28 Nisan 2015

"Delice" bir "Kahperengi" Kopyası

Kitaba olan tavrımı başlıkta böylesi alenen paylaşmam normalde.
Ama bu satırdan sonra okuyacağınız her cümle Delice romanı ile Kahperengi romanının benzerlikleri üzerine kurulmuş olacak.
Ben işin özünü aldım , fazla vaktim de yok diyeniniz varsa okumayı burada bırakabilir.
Kitabı okumayanlar ama okumayı düşünenler varsa siz de bırakın burada. Aşağısı mayın tarlası gibi spoiler dolu olacak. :)

Hande Altaylı ilk kitabı Aşka Şeytan Karışırdan itibaren sıkı takip ettiğim ve hatta kitapları çıktığı gün alıp aynı akşam bitirdiğim bir yazardı. Hala da öyle gerçi.
Ama bu sefer , bu kitap için "Bızımla DEĞILSIN Hande!" demek istiyorum.
Sanki yeni yetme bir yazar oturmuş Kahperengi romanından esinlenerek , mekanların , insanların ve hatta olayların döngüsü ile oynamı/oynadığını sanmış. Kimse de bu yazarcağızımızı
Yahu bu iki kitap sence de fazlaca benzer olmamış mı?
dememiş. Yazık.

Kitaba gelirsek, Kahperengi'ni okuyanlar için ya da en azından dizi hali "Merhamet"i izleyenler için karşılaşmalı gideceğim. Abarttığımı düşünen olursa yorum kısmına bekliyorum.

Meryem - Narin
İki ana kadın karakter. Hırslılar. Sinirlendiklerinde gözleri kimseyi görmez. Anne Baba sevgisi görmemişler. Delilik kanlarında var. Körü körüne aşıktırlar.

Aliço - Fırat 
Yalan söylemek konusunda sınırları yoktur. Hayattan ne istediklerini bilmezler. Güvenilmezler. Akılları bir karış havadadır. Şıpsevdiler. Sevdikleri kadının güvenini sıklıkla suistimal ederler.

Çakalağzı Köyü - Yaslıhan Kasabası 
Bizim kasaba olmuş sana köy. Yine Ege'deyiz. Yine esnafı , iyileri , kötüleri ile herkesin birbirinin en mahrem sırlarını dahi bildiği bir köy Çakalağzı.

Kazım'ın Ailesi - Fırat'ın Babası
Kahperengi'de Narin'in Fırat'ın babasından çektiğini Delice'de Meryem  Kazım'ın ailesinden çekiyor.
Kasabanın-Köyün en zenginleri yine bunlar. Her dedikleri sayılıyor. Her şeye güçleri yetecek sanıyorlar.

Delice'de Meryem  ne kadar mutsuzsa , Kahperengi'de Narin o kadar mutsuzdu.
İki kitapta da aşıkların buluştuğu bir tepe vardı.
İki kitapta da kızlarının üzerinden zengin olacaklarını düşünen , zerre sevgiden nasibini almamış anne -baba vardı.
İki kitapta da mutsuz , fakir, gün yüzü görmemiş Meryem'imiz,Narin'imiz.
İki kitapta da aşıklar yaşadıkları köyü-kasabayı terk ederler. Ve mutlu son...

Ya sizce de çok benzer değil mi?
Kesin atladığım çok daha ince detaylar vardır da hatırlamıyorum şimdi.

Misal Delice'deki Bakkalın Karısı Meryem'in ne zaman başı sıkışsa koştuğu bir vahayken
Kahperengi'de komşuları -adını hatırlayamadım-değil miydi Narin'in başı sıkışınca yardıma koşan ?
Sonra bu iki kadın diğer iki kadına ihanet etmedi mi ?

Ay çıldırıyor muyum doğru söyleyin!


19 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Deeptone ;Kitabı okur okumaz tekrar bekliyorum :)

      Sil
    2. yaa okumuycam bana nee olumsuz izlenim edindim işteeee bana neeee :)

      Sil
  2. Kendinden kopya çekmiş en azından, ha ha ha:-)

    YanıtlaSil
  3. Ahahahaaaa :)))

    Narin çok tutmuştu, bak televizyoncular duysa bundan da kel alaka bir dizi çıkartır iki karakter ekleyip :))
    Hazır Handan bana "çok yatma senaryo çiziktir azcık tıtıtı " demişken bende kopya bir senaryoylamı çıksam sahnelere :)) Bak farkedersen sakın çaktırma tamam mı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat; Senaryo fikri şahaneymiş ama kopya çekmene gerek yok ben gerektiğinde ne felaket senaryoları yazabildiğini iyi biliyorum. Sen var yaaaa 187 bölüm Rosalinda 277 bölüm Yalan Rüzgarı çıkartırsın :))

      Sil
  4. Merhameti pek severek izlediğim için Kahperengi'ni çok merak ediyordum bi soğdum sanki kitaptan dizi hali yetermiş gibi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembe vosvos ;Kahperengi'den soğuma sakın. Kahperengi gerçekten çok çok güzel hatta Merhamet den bile çok güzel bir kitaptı. Benim derdim Delice ile :)

      Sil
  5. Okumaktan vazgectim...Net :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil ; Kahperengi'yi okuduysan bunu okuma boş yere sinir olma

      Sil
  6. Kazım!? Hayalimde bile şekillendiremediğim adamı kim oynar merak ediyorum. :D bu kadar benzerlik varsa Kahperengi kitabını hayatta okumam. :/

    YanıtlaSil
  7. Zahide; devamı nasıl olur gerçekten , Türk halkı bu kitabın filmini bile kaldıramaz bence. Meryem rolünü Vildan Atasever'e verirler. En pis sapıklı filmlerin baştacı kendisi malum ama Kazım'ı ben de bilemedim yaaa :)
    Aliço'yu kim oynar ki diye düşündüğümde aklıma ilk Merhamet'in Fırat'ı İbrahim Çelikkol geliyor bu da mı gol değil bacım?

    Elif; ben tam tersi Kahperengi'ni de okumanı çok isterim. Hazır Merhameti de izlememişsin. Kahperengi çok çok güzel bir hikaye gerçekten , inan bana.

    YanıtlaSil
  8. elif ; bence de kahperengi'yi de oku !
    çünkü o kitapta asıl anlatılmak istenen aşk değildi bence :)

    YanıtlaSil
  9. fıstıklı tombiii. sen darlasın de mi yaaa. nerdesin ama uğrsana banaa :)

    YanıtlaSil
  10. ilahi!!
    ne güzel anlatmışsın
    kahperengiyi okumuştum diziyi de izlemiştim
    şimdi delicenin okumaya değmez olduğunu düşünüyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavianne ; Delice ,Kahperengi'nin tırnağı olamaz bence.
      Sevgiler,

      Sil
  11. Delice beni feci hayal kırıklığına uğrattı, Kahperengiyle benzerliğinden değil ama, bunu hiç düşünmedim. Bi huzursuz etti beni kitap, itti resmen, ilk 100 sayfasından sonra 15 gün kadar elime alamadım, belki benim kötü zamanına denk geldi ama sevmedim hiç bu kitabı, hem de hiç. Halbuki Aşka Şeytan Karışır'ı da Kahperengi'ni de çok severek okumuştum. Bu arada yorumlarda dizi olup olmayacağı tartışılmış ama Ayşe Arman ropörtajında bunu sormuştu Hande Altaylı'ya ve o da aklındaki Meryem'i oynayacak oyuncunun adını söylemişti zaten :) Aklımda değil adı çünkü benim bildiğim biri değil... Bu da dipnot olsun mu burada ;)
    Ne diyelim umut hep var, bakarsınız yeni kitap unutturur huzursuzluk verici Delice'yi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen Can ; evet, ben de okudum o röportajı ve bana "zaten okur önemli değil para dizilerde ,dizi yapılsın diye yazdım ben bu romanı" dedi gibi geldi. Belki de bu yüzden biraz önyargılıyım Delice'ye.
      Sevgiler,

      Sil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe