13 Temmuz 2014

Anne Ben Turist Oldum

Soyumuz Kleopatra'ya kiyidan koseden dayandigindan - burada anlatmistim- Osmanli tarihi pek ilgimizi cekmemisti bu gune kadar. 
Yani Uzunya'da Brunchlar , beachler de Blush'lar , ormanda trekkingler , Kanyon'da cinema qeyifleri , yeni acilan x mekaninda dostlarla yemeklerden vakit artti da biz mi saray gezmedik,aşk olsun. 

En son Sultanahmet taraflarina gittigimde sanirim lise 2 ya da 3 deydim. Memo'ya sordum o hayatinda gitmemis. 
Ben Kleopatra soyundan , o Misirlilarin asli olduguna inanilan uzayli soyundan malum ... 

Kendimizi aştık oruc tutuyoruz ya bu Ramazan (Tutankamon da tutarmis oyle derdi buyuk dedem).
Ne deniz ne gunes ne icki keyifleri ne kahve molasi sansimiz kalmadigindan kalk dedim turist olalim bari bugun. 
Baktim benden once cikti kapidan. 

Haydi dedik Topkapi Sarayindan baslayalim. 
Sanmayin ki elimizle koymus gibi bulduk , tabelalar sag olsun.
Hatta aaaa dedim Arkeoloji Muzesi de buradaymis
Muze goren mutlu yuzler 
Sevgili izleyici , okuyucu ; Allah seni kahretmesin biz de seni bisi sanip okuyorduk burda kivamina geldiysen haklisin ama bak kendimi affettirebilirim. Hem ben muze ,oren yeri gezici blogumuyum. O isi en iyi Ben Olmeden blogu sahibi sevgili Guven yapiyor bu camiada. 

Neyse hala okuyan varsa Arkeoloji muzesi 16:00 da kapaniyormus. Bizim gibi Pazar sabahina 14:00 de uyananlardansaniz o iş yaş... Ama soz verdik kendimize oraya da gidecegiz. 

Topkapi sarayinin girisine geldigimizde sahsen ben sok oldum , boylesi yesil bir alan beklemiyordum. Acayip hosuma gitti. Yesil gorunce mutlu olan inekler gibiyiz RTE sagolsun. 

Girdik bilet kuyruguna. Evet MuzeKartim da yok! Of ama az yargilamadan oku... 

Giris 30tl , buna Harem dahil degil . Harem icin ekstra 15 tl daha odemeniz gerekiyor. 
Muze Kart Harem dairesinde gecerli degil bu arada. 

Kilit paslanmis olmasa vallahi de icerideydik!  ... 
Gerisi resimlerde zaten , cok soze gerek yok gidip gormeli ... 

Harem bazilarimizda husrana yol acti yalniz , insan bir kac maket koyar buraya diye soylendi durdu.
Bi Suluman bakmis buradan bi de  Sultan Memo :)





















Bir sonraki ziyaretimiz Yerebatan Sarnici ve Arkeoloji Muzesi, ne de olsa yerlerini ogrendik :)
Eylemlerimiz surecek ,takip ediniz efenim ...









32 yorum:

  1. Yeşil görünce mutlu olan inekler lafına bayıldım :) Ağzına sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her Şeyden Konuşmalı ; bak Yeşil kelimesi bile mutluluk sebebi :))

      Sil
  2. Cok güzel kareler, bazen iste böyle gezmek lazim, ne iyi etmissiniz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. viva makyaj ;çok teşekkürler , ertelememeli bazen :)

      Sil
  3. Hep erteleyip duruyoruz,burnumuzun dibi gideriz işte deyip...Ne iyi etmişsiniz...Darısı benim başıma:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone; hep aynı bahaneler , nasılsa her an elimizin altında deyip sürekli öteliyoruz hayatı. İnsan yaşadığı şehirde de turist olmalı bazen :) Sevgiler

      Sil
  4. Dün yakınlardaymışız, nasıl karşılaşamadık biz? cık cık cık.
    Bu arada Sultanahmet benim 2. evim. :D Bir ara benimle de gelmelisin bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rmmbr; yok tatlım bizimki geçen haftaydı, gördüm dün oralarda olduğunu. Demiştim ya zaten bigün gezelim beraber diye :)

      Sil
  5. :)) Müzekart mutlaka edinilmeli. Küçük kızım da Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nde reklamda kafaya atılan -evlilik yıldönümünü unutan eşe- vazoyu aramıştı.
    Bakalım, ilham gelince yazacağım. Sence, müzeler de interaktif deneyimler yaşatılsa daha keyifli olmaz mıydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahce perim; Müze Kart bir sonraki müze ziyaretimizde alınacak ,not edildi :)
      Hahahah Vazo da güzelmiş ama :)
      Bu arada sorunuza gelince çok çok haklısınız. Koskoca sarayı gezdik mesela sürekli bir yasaklar silsilesi. Bölümler deseniz bomboş , eminim ki kilitli kapılar ardında ne eşyalar vardır gün yüzü bekleyen ...
      Sevgiler

      Sil
  6. Yerebatan sarnıcı yaz sıcaklarında gidilecek en güzel yer:-) Devamını heyecanla bekliyorum bak:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ; Dün yorumları Memo'ya okuttum bak dedim halk bizden gezmemizi bekliyor hahahah :) Biraz da acitasyon kattım duruma , sanırım haftaya Yerebatan'dayız :)

      Sil
  7. Çok güzel bir gezme ve çok güzel yazı olmuş. Ne güzel cümleleriniz var sizin bayıldım. Az gezeyim ben de. Ama blogunuzu gezeyim. Çok sevdim. Bol bol gezin siz. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgün Belen ; Ama bu ne güzel yorumdur ki , çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Ahahahaha kahkaha atarak okudum vallahi. :D Bence yakında beni de geçersiniz siz bu gidişle. :DD
    Bu gezi milat olsun diyelim, devamını da bekliyoruz mutlaka. ;) Yerebatan'da da Müzekart geçmiyor bu arada. Arkeoloji Müzesi'nin de bazı bölümleri restorasyodaydı. Bu arada Harem'e her seferinde ekstra ücret alıyorlar diye sinir olup girmiyorum, siz yine gezmişsiniz. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Turan ; Şahin Ailesi Müze Gezisinde hastagimi açsak ne etsek :) Yine de sizin elinize su dökemeyiz efenim :)
      Müze Kart gitmek istediğim bir çok yerde geçmiyormuş ki zaten. Bu arada Harem bölümünde gerçekten hiçbir şey kaçırmış değilsin , tek bir eşya bile yoktu içeride terk edilmiş bir han gibi...

      Sil
  9. Oralara gitmek çok güzel bir şey . Şu okul bitince bende gideceğim:D Resimler çok güzel emeğine sağlık efenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah Özdemir; zaman ayırıp gitmeli gerçekten , teşekkürler :))

      Sil
  10. Pazar günüde uyumak için var ama :)
    Girişi mükemmel yapmışsın ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Tanış ; ya Şeyma'cım ne güzel demişsin gerçekten uyumak için var Pazarlar :))

      Sil
  11. senin de Allah iyiliğini versin! işyerinde monitöre bakıp gülen bir tipim şu anda ;D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antigone ; yihuuu birilerini güldürdüm demek ki bu sabah :) Hep gül inşallah :))

      Sil
  12. İstanbul' a iki saat mesafedeyim ama hiç gitmedim oralara..
    Böyle anlatırsan da merak ederim ben şimdi napalım yani gidelim mi : )

    Şahane olmuş yazın imrendirdin bilgin olsun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selma yunak ; e tamam kesin gidiyorum o zaman haftaya Yerebatan'a :)) İstek de alabilirim varsa :D

      Sil
  13. ay ay bizim buraları gezmişsin. :) sana ödül verdim kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep; saray soyundan geldiğini biliyordum zaten :D , hemen geliyorum senin bloga

      Sil
  14. Hep öyle olmaz mı elin Japon'u ta nerelerden, neleri araştırıp buluyor, üşenmiyor geliyor da biz yakınlarında oturmamıza rağmen görmemiş, yaşamamış oluyoruz. Sonuçta bir yerden başlamışsınız ya o da bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan Kalan; aynen öyle 3 günde İstanbul' da ne var ne yok geziyor turistler. Biz nasılsa yarın gideriz diye erteliyoruz, o yarınlar hiç bitmiyor ne de olsa ...

      Sil
  15. şu an anladım ki ; bir turist olarak kesinlikle İstanbulda yaşayanlardan daha çok yer biliyorum ve gezdim :D
    Ve tabi benim şunu anlamamı sağladın tekraran :)
    ''İstanbul'da sakin değil turist olmalı'' :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nabrut; Kesinlikle katılıyorum , İstanbul turist şehri :)

      Sil
  16. blogunun ismini gorunce KESKE GERCEK OLSA dedigim cok sey oldugunu hatirladim.yazin da sahane olmussssssssssss

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe