar

    YanıtlaSil
  7. Offf, çok fenaymış. Yayılmaz inşallah...

    YanıtlaSil
  8. Yok artik. Mokunu cikarmislar olayin.

    YanıtlaSil
  9. Yazıyı yazarken çok düşünmüştüm ben mi abartıyorum diye. Şimdi yorumlarınızı okudukça derin bir ohhh çekiyorum.
    Ekşi sözlük de bile yazmışlar ,maalesef varmış böyle düğünler hatta buyrun ; https://eksisozluk.com/dugunlerde-10-yil-marsi-calinmasi--3902846 .

    Ne kadar zaman geçse normalleştiremeyeceğim bir olay benim için ...

    YanıtlaSil
  10. Ben daha önce birkaç düğünde 10.yıl marşının çalındığına şahit olmuştum.Ama böylesi gerçekten tuhaf...

    YanıtlaSil
  11. ay cok kotu oldum okurken tuyleırm dıken dıken oldu buyuk saygısızlık buyuk hata :(

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe