27 Şubat 2014

Yoksa Siz Hala ...

Nutella'nızı ekmeğin üzerine sürerek ya da kaşıkla mı yiyorsunuz?
Size inanamıyorum !
Nutella yemeyi nasıl böylesi basite indirgersiniz!

Geçen yıllarda Yitik Ülke Yayınevi'nin güleryüzlü sahibi Kadir Aydemir ile fuarda karşılaşmıştık.
Bana Tuhaf Alışkanlıklar kitabının ikincisini yayınlamayı düşündüğünü ve istersem şansımı deneyebileceğimi söylemişti.
Tabi çok sevindim.
Tabi havalara uçtum.
Ama sonra , eeee dedim benim tuhaf biri alışkanlığım yok ki.

Başladım kamu araştırmasına
Beni iyi tanıyan herkese sordum ve 100 kişiden 99 undan aynı cevabı aldım
Kesinlikle Asker Ekmeklerini yaz!

İşte bu cevaplardan sonra Asker Ekmeklerimin aslında benim için çok normal ama evrendeki diğer canlılar için tanımlanamayan cisim niteliği taşıdığını fark ettim..
Açıkçası halinize üzüldüm diğer fani insanlar
Böyle bir lezzetten nasıl mahrum bıraktınız kendinizi ?
Bakmayın dağınık durduklarına sırası belli hepsinin 

Nasıl biz motorun yaptığı köpüğü anlayamıyorsak siz de;
Nutella ile bütünleşen Asker Ekmeğin lezzet patlamasını anlayamazsınız
tamam mı ?

Ama deneyip bana dua edebilirsiniz.

Tarif 
Tarifi ilk kez açıklıyorum ve uyarıyorum adım adım her anına uymazsanız hiçbir şeye benzemez ben diyim.

1 dilim taze ekmek - kepek de olur beyaz da çavdar da
1 kavanoz Nutella - bu elzem :)
1 bıçak - kolay kullanılabilir olması önemli , sanat yapıyoruz bir nevi

Ekmekleri küçük lokmalar halinde elinizle bölün , sakın ha bıçakla kesmeye kalkmayın
İşte ekmekler oldu size Asker Ekmek
Ekmekleri böldüğünüz sıra ile üzerlerine birer bıçak nutella koyun , düzgünce sürmenize gerek yok bırakın dağınık kalsın
Ama sakın ha sakın ekmekleri dizdiğiniz ve Nutella sürdüğünüz sırayı bozmayın .
Şimdi tüm ekmeklere birer öbek Nutella bıraktıysanız şöyle bir arkanıza yaslanıp çayınızdan kahvenizden birkaç yudum alın.
Sonuçta ekmekler ve Nutella'nın özdeşleşmesi gerekli, onlara zaman verin.
Kendinizi de onları da hazır hissediyorsanız aman ha sırayı bozmadan en baştan bir asker ekmek alıp ağzınıza atın.
Sırayı bozmamamızın sebebi her Asker Ekmek'in Nutella ile aynı oranda özdeşleşmesi, bu adım emin olun çok çok önemli.
Şimdi sıradan teker teker yemeye başlayabilirsiniz.
Asker Ekmeklerinize göz dikenleri işinizin bittiği bıçak ile doğrayabilirsiniz.

Şahsen bizim evde henüz böyle bir teşebbüste kimse bulunamadı ,neden acaba ?

Tarif bitti çocukluğuma inmek isteyen olursa özelden yazsın ....
Hem sizin yok mu böyle tuhaf alışkanlıklarınız ?

13 yorum:

  1. asker ekmek haaaaa :))) tamam bende de vardır tuhaflıklar ama bu kadar şekerlemeli olmadı vallahi :)))

    YanıtlaSil
  2. Nutellaların sırasını bozmakta kimse elime su dökemez anca ben bozarım :)) bozmuşluğumda vardır yani,korkmayın fazla tehlikeli olmuyo kendileri ;)

    YanıtlaSil
  3. OYTUNLA HAYAT ; Şebnem , geçici dediler geçmedi. Büyüyünce unutur dediler unutmadım :D Mesudum ben böyle :))

    YENİ BAŞLANGIÇLAR ; Bana bak hamileydin tamam mı ? Sen Çınar'a dua et yoksa ben verir miydim Asker Ekmeklerimi sana hahayt :D

    YanıtlaSil
  4. ahhaa çok iyi yaa, demek hepsine aynı süreyi tanımalıyız yoksa aynı derecede özdeşleşmez:)))
    Bu hesabı sevdim.Katılıyorum, ben de olsam aynı hesabı yapardım.
    Kendimi düşündüm de bişey bulamadım, dur ben de sorayım millete, neticede bu da sana normal geliyor da diğerleri tuhaf buluyor:)

    YanıtlaSil
  5. Benim nutella yemem için elimin kolumun bağlanıp ağzıma zorla sokulması lazım Damlacım. Ben nerde acılı ezme, nerde dil yakan biber var ordayım, hiç işim olmaz tatlıyla:)

    YanıtlaSil
  6. kitanaa; Ya gülme bi dene , hatta iki türlü dene bi rbekleterek bi bekletmeyerek sonra konuşalım :D
    Bence de etrafa sor ummadığın cevaplar alabileceğini de unutma ama :)))

    Bahar006 ; acılı ezme ile denemedim bak :) Nutella yemeyen insanlara bayılıyorum ya tüm Asker Ekmekler bana kalacak...

    YanıtlaSil
  7. Ben aslında neredeyse hiç nutella ve böyle sürülebilen diğer versiyonları yemem. Ancak eskiden hafızamda kalanlar yazın ile su yüzüne çıktı. Bir dilim ekmeğe sürüp yerken, böyle ekmek olmadık yerlerden kopar, ağzına çikolatalar bulaşır, kimi lokmalar kocaman kimileri minik olur hiç hoşlanmazdım, senin yöntem bu açıdan çok iyi iş görür bak

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Çok güldüm.Çok tatlısınız. uzun zamandır nutella almamıştım rejim muhabbetine. Alacağım artık asker ekmek denemesi yapmalıyım:)

    YanıtlaSil
  9. Ay Damla, inanamiyorum ya. Benim cocuklugum annemin hazirladigi asker ekmekler ile gecti. Demek ki ikimizin de asker ekmekleri varmis.

    YanıtlaSil
  10. Gece ; heh işte anladın sen beni , öyle ekmekli nutella mı yenirmiş :D

    Kadriye ; Teşekkür ederim aaaa haberiniz yok mu asker ekmek rejim bozmaz kiiii :)

    Ahukader ; Allahım biliyordum bir yerlerde kaybettiğim bir ruh ikizim var biliyordum :)))

    YanıtlaSil
  11. ayy,benim bazı geceler aklıma geliyor bu nutis uykumu ortadan bölüp elime ne gelirse artık bıçak çatal kaşık yiyip yatıyorum mışıl mışıl :)

    YanıtlaSil
  12. bende hala negroyu ikiye bölüp kaymağını yalıyorum ne var yani :D biz tuhaf değiliz ki :D

    YanıtlaSil
  13. minik ; oyyy düşündüm de sen az tehlikeli değilmişsin :)

    nabrut fıdıllıoğlu; Heee di mi? Negro'yu başka türlü yiyenler bizden değildir :))

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe