06 Şubat 2014

Kitap Hırsızı–Film

21038666_20130913143844081.jpg-r_640_600-b_1_D6D6D6-f_jpg-q_x-xxyxx

Böylesi güzel bir hikayenin kitabını yarım bırakmış olmaktan dolayı utansam da yazım şeklini hatırladıkça  kendime hak vermiyor değilim.

Kasvetli bir öğleden sonra internette gezerken rastladım filmine.


Geçen haftalarda Geoffrey Rush hakkında yazdığım yazının hemen ertesi günüydü , dayanamadım izledim.  - Ne var canım daha gösterime girmeden izlemişsen ,siz hiç kaçak bir şey yapmıyor musunuz? Gülümseme -

geoffrey rush

 

Dediğim gibi kitabı okumadığım için mukayese edemeyeceğim ama filmi çok sevdim.

Liesel evlatlık olarak verildiği ailenin yanında okumayı öğreniyor ve kelimelerin sihirli dünyasına adım atıyor. Kitaplar , o ve bodrumlarında saklanmak zorunda olan Yahudi Max arasında büyük bir bağ yaratıyor. Almanlara ve Almancaya olan gizli sempatimin de katkısı var ama Liesel ve hayatını en önemlisi de Liesel in bir mezarcının cebinden düşen kitabı çalması ile başlayan kitap sevdasını hangi noktada sonlandırdığını izlemeye bayıldım.

kitap hırsızı film

Hikayeyi bir ölüm meleğinin gözünden izlemek –okumak- ve dinlemek insanın tüylerin ürpertse de kitapların yolları , hayatları nasıl aydınlattığını bir kez daha hatırlamak içimi ısıttı.

Ölüm Meleği demişken hangi basım hangi ülke bilmiyorum ama internette gezerken gördüğüm kitabın bu kapakla basılmış hali çok hoşuma gitti;

TheBookThief

 

Almanya ,Hitler Dönemi ,Yahudi Soykırımı klişeler arasında çok etkileyici bir hikayeydi. Görüntüler, oyuncular şahaneydi. Ben bu Geoffrey Rush ı geç keşfettim ama hayranlıkla takipteyim. Yine en en sevdiğim karakter oydu , yine harika ötesiydi.

Kitabı benim gibi yarım bırakmışlar varsa filmini izlemeden hemen kaldıkları yerden devam etsinler. Emin olun değecek!

Gösterime girdiğinde – Nisan 2014- sinemada da izlemek istiyorum. Eminim siz de ben de gözyaşlarımızı tutamayacağız…

3 yorum:

  1. Bir senedir bekliyorum, sinemada izlicem, çok hazırladım kendimi:)

    YanıtlaSil
  2. fragman çok güzel gözüküyor...kitabı izlemiş birisi olarak filmini de izlemeyi çok istiyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Bahar006; pişman olmayacaksın canım :)

    Maviumut; umarım beğenirsin

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe