17 Ekim 2015

Zengin Mutfagi - Istanbul Sehir Tiyatrolari

Her sene Ekim ayi gelip tiyatrolar bir bir sahnelerini acip, sahane oyunlarinin afislerini boy boy sergilemeye basladiginda kendime soz veriyorum
Bu yil cok oyun izleyecegim! 
diye. Ama nafile. Zaman uysa bilet kalmiyor, Bilet olsa para olmuyor, Para olsa da zaman uymuyor derken koca bir tiyatro sezonu bitiyor.
Gecen sene ;

  • Ali Poyrazoglu Tiyatrosu  - Babam Dokuz Dogurdu 
  • Ali Poyrazoglu Tiyatrosu - Kucuk Prens Bana Dedi ki 
  • Istanbul Sehir Tiyatrolari - Cibali Karakolu 
ile  koskoca sezonu kapattim. 


Ama
Bu yil cok oyun izleyecegim!
2015-2016 tiyatro sezonunu Sehir Tiyatrolarinin Zengin Mutfagi isimli oyunuyla actim.

Vasif Ongoren tarafindan yazilan Zengin Mutfagi  ilk oyununu 1977'de oynamis. Ve bugun hayatta olmayan yazarin kizi oyunun yonetmeni Asli Ongoren.

Oyun Turkiye tarihinin en buyuk isci eylemlerinden biri olan 1970 yilinin 15-16 Haziran Isci Eylemi'nin golgesinde Zengin isadami Kerim beyin  koskunun mutfaginda koskun 20 yillik ascisi, eski pehlivan Lutfu ustanin agzindan seyirciye aktariliyor.

Lutfu usta bir sabah uyandiginda koskte kimsenin olmadigini fark eder. O gun yaninda calisan yardimcisi kizin da zavalli fakir genc Selim ile nisani vardir ama Selim de ortalarda yoktur.
Lutfu usta ve kiz buyuk bir isci ayaklanmasi oldugunu , patronlarinin avrupaya kactigini Selim'in de bu karisikliktan sebep gec kaldigini ogrenirler.

Zaman gecer, ortalik az da olsa durulur ve patronlari Avrupa'dan yanlarinda bir kurt kopegi ile donerler.

Iste Lutfu ustanin dedigine gore olaylar da kopegin eve gelmesiye birlikte baslar.
Insanlarin bayramdan bayrama yedigi eti her gun hem de mesaisi bittikten sonra pisirip kopege sunmak zorunda birakilan Lutfu usta soylenir durur,
Asciysak esek degiliz ya!  
15-16 Haziran olaylari surerken bir suru aksilikler ile Selim burnunu belaya sokar ve kalacak yere ihtiyaci vardir. Koskun sahibi Selim'i eve alir ve ona is verir ve bir kampa yollar. Selim kamptan dondugunde cok degismistir , havalidir , nisanlisina karsi kabadir, patronunun bir nevi kopegi olmustur. Hayata bakisi cok keskinlesmistir;
Ya bizdensin ya karsidan!

Bu arada ulkede sag-sol olaylari , sendikalar -isverenler derken mutfak da pek tabi bu hir gur den nasibini alacaktir.
Oyunu kah gulup kah kizarak izleyecek, en onemlisi tarihin tekerrurden ibaret oldunu bir kere daha hatirlayacaksiniz.

Oyunun sonunda Lutfu usta seyirciye sorar;
Ayrilmak mi zor, Kerim beye hizmet etmek mi?
 Aslinda hepimizin kendimize sormasi gereken bir sorudur bu, ama verecegimiz cevaptan korkariz belki de!

Ve oyuncular...

Selim ( Ali Mert Yavuzcan)  karakterini aslinda dizilerden taniyoruz. O kadar iyiydi ki cocuklar her kostum degistirdiginde 'bu kim ' diye sordu. Kostum degil , ruh degil adeta beden degistiriyor sahnede.
Lutfu Usta ( Murat Garibagaoglu) sahaneydi, tum oyunu sirtlayan seyircinin yuregine dokunan , hani kim oynasa daha iyisini yapamazdi derdirten turdendi.
Kiz( Irmak Ornek) resmen imrenerek izledim. Bu kadar mi zarif olunur!
Seyfi ( Ozan Gozel) ve Ahmet(Selcuk Yuksel) ustlendikleri rol icerisindeki ideolojilerilerini resmen ruhunuza isletiyor.

Tum kadro tam kelime ile fevkaladeydi!

Siradaki oyun Sekerpare, izleyenler yorum yaparsa sevinirim.
Ne demistim ;
Bu yil cok oyun izleyecegim!!

10 yorum:

  1. Haydi sen izle ben de kıskanıp harekete geçerim belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan; seni kıskandırmayı görev biliyorum o zaman :D

      Sil
  2. Şahaneeeee :)
    Bu sezon daha çok gidebilirsin inşallah, sen gittikçe de biz de sebepleniriz ;)
    Mutlu haftalar canımcım

    YanıtlaSil
  3. Geçtiğimiz hafta Ölü Adamın Cep Telefonu'na gitmiştik biz de eşimle (blogda da en son paylaştığım yazı hatta:)
    Bu oyunu da göz önünde bulundurmuştuk aslında. Ama tercihimiz diğerinden yana oldu.
    Detaylı anlatımınızla fikir edinmiş oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyza aydin baser; ben de sizin yorumunuz üzerine blogunuza gidiyorum hemen çünkü Ölü Adamın Cep Telefonu çok merak ettiğim bir oyundu.
      Sevgiler :)

      Sil
  4. inşallah istediğin gibi bu sene çok oyun izlersin :) benim tiyatro kültürüm yok ama ara sıra açıp nasl oyunlar var diye bakınıyorum, belki bu sene ben de takip ederim oyunları ;)

    YanıtlaSil
  5. Bu arada birşey sormak istiyorum, blogunu ".com"a taşımışsın ama izleyiciler kısmını da taşımışsın bunu nasıl yaptın merak ettim ? ben de .coma geçmek istiyorum ama izleyiciler taşınmıyor diye biliyordum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında özel birşey yapmadım, Blogger'ın ayarlar sekmesinden com. uzantılı siteye yönlendirme verdim. Bugüne kadar da hiç duymadım İzleyiciler kısmının taşınmadığını :S

      Sil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe