07 Nisan 2014

En Güzel Günlerini Demek Bensiz Yaşadın - Can Gürses

Nostaljiye olan merakım su götürmez bir gerçekken , sırf ismi için bir kitaba aşık olmuş olmam sizi şaşırtmamalı.

Siz şaşırmamaya durun ama ben kitaba fazlasıyla şaşırdım.
Can Gürses'in sihirli cümlelerine şaşırdım.
Gözün bir özediğini yürek bin bir özlermiş. sf:16
Koza'nın geçmişine şaşırdım.
Edibe'nin hayatımın o yaşını da görürsem aynen olmak istediğim insan olmasına şaşırdım.
Edibe tüm ailesini bir sofraya toplamış , plaklarını dinlerken ne bekliyordunuz ama :)


Hani öyle yerler geldi ki , kitap yazmaya yeteneğim olsa yüreğimden ancak bunlar akardı diye düşündüm.

Ben bu kitap için uzun cümleler kurmayacağım
Hem haddime değil
Hem de istiyorum ki hepiniz okuyun
Okuyun ki aile olmanın güzelliğini
Gitmenin mi kalmanın mı daha zor olduğunu
Giden için dönmenin zorluğunu
Ön yargının hayatın çamuru olduğunu
Anne olmanın ne kıymetli bir şey olduğunu bir kez daha hatırlayın.

Can Gürses öyle cümleler kurmuş ki , kitabın bir çok sayfasını yüksek sesle okudum.
Sanki yüksek sesle okusam canımı daha az acıtacakmış , akıttığım gözyaşlarını durduracak gibi bir his ..
Çok tuhaftı ...

Okurken ağladığım nadir kitaplardandı .
Hatta ilk satırlarında gözlerimden yaşlar akıtan ilk kitaptı.

Romanın kahramanı Koza olsa da bence Edibe idi.
Kimi zaman o şeffaf sürahi
Bazen de Sarı duvar , bazen masa örtüsü .

Susmadım değil mi ?

Ne yazsam da merak edip okusanız diye uğraşıyorum.
Hadi uğraştırmayın , alın okuyun.
Okuyun ki benim gibi hem mutlu olun hem gözyaşı dökün!

Kitap yorumum burada bitti varsayın. Çünkü buradan sonra yazacaklarım yazar ile benim aramda. Belki gelir okur bir gün yazıyı ...
Söyleyeceklerim Yalnızlık bölümü  hakkında.
Sevgili Can Gürses ; bu efsane diye anabileceğim kitabı böyle bir konuya bağlayabilmek için çok mu çaba sarf ettiniz? Melankolinin doruklarında iken öyle ters köşe oldum ki çok şaşkınım.
Sanmayınız ki siyasi bir tepki bu.
Sadece hayalimdeki Deryadil ailesini böylesi gerçek bir olaya bağdaştıramadım.
Bunun içindir ki kitabı ne zaman hatırlayacak olursam Yalnızlık bölümü benim için Edibe'nin sandığından çıkan mektuplardan ibaret kalacaktır. Naçizane bir okur yorumu olarak alırsanız sevinirim.
Ama siz hep yazın olur mu ?
Bir de kitabın ilk bölümündeki dış ses var ya , ben onu yüzlerce sayfa okuyabilirdim biliyor musunuz ? :)

Doğan Kitap'a beni bu kitap ile tanıştırdığı için çok teşekkür ederim.

.

44 yorum:

  1. çok merak ettim bak şimdi.... Sen beğendiysen kesin bende beğenirim biliyorum. Okunacaklar arasında ilk sıraya yerleştirdim hatta...
    İyi haftalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem'cim kesin okumalısın zaten ,eminin çok beğenirsin:)
      Sana da iyi haftalar canım benim ...

      Sil
  2. yavrucuğum senin yorumlarını okuyunca duramıyorum ben.okuyacaklarımın sırasın şaşırttın gine.edibeyi acaip merak ediyorum:)öptüm prenses:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne ; hafta sonu buradasın ya alırız aynılarından sana da . Sanma ki ödünç veririm kitabımı :D Hemi de imzalı benimkisi :)

      Sil
  3. Kitabı ben de geçen ay okudum ve genç bir yazarın ilk kitabı olarak çok beğendim. Yazarın twitter adresinden kendisine ulaşıp soruyu ona sorsanıza, geri dönüş yapıyor. https://twitter.com/can_grss adresi bu :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylak Dalı ; Kesinlikle çok başarılı Can Gürses. O kadar mesut okudum ki kitabı :)
      Sorumu soracağım twitter'dan , siz peki ne düşündünüz son bölümle alakalı?
      Sevgiler

      Sil
  4. Çok güzel anlatmışsınız kitabı elinize ve kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak ; çok teşekkür ederim , senin kadar profesyonel değilim ama beğenmene çok sevindim :) Şimdi ben de senin yorumunu zevkle okumaya geliyorum :)

      Sil
  5. Vaayy. Sonunda kitabın yorumu gelmiş. Ben de ne zaman yazacaksın diye merak ediyordum. Şimdi sen bu kitabı okurken ağladıysan.. Tamam, önümüzdeki hafta sonu kitap alışverişinde listenin başında. Anlaşıldı. ☺☺❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifcim, tarfsiz bir huzur ama bir o kadar da hüzün dolu kitap , seveceğine %100 eminim canım.

      Sil
  6. Yahu bu kitab bende var ama bir türlü okumaya kısmet olmadı. Ya da Gogol ölü canlar kitabını bitiremediğimden olsa gerek.Neyse ilk işim bu kitabı okumak olacak.Teşekkür ederim efendim kitap hakkında bilgi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah ; hem de elinde var yani , hiç vakit kaybetme! :)

      Sil
  7. Damlacım kitabı çok merak ettim ,mutlaka alınacaklar listesine girdi,zaten ismi ve konusu tam bana göre tavsiye için çok teşekkürler sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Hemen alıp okuyorum meraklandım şimdi,ama yiğenine bişey de izin versin bana okumam için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizo ; Yeğenime laf sokma , yazın teyzesi gelince ona bakar , sen ister kitap oku istersen bütün gün uyu :)

      Sil
  9. Kitap bir yazılmış! Yorum ayrı bir yazılmış!;)) ne kadar heyecanlandırıcı yorum;)) meraktan çatladım, alıp okumalıyım, zaten bu liste hayli kabarmıştı. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gooogoook ; İstedim ki herkes haberdar olsun kitaptan , umarım okur ve beğenirsin.
      Sevgiler :)

      Sil
  10. Benim içinde alınacaklar listesine yazıldı..Elimdeki kitabı bitirir bitirmez hemen temin edeceğim..Yorumlarınız beni çok etkiledi ve alıp okumak gerektiğini düşündüm hemen.Tavsiye için teşekkürler:)))sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem_sihirliGünce; Umarım beğenirsiniz! Asıl ben yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Ben kitabın kapağına vurulmuştum ilk olarak. Ancak alıp da okuyayım diye düşünmemiştim doğrusu - ta ki bu yazıyı okuyana kadar. :) Normalde her kitabı böyle anlatmıyorsun bu kitabın vardır bir hikmeti diyerek en kısa alıp okuyacağım mutlaka. Ağlamayacağım kesin ama seveceğimi yorumundan anladım. Teşekkürler paylaşım için. ;) Not: Can Gürses'i ben erkek sanıyordum kadınmış meğer. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven ; bu kitabı ayrı bir sevdim - çok belli oluyor galiba- :)
      Ben de Can Gürses'i erkek sananlardandım (malum Can isminde bir çocuğu olunca insanın) ta ki twitterda takip etmeye başlayana kadar :)
      Kitap zaten çok uzun değil , su gibi akıp gidiyor ...

      Sil
  12. damlacım ne güzel anlatmışsın hemen alasım geldii bu kitabı :)
    hem ben bu şarkıyı da çok severim..
    en güzel günlerini demek bensiz yaşadın..
    ah ah.. nasıl bir şarkıdır o :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye iz süren ; Sevilmez mi o şarkı :) Umarım okur ve beğenirsin...

      Sil
  13. yani bu yoruma alıp okumayan taş olur taş :))

    YanıtlaSil
  14. Çok merak ettim öyle güzel anlatmışsın ki. Okuyasım geldi hemen.

    YanıtlaSil
  15. daha ne yapacaksın damla, etkilendiğini o kadar güzel anlatmışsın insan biran önce okumak istiyor.
    çok merak ettim cidden.
    notumu alayım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyhancım ; hani biri kitap okurken "x de okusa çok sever "dersin ya , mesela bu kitabı çok sever dediklerimden biri sensin.
      Sevgiler

      Sil
  16. Kitabın ismini ben de çok beğendim,kitabı da... Ama en çok Hicaz'ı sevdim. Nedendir bilmiyorum. Edibe çok kusursuz gibi geldi bana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. laleninbahçesi ; Kitabı okuyan birinden gelen yorum kadar güzeli var mı acaba ? Hicaz bana çok uzak geldi okurken bir türlü tam hissedemedim , kuramadım onu. Ama ne kadar güzel isimleri var değil mi hepsinin , Kor, Koza, Hicaz, Haziran ...

      Sil
  17. Bende sana teşekkür ederim hem ziyaretin için hem de kitap için :)
    Damla en sevdiğim isimlerden :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  18. Bogunu takibe aldım..Yorumun için de ayrıca teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
  19. twiter da paylaşınca okumuştum hemen yazını ama yorum yazamamıştım.tanıtımdan bile çok etkilendim.Adı bile yeter kitabı almak için.eklemeliyim idefix sepetime.Unutuyordum ama birde bende mimin var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nabrut ; kitabı okuyunuz , okutunuz efenim. Mimi de unuttum sanma , bişi bekliyorum :)

      Sil
  20. Merhaba :)
    Merak ettirme çabaların gerçekten işe yaradı :)
    En kısa zamanda okunmalı :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma; beğenecek misin bakalım :) Yaz bana ama olur mu

      Sil
  21. Merhaba:) yalnızlık bana da çok zor geliyor, şimdilerde bazıları az eşya, az insan diyorlar ya ben buna hiç katılmıyorum, böyle kitapları okurken yalnız kalmayı tercih edebilirim ancak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sema ; Ne güzel yazmışsın , çok doğru. Yalnızlık dozunda güzel bence de :)

      Sil
  22. okurken agladıgım kıtap mı :( cok merak ettım ben bunuuu ....kocaman tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokoş Kelebek ; tuhaf bir büyüsü var kitabın , okursan hak vereceksin canım.

      Sil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe