25 Şubat 2014

Elini - Dilini - Beynini Korkak Alıştırma

Tuhaf bir dünyanın içerisindeyiz.
Ben; yazan, yorumlayan , paylaşan
Sen ; beni okuyan , izleyen ,yorumlayan.

Blog yazmak suya yazı yazmak gibi...
Yazıyı "Yayınla" ya bastığınızda sudaki hareleri izliyorsunuz köşeye çekilip.
Okuyanlar fikirlerini belirtsinler, gerekirse saçmalıyorsun desinler istiyorsun.

Twitter kadınlar matinesi gibi çoğunlukla , çok keyifli sohbetler ediyor
Dertlerimizi paylaşıyoruz.
Deneyimleri iletiyoruz vs

İnstagram başka bir dünya
Hayatımıza girdiğinden beri daha değişti her şey
Daha özel anlarımıza tanıklık eder olduk.
Anımızı paylaşır olduk ama tembelleşmekten de kendimizi alamadık.

Son günlerde dikkat ediyorum ,
O iki tıkla ekranda beliren kalp var ya işte o kalp aramıza mesafeler koydu.
İki tık yaptık geçtik
İki Tık yaptık geçtik
Yorum yapmanın güzelliğini , iletişim kurmanın hazzını unuttuk.

Bu alışkanlık tüm sosyal medya hesaplarımızda alışkanlık oldu ve fark ettim ki öylece okuyup geçiyoruz.
Bakıp geçiyoruz
İki tık yapıp geçiyoruz.

Halbuki düşündüklerimiz değil miydi bizi tanıştıran , arkadaş olmamızı sağlayan ?

Demem o ki ey okuyucu , izleyici ,takip edici , eş ,dost her kimsen ;
Sen yorum yapsan da yapmasan da ben yazmaya devam edeceğim ama yorum yapsan da fena olmaz hani ... 
Elinizi , beyninizi korkak alıştırmayın yorum yapın , eleştirin ...  
DİPNOT:  Size yapılan yorumlara da bir zahmet cevap verin...  

32 yorum:

  1. geçen gün eski blog hayatımı özlediğimi hissettim.daha çok okur,
    daha çok yorum yapardım.100 lere varan yorum sayılarımız olurdu.şimdi yok.şimdi kötü bir haber bile yayınlansa, ''beğen ''tıklama daha kolay geliyor.

    YanıtlaSil
  2. 4; Bahsetmek istediğim tam da buydu. Eskiden çok daha şenlikliydi bloglarımız ne zaman ki kolayı bulduk ,zor ama zevkli olanı unuttuk. Bu ara tüm takip ettiğim blogları okumaya ,yorumlamaya ve hatta listeye yenilerini katmaya çabalıyorum . Ne diyeyim KEŞKE GERÇEK OLSA :)

    YanıtlaSil
  3. Benim için hala ilk sırada bloglar aöa artık yazan da azaldı, önceden listemde her gün elli civarı güncel yazı olurdu şimdi onu geçmiyor

    YanıtlaSil
  4. GeCe ; arada hem kendini hem çevreyi biraz sarsmak mı lazım bilemiyorum. Çok güzel insanlar tanıdım bu blog dünyasında eskide kalsın istemiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ben yeni bloggerım ama insana okunduğunu bilmek yetmiyor sanırım, birilerine dokunmak, yazdığın bişeyin birinin işine yaradığını bilmek daha çok tatmin ediyor, yorumlarda bu yüzden güzel

    YanıtlaSil
  6. Blog tutmaya başlamama sebep bir çok sevdiğim blogger belkide bu sebepler yüzünden çekildiler farklı mecralara... Ben seviyorum blogları okumayı, yorum yapmayı, yorumlara karşılık bulmayı, bana yorum yapılmasını...
    Son zamanlarda sıkça karşılaştığım yap bana yorum geliyim sana yorum yapayım tarzını sevmiyorum ama :(

    YanıtlaSil
  7. Enteresan.. Bu yazıyı, kırk yılın başı cidden içimden gelerek yaptığım yorumuma cevap yazmayan bir blogger yazıyor... Alıştık gerçi çok daha ilginç şeyler görmeye.. :)

    YanıtlaSil
  8. Bahar ; blogunu severek okuyorum ,dediğin gibi yorumlanmak çok keyif verici ve en önemlis ciddi teşvik edici bir şey arada unutsak da silkelenmek lazım bazen :)

    Oytunla Hayat ; Merhaba blogunuzu çok sevdim ben de beklerim mucuk :D di mi ? Bunlar di mi :)))
    Sevdiğim bloggerlara yorumlara cevap yaz ulen ya da hadi yazı yazsana yahu demeye başladım , aynı uyarıyı kendime de bekliyorum.


    YanıtlaSil
  9. Gri Notlar Selen ; Yazdım yazıyı ama kişi kendinden bilirmiş işi :) Aynı yanlışları ben de yaptığım için yazdım , aslında ne kadar yanış olduğunu hatırladığım için yazdım.
    Mesela bu eleştirin için çok sağol , keşke ay çok güzelden ileri gidebilenler çoğalsa. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. kalabalık yerlerde çalışıyoruz ana yeri geliyo iletişim sıfır oluyo.Blog okumak ve sizi takip etmek bana nefes aldırıyor.

    YanıtlaSil
  11. hulyaca; Sıklıkla yaşadığım bir his bu , öyle anlar geliyor ki tam karşımda oturan insandan daha yakın oluyor buradaki dostlarım , teşekkür ederim bu yorum için :)

    YanıtlaSil
  12. yorum yapmak karşılığını bulduğun sürece keyifli; yoksa kendi kendine konuşuyor hissini dolu dolu yaşamaktan öteye gidemiyorsun :(

    YanıtlaSil
  13. Minik Kızıl; gelen yorumlar sayesinde çok güzel bloglar keşfediyorum ben hep mesela senin blogun gibi:) ...
    Hatta bir bloga yorum yapacaksam o yazıya daha önce yorum yapmış tanımadığım blogları kesin tıklıyorum.
    Yorum yaptıysam da kesin cevabı takip ediyorum, gerçi hiç birimiz mükemmel değiliz ama ....

    YanıtlaSil
  14. aynı konudan bende muzdaribim o nedenle boş geçmiyorum.

    beğen geç değil yaz geç yapmak en güzeli haklısın..

    YanıtlaSil
  15. özii; Ben de dahil azen hepimiz hayatın rutinine kapılıp tembelleşiyoruz.
    Ama kıymet bilmek , bildiğini de hissettirmek lazım. Bundan sonra çok daha dikkat edeceğim şahsen buraya da not düşmek istedim.
    Bak bir arkadaş daha kazandım ,hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  16. özii; Ben de dahil azen hepimiz hayatın rutinine kapılıp tembelleşiyoruz.
    Ama kıymet bilmek , bildiğini de hissettirmek lazım. Bundan sonra çok daha dikkat edeceğim şahsen buraya da not düşmek istedim.
    Bak bir arkadaş daha kazandım ,hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  17. Yorum aldıkça daha bir mutlu olurduk . Yorum olmayınca yazmakta istemiyor insan . Duvara konuşmak gibi bir şey Ama ben takip ettiğim her bloga yorum yazarım. Çünkü okuduysanız illaki bir fikir beyan edersiniz.Bana göre okumuyorlar ve kolaya kaçıp like ediyorlar. :D Yorumsuzluktan muzdarip olduğumu fazla hissettirdim sanırım. Emeğinize sağlık efendim

    YanıtlaSil
  18. bak ne kadar etkili yazmışsın!17. yorum geliyor..
    görsele bayıldım :)))

    YanıtlaSil
  19. Emrah Özdemir; bir yankı bir etkileşim bekliyor insan çok doğru... Neden günlüklerimize değil de internette açık bir sayfaya yazıyoruz ki zaten değil mi kimse kimseyi kandırmasın :) Teşekkürler yorumunuz için

    lupinin annesi ; canımsın , görseli beğendiysen resmin üzerine tıklayarak ya da buradan devamına ulaşabilirsin çok severek takip ediyorum ; http://aliciasavage.com/?page_id=2409

    YanıtlaSil
  20. Günaydın, gelebildim sonunda dünden beri vakit bulamadım :)

    Aslında bu anlattığın ipin ucunu bırakırsak kolayca kapılabileceğimiz bir rehavet hali bence. Hepimiz yoğunuz, yorgunuz, sabırsızız ve bir yandan da beğenilmek, sevilmek, dinlenmek istiyoruz. Fakat biz başkalarının düşüncelerine ne kadar önem verip dinliyor, ders çıkarıyor ve aklımızdan geçenleri 2 dakika ayırıp yazıyoruz orası muamma.
    Dediğin gibi iki tık tık beğenimizi göstermeye yeter diyoruz, hatta bazen soğuk, mekanik bir sorumluluk halini alıyor, politik davranıyor hatta bazısı.
    Ben elimden geldiğince beni düşündüren yazılara yorum yazarım. Ama benim bloğumda hep şikayet ettiğim bir konu var ne zaman lay lay lom yazsam insanlar yoruma boğarken ne zaman ciddi konulardan, karanlığımdan yazsam ıssızlaşır ortalık. Eminim ki okuyanların o konu hakkında bir fikri, görüşü, en azından kafasından şimşek gibi geçen bir kaç cümlesi vardır ama onu yazmaya layık bulunmak dediğim gibi işin politikasına giriyor çoğu kişi için. O bloggerı çok seviyorsa, özel bir ilişkisi veya çıkarı varsa yazıyor. Ben hiç tanımadığım bloglara yazmayı daha çok seviyorum. Onları şaşırtmayı. Tanıdık veya bana yorum yazan bloglara sürekli yazınca zorunluluktan yazıyorum zannedilecek diye endişeleniyorum. Aynı sana geldiğim gibi :) Ama cidden bu yazıyı bir kenara koymuştum yorum yazmak için ama sen önce davrandın :)

    Ama o insanlara da çok kızamıyorum. Öyle karanlık zamanlarda yaşıyoruz ki neredeyse hepimiz modern köleyiz. Eve geldiğinde de biraz gülmek ve aydınlanmak isteyen birini eleştirmeye de hakkım yok sanki. Neyse çok dağıttım konuyu.

    Dediğin gibi biraz korkak alıştırmasak elimizi, düşüncelerimizi. Belki çok daha azalacak karanlığımız. Yorumu geçtim yazılarımızı dikkatle, önem vererek okuyan izleyicilerimiz olması dileğiyle :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Ponti ; ah ne iyi ettin de geldin böyle dolu dolu yazdın. Vallahi çok mesudum şu an inanamazsın.
    Komikli yazılar okuyucular tarafından çok daha ilgi çekiyor haklısın ama hayat her zaman o kadar komik değil maalesef.
    Ben buraya yazdım ,çizdim ama bazen aynı rehavelete ben de kapılıyorum , sonra yorum yazarım deyip geçiyorum sonra da öylece unutulup gidiyor.
    Dün bir karar aldım bundan sonra çok daha dikkat edeceğim. Mesela dün gece yatarken yaptığım sosyal medya kontrolünde sevdiğim bir blogun yeni bir yazı yazdığını fark ettim ,tıkladım okudum. Normalde olsa döner yatar sabah yorum yaparım der sabaha da unutur giderdim. Ama dün telefondan yorum yapmaya çalıştım olmadı kalktım bilgisayarı açtım yorumu yaptım kapattım.
    Pişman mıyım? Asla!
    Aynı disiplinle gider miyiz? Bilemiyorum , insanız sonuçta ama arada silkelenmek gerek.
    Çok sevdiğim bloglar var düzenli okuduğum ve içim rahat ki kimseye laf olsun diye yorum bırakmam.
    Dipnot: blogunun tasarımını da yazdıklarını da çok seviyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. hımmmmmm. :)))) hımmmm. :)))) diyosuun :))))) pekiii :)))))

    YanıtlaSil
  23. haklısın ki zaten. gülümse diye öl dedim bak amaaa. :)

    YanıtlaSil
  24. Dokunmatikleşen dünyanın otomatikleşen insanları olmaya başladı herkes... :)

    YanıtlaSil
  25. Ruhsuz Atmaca ; Daha da güzel bir yorum olamazdı vallahi :)

    YanıtlaSil
  26. Gerçekten çok teşekkür ederim havalara uçuyorum böyle yorumlar aldıkça ^.^
    Sen kendini disipline ederek çok güzel çözüm bulmuşsun, benim çözümüm ise şu : Bloglovinde ayrı bir grup açtım takip edilenler diye. Gerçekten kendimle özdeşleştirdiğim, çok sevdiğim, her yazısında bir artı kazandığım blogları ekledim. Onları özel olarak takip ediyor, o gruba günde en az bir kez bakmaya çalışıyorum. Yorum yapmak istediğim konuların linkini aklımdan gitmesin diye o an elimin altındaki bir yere(mesela facebook mesaj kutum) kaydediyor, akşam biriktirdiğim notlarımla bilgisayar başına geçip tek tek yorumlarımı yapıyorum. Hiç de zor değil aslında başkalarının duygularına kulak vermek. Sadece biraz emek. Nasıl ki duygularımıza kulak verilsin istiyorsak bunu yapmak da bizi bu bencillikten kurtaracak ilk hareket bence.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  27. Bende yorum alinca cok seviniyorum bu yüzden okudugum bloglara da yorum birakiyorum. Bir kac burnundan kil aldirmayan bloglar var, kendilerini yorumlara cevap vermeyince cool saniyorlar. Baktim bir iki, hep böyle sirf bana degil sildim gitti. Iki tik'a gelince. Ben instagram'da fotografin altina bes sayfalik metin yazanlara hayranim ya. Nasil cep telefonundan onca seyi yaziyorlar? Sabira bak.

    YanıtlaSil
  28. ahukader; İnstagram başka bir dünya zaten :)
    Blog yazmak okuyucularla zevkli ama kim ne derse desin. Bazen hepimiz rehavete kapılıyoruz ama bunu huy edinen maalesef bazı dediğin gibi kendini cool zanneden arkadaşlar var , ben onlardanmış gibi olursam vurun kafama e mi ? Hani olmam da :)

    YanıtlaSil
  29. bloğumla ilgili güzel düşüncen için teşekkürler...
    bende cevapları takip ederim, şu an yaptığım gibi -biraz geç de olsa - :)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe