01 Mayıs 2014

BIBER SOSLU AVM SOTE

Bugun basimiza gelenleri anneme anlattigim sirada o kadar dogru bir laf etti ki
Istanbul'da yasiyorsan her turlu seye hazirlikli olmalisin artik! 
Cok hakli...
Gunluk yasamimizin cok yakindaki olasi hali 

Bugun resmi tatil oldugundan Can'in okulundan iki arkadasinin annesi ile cocuklari bulusturmaya karar verdik. Mekan olarak da hepimize en yakin avm'yi sectik.

Dusuncemiz  sokaklarin 1 Mayis dolayisi ile tekin olmayacagi , bu yuzden avm icerisindeki oyun yerinde cocuklar oynarken bizim de bir kafede oturup sohbet edebilecegimiz yonundeydi.

Cocuklari oyun yerindeki gorevlilere teslim ettik ayni avm icerisinde bir cafeye oturduk. Aradan bir saat ya gecti ya gecmedi ki oyun yerinden hemen oraya gitmemiz gerektigini soyleyen bir telefon aldik.
Pek tabi panik halinde hesabi odeyip o tarafa dogru yurumeye basladik ki avm nin icerisinde insanlarin bir tuhaf davrandigini fark ettim. Bazilari donmus kalmis , bazilari bize dogru hizla yuruyor , bazilari da kapanan dukkan kepenklerinden iceriye girmeye calisiyordu.
Gezi olaylarindaki engin deneyimim! ile bir islerin dondugunu anladim , yilda  bir kere giydigim topuklu ayakkabilarim ile depar atamayacagimi fark edince yanimdaki arkadasima "onden kos!"dedigimi hatirliyorum.
Bulundugumuz kat ile cocuklarinki arasindaki 3 kati sanirim 3 salisede falan kosmusuzdur!

Avm icerisi bir anda sloganlarla doldu! Ve pek tabi disaridan gelen biber gazi kokusu ile ...

Cocuklar en alt katta oldugu icin bir sey anlamamislar neyse ki, onlari kaptigimiz gibi otoparka indik.

Otopark cikisinda gorevlilerin yonlendirmesi ile ana caddeye cikmak zorunda kaldik. Ana cadde dedigim yer Metrocity'nin onu bu arada , hani Gazimahallesi'nden Okmeydani'ndan falan  bahsetmiyorum yanlis anlasilmasin Levent'deyiz.

Anacaddeye cikar cikmaz avmnin onundeki otobus duraklarinin yerle bir oldugunu gorduk. Her yer darmadagin olmustu. Besiktasa giden istikamette ilerlerken karsimiza ters yonden uzerimize dogru gelmekte olan iki toma ile yuzyuze geldik.

Gerisi cocuklara korkumuzu belli etmemeye calisarak , benim son gaz  ara sokaklardan eve  guvenli yol bulmaya calismam...  Ara sokaklardaki cop konteynerlarinin devrilmis olmasindan dolayi bir cok sokaga giremeyisimiz vs...

Sonrasinda cok geyik yaptik bu konuda tabi ama hala bu olaylarin Levent'in gobegine kadar gelmis olmasi ve hatta avm nin icerisine kadar girmis olmasina saskin ve cok endiseliyim.

Aksam da haberleri izledim, gozlerime inanamadim.

Cogu goruntude polise hak verdim ilk defa ( boyle bir cumle kuracagimi da hic dusunmezdim !)

Hicbir kutlama! sebebi bugun yasadigimiz korku ve panigi hakli cikartamaz bence!

Ve en onemlisi  ilk defa bugun Can'in "ANNE NEDEN YIKILMIS KI HER YER , NEDEN AVM YE GIRDI O INSANLAR " sorusuna hala bir yanit bulamadim.

Bulan var mi ?

Fotograf Pinterest'den alinmistir. 

26 yorum:

  1. Artık kime hak vereceğimi şaşırmış durumdayım. Bir yanda en ufak bir kutlama için bile "korkarcasına" abartılı önlemler alan hükümet... İnsanların bir yerden bir yere gidemeyişi, ulaşımın bu derece kısıtlanması. Bir yanda da halkın bazı kesimlerinin olay çıkartacak fırsat araması. Kaybedilen canlar kimseye ders olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dorduncu Tekil Sahis ; ben de ayni durumdayim , insanlarin en dogal hakki olan sokaklarda kutlama yapma hakkini ellerinden alan hukumet ve toplanan insanlara ciddi orantisiz guc uygulayan polise mi yoksa guzel bir amac icin toplanan insanlarin arasinda farkli amaclara provokasyon yapan insanlara mi nefrt duyacagimi bilemiyorum. Tek bildigim bu tür olayların cok can sıkıcı oldugu ....

      Sil
  2. yaşadıklarınız için çok üzüldüm.çocuklara cevap verememek çok kötü bir duygu gerçekten.
    ne istediğimizi bilemeyen kitlelere dönüştük.her ne yönden bakarsak bakalım.
    evlerin içine bile gaz bombası atmışlar istemeyerek tabii ki.
    işçi bayramının ,bazı örgütler tarafından bu şekle dönüştürülmesi ise huzurumuzu kaçırıyor.bende bu noktada ne düşüneceğimi bilmiyorum Damla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4: ne sevinmenin ,ne kutlamanın, ne de yasaklamanın oranını ayarlayabiliyoruz. Milletce dengesizlestik!

      Sil
  3. Televizyonda o ağlayan, gazdan nefes alamayan çocukları görünce çok üzüldüm.
    Çok geçmiş olsun size de canım.
    Neden hiçbir şeyi sakinlikle, keyifle yapamaz hale geldik ki biz???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Rimel : Tesekkur ederız , milletçe haklı iken haksız duruma düşebilme yetimizle dünyada bir numarayız!

      Sil
  4. Ortalığı talan etmek ,insanları tedirgin etmek midir kutlama. Gerçekten geçmiş olsun diyorum efendim .:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah ; maalesef kutlamadan bizim anladıgımız ile karsıt grupların ve polisin anladığı aynı şey değil. Çok teşekkürler

      Sil
  5. Ne sevinmeyi biliyoruz ne üzülmeyi, ne bayramdan anlıyoruz ne yas tutmaktan. Şöyle bi bakıyorum da bu kadar üstün nitelenen ama bi bk olmayan tek millet biziz. Elbirliğiyle herşeyi mahvediyoruz.Çok geçmiş olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar ; tam söylediğin gibi canım , hiçbir konuda ayarı tutturamıyoruz! Çok teşekkürler

      Sil
  6. Bugün annem de izinliydi, Görkem de evdeydi ama korkudan plân yapamadık, buralarda takıldılar, sinemaya gittiler vs. Yakıp yıkan gruplar tabii ki var yok değil ama durduk yere insanlara su sıkan, darp eden, hatta öldüren polisleri de unutmamak gerek. Tek bildiğim Taksim açılsaydı tüm bu yaşayan olaylar minimuma inerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven; işte tam da bundan bahsediyorum çok karışık duygularım , Can'a cevap veremedim derken. Ne bir taraf yüzde yüz haklı ne diğeri yüzde yüz haksız.
      Ama olan yine çevreye, masum çocuklara oluyor.
      Çocukların dünkü korkusu ve izlenimlerini de silemeyiz maalesef.
      Ben artık Taksim açılsaydı daha az olay olurduya da inanmıyorum. Bu olayları yapanların amacı neden Taksim açılmadı ya da İşçi Bayramı değil! Orada da aynı şeyler olurdu, hatta belki daha fazlası ...

      Sil
  7. Bugün yiğit'i camın kenarından kopartamadım dışarıdan ses bombası gaz tabancası sesi geldikçe tak tak diye diye bakmak istedi camdan!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamane annesi ; insanın tüm güven duygusunu yerle bir ediyor bu olaylar. Can da sürekli soruyor dünden beri PKK ne demek , İşçi Bayramı bayramsa neden tehlikeli, o dozerler (tomadan bahsediyr) neden ters yöndeydi ,neden üzerimize geliyorlardı ... Gel de cevapla !

      Sil
  8. Meydanı açsalar ölürler sanki. Herkes adabında kutlamasını yapacak, aradaki bilimum çıkıntı da hevesi kursağında kalacak. Ama yok... Bazen sırf kötü göstermek için kendilerinin de girip bu işleri yaptığını düşünmüyor değilim, bütünüyle kuşkudayız artık milletçe..

    Geçmiş olsun canım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan; Yukarıda Güven'e de aynı yorumu yazdım, dünkü olaylar meydan neden açılmadı olayı değildi bence , meydan neden açılmadı diye sorgulayacak zihniyette çağdaş insanlar değillerdi onlar. Caddeleri görmen lazımdı , her şey yakılmış , yıkılmış. Taksim açılsa da aynı olaylar bu sefer orada olurdu.
      Şu yorumuna da kesinlikle katılıyorum canım "Bazen sırf kötü göstermek için kendilerinin de girip bu işleri yaptığını düşünmüyor değilim"

      Sil
  9. çok üzücü, okurken bile stres sardı beni. nasıl bir gelecek bekliyor bizim güzel çocuklarımızı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş, sorma şimdi aklıma geldikçe çok gülüyorum tipimize ama o an aklım gitti vallahi! İnsan çok korkuyor Fatoş hangi birinden ,nasıl koruyacağız bilemiyorum.

      Sil
  10. Çok geçmiş olsun, maalesef biz toplum olarak hiç birşeyi düzgün yapamamıyoruz, illa bişeyleri elimize gözümüze bulaştırıyoruz, umarım çocuklarımız bu konularda bizden daha iyi olacaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar ; çok teşekkürler , milletçe ayarsız olduk dilerim onlar bizden daha şanslı daha bilinçli bir nesil olurlar.

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun, özellikle çocukların gözünün önünde olması çok kötü. O kadar çok ve haklı olarak soru soruyorlar ki cevap bile veremiyoruz. Yorumlara katılıyorum millet olarak terazimiz yok maalesef.

    YanıtlaSil
  12. Taksim'de kutlama yapılması izne bağlı bir durum değildir, doğal haktır. Senin yaşadıkların haklarını kullanmaya çalışan insanların çare arayışı. Polisin kullandığı şiddet artık tarif edilemez derecede. Hak vermeden önce soğukkanlı olup bir daha değerlendirmekte fayda var.

    YanıtlaSil
  13. Tekin Öztop , yorumunuz için teşekkürler. Hemen hemen her cümlenize katılıyorum. Fark ettiyseniz kimseyi suçlamadım zaten. Bence ortada bir suçlu var ise polise o şiddet kullanma hakkını veren , meydanları halka kapatmayı kendine hak gören ve hatta bir bayram kutlaması için gelin şurada kutlayabilirsiniz gibi bir lafı halkına lütuf gören hükümettedir. Ve asıl büyük suç , o hükümeti başımızda tutmaya devam eden her bireydedir.

    YanıtlaSil
  14. Haberlerden takip ettim dün bütün gün olanlari. Gercekten cok üzücü artik her sey. Bazi seyler illa ki TOMAlar ile mi halledilmeli? Bir sürü soru isareti var kafamda. Burada ki haberleri izleyip bana soru soran Alman arkadaslarima aciklama yapmaya calismam da cabasi.

    YanıtlaSil
  15. Bu herkesin bayramı olması gerekirken
    herkes kafasını çıkarmaya korkuyor
    haklarını arayanların arasına karışan provakatörler var oladuğu ve bunun ayrımını yapamadığımız sürece
    daha neler bekliyor bizi
    çok acı
    çocuklarımıza bunun izahatını nasıl verebiliriz ki...

    YanıtlaSil
  16. Bırak kutlama yapmayı bir yorumu bile tırnaklarımızı çıkarmadan yapamaz olduk.
    Hep tarafız, karşıtız, ötekiyiz.
    Elde kalan ülkece kaçan huzur.
    Bu kaos'u yaşamayı kimse hak etmez ama hadi kolaysa ayır kim haklı kim haksız...

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe