28 Şubat 2014

#DamlaninPlaklari 24


Kolay arkadaş olabilen biri değilimdir.
İlk tanıştığım birinin "Soğuk Nevale" sözünü hakkıyla sırtlanırım o derece
Kaldı ki alışveriş yaptığım yerlerde esnafla hoş sohbet diyaloglar kuracağım , çevre edineceğim falan...

Ama öyle biri var ki tüm tabuları yıktı vallahi
Bugün Damlanın Plaklarında belki de  benden çok  emeği geçen Mustafa Abi var.

Plaklarımın hayatımdaki yeri çok ayrı
Bir anda başlayan plak aşkım sayesinde o kadar güzel şeyler yaşıyorum ki bugün bunlardan biri ile tanıştıracağım sizi.
Bazen soruyorlar "plaklarını nereden alıyorsun" diye.
Plaklarımın çoğunluğunu hatta neredeyse hemen hepsini Mustafa Abiden alıyorum.

Şöyle ki ;
Bir gün plak almak için nereye gitsem diye düşünürken bir de Kadıköy'ü ziyaret etmeli demişti birileri.
Kalktık gittik.
İlk girdiğimiz dükkan Gramofon Antik'ti.
Her yerde plaklar , daktilolar , pikaplar , eski saatler, telefonlar ....
Allahım cennet kesin böyle bir yer olmalı derken bu gördüklerimizin aslında buz dağının görünen kısmı olduğunu öğrendik.

Mustafa abi dedi ki çocuklar kapıyı kitleyin arkamdan gelin!
Biz iki kardeş bi durup birbirimize baktık....
Dipnot: İsviçreli bilim adamlarına haber verin boş yere araştırıp yorulmasınlar tırsaklık ailesel bir durum biz denedik gördük :)
Daracık merdivenler ile yukarı çıktık kı bir de ne görelim gramofonlar , pikaplar , plaklar ve daha fazlası
Şipşirin bir evin salonundaydık
Baş köşeye kurulduk
Başladık plakları karıştırmaya
O ne ? Bu kim ? Ay bu ne biçim bir tip ? O var mı ? Bu var mı? Bunu tanıyor musun ? Sesi nasıl ?
tüm sorularımı bıkmadan cevapladı.
Hala da bıkmadan cevaplar  - bıkmadın di mi Mustafa abi?-

O gün orada nasıl ilk defa gramofon çalıştırmayı , gramofona iğne takmayı öğrendim.
Çevir Damla Çevir -Kol kası yaparkene :)
Öyle kolay sanmayın , baş tacı gramofonları ve plakları onun sanmam ki herkese nasip olsun :)

Yine o gün doğum günüme 15 gün vardı ve ilk doğumgünü hediyemi Mustafa Abi vermişti.
Ümit Besen LongPlay im onun hediyesidir. Baş tacımdır...
O gün vapurda uçarak eve dönmeme sebeptir.

Bu arada neden bana kimse plak hediye etmiyor artık ya! Bozuluyorum vallahi... 

O günden sonra kim plak dese Mustafa Abi'yi anlattım :)
Beni tanıyanlara şok üstüne şok yaşattım.
Ben Damla , bir yerden alışveriş yapmış müdavimi olmuş , o yeri çok sevmiş ve hatta sahibi ile güzel sohbetler etmiş , bey sıfatından abi sıfatına direk transfer etmiştim.
Bu bile dünyanın sonunun geldiğine açık bir işaretti :)

Arada gider dükkanı şöyle bir eşeleriz, bazen sadece sohbet eder çıkarız.
Ama hep mutlu ayrılırız.
Gitmediğimizde de sayıklarız :)


Bi kedi gördüm sanki 

Yolunuz Kadıköy'e düşerse dükkanın adı GRAMOFON ANTİK . Nadir Gramofon tamircilerindendir kendisi de bu arada.
Kıt Kadıköy bilgimle tarif edeceğim sanırım daha kolay bulursunuz.
Vapurdan inip ışıklardan karşıya geçtiğinizde Starbucks'ın olduğu sokaktan dümdüz yukarı çıkıyorsunuz.
Yol bittiğinde de sağa dönüp 10 metre sonra soldaki sokağa giriyorsunuz.
Zaten müzik seslerini takip edin bulursunuz.

Bu da Facebook sayfası ; Kadıköy Gramofon Antik 
Uğrarsanız selamımı söyleyin ;)

Dükkanın üstündeki küçük misafirhanesinde güzel bir toplantı yapmayı düşünüyorum ben.
Kendisinin de henüz haberi yok ama
Hani gelmek isteyen olursa yaparız bir organizasyon ne de güzel olur ...

24 yorum:

  1. Çok keyifle okudum. Kadıköy'ü özlediğimi fakerttim :( Sen hep yaz okuyalım Damla. Hep çal dinleyelim...

    YanıtlaSil
  2. Dega; böyle güzel bir yorum alıp yazmamak olur mu zaten. Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. bak gidemedim ya oraya içimde sızı haa:))gerçi sen anlatınca oradaymışım gibi hissediyorum ben...toplantıda unutmayasın beni. ferdi ne güzel söylemiş dimi:)

    YanıtlaSil
  4. Mustafa Abi'nin dükkanını not aldım, bir İstanbul'a gelişimde uğramak üzere. Bir pikap alıp bu plak meselesini canlandırmak istiyorum evde, deli gibi plak ve 45'lik var, çalacak aletimiz yok. Musatafa Abi'den de biraz Zeki Müren alırım, ne güzel olur.
    Bir de aklıma şu geldi, iki iyi kalpli genç çocuk bir web sayfası kurdular, http://www.guzelesnaf.com/
    diye. Her yerde şikayet siteleri var, neden güzel esnafı takdir edecek bir yer yok diye işe girişmişler. Tam Mustafa Abi yazılıp yollanacak yer :)

    YanıtlaSil
  5. Çocukların oyuncakçı dükkanına nasıl bir sempatisi varsa sizinde antik eşya ve plak satan dükkanlara bir sempatiniz var . Bence herkesin böyle bir sempati duyduğu yerin olması gerekir. Misal ben Osmanlıca metinlerinin bol olduğu kütüphanelere aşırı sempatimi çeker :D Yazı için çok teşekkürler bu arada elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Senin şu plak sevgin hatta aşkın beni benden alıyor... sayende kulağımızın pasıda siliniyor...
    İyi tatiller plakların kraliçesi :))

    YanıtlaSil
  7. biraydamasalı ; sana özel seans yapacağım annecim. Doğumgünüme yakın gidelim ki sen de kızıma ne alacağım dye zorluk çekme di mi ?

    fermina daza; bence doğru bir başlangıç noktası olur Mustafa abi , hem beki pikap ı da orada bulabilirsin.
    Bu arada söylediğin siteye yazının linkini attım , belki ilgilerini çeker kim bilir. Ne güzel bir siteymiş haberdar ettiğin için ayrıca teşekkürler :)

    Emrah Özdemir ; zaafım var desek daha doğru , bazen hastalık derecesini alsa da beni böyle seviyorlar artık yapcek bişi yokkk :) Osmanlıca demek ... İlginç bak bu da!

    Oytunla Hayat; Ya Şebnem her seferinde bir yorumunla yüzümde aptal bir gülümseme yaratıyorsun , nasıl yapıyorsun ya? , canımsın :)

    YanıtlaSil
  8. yazını sabah okudum ama yorum yazmaya fırsat bulamadım.

    annemin vardı plakları.sonra kaldırmış bir yerlere.taşınırken yok olmuşlar.
    çok üzülmüştüm.
    İstanbul'a gidersem yazdım bir kenara .cızırtılarıyla eski bir şarkıyı dinlemek ne güzel olurdu.Belki biraz huzur bulurduk şu zor günlerde.

    YanıtlaSil
  9. 4; ooo nasıl yani yok olmuşlar :( Çok kötü olmuş ama!
    İstanbul'a gelirsen haberim olsun beraber gidelim ne güzel olur ki...

    YanıtlaSil
  10. Eski bir radyolu pikabım var, ses düğmeleri temizlenecek,götürsem tamir edermi ki acaba?

    Toplantı olursa ben gelirim:-)

    YanıtlaSil
  11. Handan ; kesin tamir eder, havalar az daha bahar olsun bir buluşma ayarlayalım sen de pikabı kapar gelirsin ne dersin :)

    YanıtlaSil
  12. Benim eski evin oralarda. Bir keresinde o ara sokaklarda kaybolup da önünden geçmişliğim bile var. Ama hiç içeri girmeyi düşünemedim. Belki bir gün nasip olur da anılarına anı katarız birlikte. ♥

    YanıtlaSil
  13. oleeeey hemen gidiceem. yakışır kadıköyeeee :)

    YanıtlaSil
  14. ne zamandır almak isterim bir pikap, belki burada bulabilirim veya sen bana belki başka yerler de tavsiye edebilirsin :)
    ayrıca toplantıya ben de varım :))

    YanıtlaSil
  15. rmmbr ; yaparız bence , ne de güzel olur ama düşündüm de şimdi :)

    deeptone ; git git ama plakların hepsini alma sakın vallahi kulaklarını çınlatırım :)

    minik kızıl ;toplantı işini bu yorumu da aldıktan sonra kesinleştirdim vallahi :) Bir de Feriköyde Antika pazarı varmış orayı keşfe çıkacağım bu pazar güzel pikaplar görürsem haber veririm :)

    YanıtlaSil
  16. bu yazın çok güzeldiiiii bi daaaa okuduuum :)

    YanıtlaSil
  17. heeey biliyor musuuuuun birbirimizden habersiz aynı anda birbirimize yorum yapıyor muşuz yaaa. ne hooş. hoşuma kaçtiii. zaten hava da güzeeel. o la lalaaaa :)

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. deeptone ; Şeker misin bal mısın acaba :)

    YanıtlaSil
  20. Derya bir merhaba demek istedim iyi bir hafta diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ve pek çok sevgiler sevgili Meltem. Yine gel :)

      Sil
  21. bu konuda hiç yorum yazmadım ama bizim de plaklarımız vaar fakat istanbulda kaldı :( eşim sıkı br dinleyicidir ama yerli müzik pek dinlemez. neyse onun da sağlam bir plak arşivi var, önceden hep yurtdışından sipariş ederdi. bir süredir ilgilenemiyor elbette ama aklının hala kaldığını biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off çok zor olmalı , ben yaz tatiline gittiğimde bile özlüyorum plaklarımı :)

      Sil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe