23 Ekim 2015

Damla'nın Plaklari Taşlık Gazinosunda

Biri karsima gecip deseydi ki
Bir suru plagin olacak ama sen onlari dinlemeyeceksin. 
Kibar olmam gerekirse "Hadi len ordan!" derdim.  Kabasini siz hayal edin artik.

Yillardir bekledigim kitapligim tamamlaninca bana da hem kitaplarimin hem de plaklarimin keyfini surmek kaldi.

Ve  iste o gun geldi catti. Bir suru plagim oldu , enfes bir koleksiyona dogru kendimce emin adimlarla ilerliyorum. Ama caldikca eskiyecek, cizilecek,yipranacak diye dinlemiyorum.

Ah Murphy ah!

Size bugun kitapligimin bu en değerli  rafindan bahsedecegim.


Canim Elif'in de buyuk katkilariyla farkinda olmadan bir Zeki Muren kosem oldu.
Elif bana gectigimiz dogum gunumde ruhuna / ruhuma uygun bir mikrofon hediye almış , canım benim!
Sayesinde de her gun baktikca ruhumu dinlendiren bir kosem ve  kendimi eski bir assolist gibi hissettiğim mikrofonum var. Hani sanki Zeki'yle sahneye çıkmışız zamanında da mikrofon bende kalmış gibi..
Hayaller hayaller...
Elif soz bu mikrofonu fevkaladenin fevkinde sesimle ben kullanmaya kalkmayacagim. :)

Bu yaziyi yazmamin aslında 3 amaci var.

1. Elif'e tesekkur etmek.
2. Muzik kosemi sizinle paylasmak
3. Sagda gormus oldugunuz Zeki Muren -baski- imzali fotograf kartonundan bahsetmek.

İmzanın güzelliğine dikkat! 



3 kadin var fotografta. O aksam Taslik gazinosunda Zeki Muren'i izlemeye gelmisler , ne sans!
Cok detay bilmesem de biraksaniz roman yazabilirim o fotografa , makyajlarina, duruslarina ve hatta elimdeki bu fotograf kapaginin kokusuna.
Neden oradaydilar, kim onlar, ilk defa mi Zeki Muren'i izleyeceklerdi , mutlu mu ayrildilar o aksam Taslik'dan, yasiyorlar mi simdi, fotograf neden bir toplayici-antikacinin eline gecmisti? Yok bu sorularimin cevaplari.
Ama cevabini bildigim bir sorum var; o aksam orada olmak ya da bu kadinlardan birini bulup o aksami anlattirmak icin neler vermezdim.



Mesela en soldaki kadin yanindakine bir tuhaf bakmis, neden?
O saclar peki!
Peki en sagdaki kadinin keman yayi kaslari :) Diger ikisi neredeyse kislik giyinmis sen neden bahar festivali sunucusu gibisin?
Neden kimse gulumsemiyor?

Daha bin tane cumle kurabilirim de neyse kafanizi sisirmek istemem.
Benim gibi antika meraklilariniz varsa Antika Pazari yazima buradan gidebilirsiniz.
Bu fotografi satin aldigim toplayiciya Instagramdan Degerli Esya Dukkani adiyla ulasabilirsiniz.
Bana plak hediye etmek isteyeniniz varsa da posta adresim ....
Tamam tamam saka yaptim:)

25 yorum:

  1. Foto çok etkileyici...

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir köşe! Mikrofona bayıldım, hatta biraz kıskandım tabi ki Zeki Müren plakları ile birlikte :) Fotoğrafsa bir hayli enteresan, bende efemeraları incelediğim de nasıl buralara gelmiş acaba kiminmiş; sahibi neredeymiş gibi düşüncelere dalıyorum.. Sanırım bu tarz şeyleri biriktirmenin esas olayı da düşündürdükleri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe Vosvos; Tesekkur ederim. Dedigin cok dogru antika esyalarin en kiymetli tarafi insani dusunduruyor olmasi.

      Sil
  3. Fevkaladenin fevkinde olan sesin için yorum yapmıyorum bakkk:)))

    YanıtlaSil
  4. Ruhlarımızın "eskiye müptela" olan kısmı birbirine çok benziyor Sevgili Damla :) Senin satırlarını okudukça daldım gittim o üç kadının olduğu fotoğrafa.. Hikayeleri olan, hikayelere tanık olan eski eşyalar nasıl güzel di mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniler Kendini Hayat; Ne guzel yorum yazmissin vallahi icim isindi:)

      Sil
  5. Çok güzel olmuş köşen... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel yazmışsın valla. :)

    böle bişi görünce şunu anlıyoruz ki o fotodakilerden biri ölmüş ve akrabaları bu tür şeyleri sahafa götürmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone; hani diyorlar ya olmeden fotograflarinizi imha edin diye. Hangisi daha kotu acaba, olmeden tum hatiralari yirtip atmak mi yoksa oldukten sonra hatiralarinin baska ellerde gezmesi mi ?

      Sil
  7. ben kitaplıgınızıda merak ettim

    YanıtlaSil
  8. O köşe ne kadar güzel bir köşe öyle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Sade ve Derin 'nin güzel öneri listesinden sizi kesfedip takibe aldim.
      Bana da beklerim :))
      www.gamzenindunyasi74.blogspot.com.tr

      Sil
    2. sezer eser peker; favorim :)

      Sil
  9. Fotoğraflardaki insanların zihinlerini okumaya çalışmak... Eşyaların kullanılmışlığını hissetmek... Ben de ne çok severim bunu.
    Çok güzel bir köşe olmuş bu, insana yaşam sevinci verir belki. Yada bazen huzur bulmak için yanaşır insan yanına...
    Ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza; tesekkur ederim guzel yorumun icin, sen de bendensin demek ki ne guzel:)

      Sil
  10. Bence plaklarını dinlemeye başlamalısın.Yoksa sen tadını çıkaramadan çocuklarına kaldığını düşünsene...
    Ya da torunlarından biri senin kıyamadığın plaklarını kırıyo falan :D o yüzden koyver dinle gönlünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stupid rabbit; O torunlari ayaklarindan tavana asarim yeminle!

      Sil
    2. Hahahaha bu yorum beni iş yerinde sesli güldürdü :D:D Damla harikasın yaa :D:D

      Sil
  11. O kadar uzun süredir blogdan uzağım ki, kim ne yazmış ne yapmış ondan bile bi haberim. Bu harika köşe yazını da ancak okuyabildim. Daha önce de dediğimiz gibi, bu kitaplık ve onun bütün köşesi harika. Ama bu köşe bi başka.. Bu senin hayalindi ve gerçekleşti. Senin adına mutluyum canım. :-*

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe