24 Kasım 2014

Cizgili Pijamali Cocuk

Sizleri bastan uyarmak isterim okuyucu.
Kitabin da arkasinda yazan su soze dayanarak  ;
Genelde arka kapakta kitapla ilgili bazi ipuclari veririz. Ama okumanin zevkini bozacagini dusundugumuzden bu kitapta bunu yapmadik. Bizce, neler oldugunu bilmeden okumaya baslamaniz cok onemli.
Bu kitabı okumaya başladığınızda, Bruno adında dokuz yaşındaki bir çocukla bir yolculuğa çıkacaksınız (ama bu kitap dokuz yaşındakiler için değil). Ve er geç Bruno ile birlikte bir tel örgüye varacaksınız.
Böyle tel örgüler dünyanın dört bir yanında var. Umarız asla rastlamak zorunda kalmazsınız.
 ben de size kitabin konusu ile ilgili tek kelime etmeyecegim.
"Senin kitap kaç sayfa anne? Ben senden önce bitireceğim" kavgası yaparken :)

Kitabi okumaya baslamadan once benim de konu ile ilgili hic bir fikrim yoktu çünkü. Ama daha ilk sayfalarda anladim meseleyi. Mesele cok tanidik , bildik ama bir o kadar sarsıcı.
Hikayenin icinde Bruno gibi hayalperest bir cocuk olunca ummadiginiz seyler olabilecegini az cok hissedip Bruno'nun hayatına  var gucunuzle girip sarsilarak cikiyorsunuz.
Hayatin , cocuklarin umutlari kadar temiz olmasini dilemekten yorularak kapatıyorsunuz arka kapağı.

Kitap görsellerini internette aratırken şu kapak tasarımına denk geldim ve çok beğendim.

Kitabı okumaya başladığım günlerde 2008 yapımı bir filmi de olduğunu öğrendim. Okumak biraz zor gelebileceğinden Can'a filmini beraber izlemeyi teklif ettim.
Zaten isminden dolayı bir merak içerisinde olduğundan hemen kabul etti.

Filmine gelince , hayatımda ilk defa bir kitabı bitirip aynı gün içerisinde filmini izledim ve bu çok değişik bir duyguymuş. Hani o " Bir filmin kitabı varsa ilk önce kitabını okuyun" düşüncesi çok doğruymuş. Evet film de çok güzeldi fakat kitaptaki bazı detaylar çok farklı lanse edilmiş , birçok ayrıntı -bence önemli ve güzel olanlar- atlanmıştı. Bu duyguları her kitap uyarlamasında yaşıyoruz zaten değil mi?

Can filmden hiç beklemediğim kadar etkilendi, ben de kitaptan. Film esnasında mantığının almadığı birçok şeyi 2-3 gündür aklına geldikçe irdeliyor hala. Pek sindiremedi konuyu belki , belki de mantıksal bir açıklaması olmadığı içindir bu şaşkınlığı ya da  ben biraz erken mi izlettim , bilemiyorum.

Ben her sayfada okumakta  geç kaldığımı hissettim , size tavsiyem bu kitabı okumadıysanız daha fazla ertelemeyin.
Hayata bakışınız değişmeyecek belki ama birçok duyguyu sorgulayacağınıza eminim.

17 yorum:

  1. "Uçurtma Avcısı" da çok iyi bir örnek
    gerçi kitabı bana göre daha iyiydi ama, yine de bir bakış açısı katıyor bana göre okuduktan sonra izlemek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safransarı; Uçurtma avcısı benim hep uzak durduğum bir kitap. Çok okunanlara karşı bir antipatim var , az daha zaman geçsin üzerinden okuyacağım :)

      Sil
  2. Tam bana göre bir kitapmış gibi hissettim nedense.. Alıp okumalıyım.
    Kabaran okuma listeme bir yenisini eklediğin için teşekkür etmeli miyim acaba? :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rmmbr; ama kızma ama :D Hatta bence sen bu ara okuma...

      Sil
  3. Ben de merak ettim şimdi

    YanıtlaSil
  4. Merak uyandı şimdi, hay Allah! :)

    YanıtlaSil
  5. Dayanamadım, araştırdım internetten:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza aydin baser; ahahah çok güldüm bu yorumuna. Okuyunca da yaz olur mu ?

      Sil
  6. kitap yorumlarnı çok seviyorum bak yine etkilendim merak ettim.
    hatta canınkini de merak ettim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Syhn; Kitap yorumlarında merak uyandırma konusunda senin eline su dökemem:)

      Sil
  7. kitap kapağına ba-yıl-dım!

    YanıtlaSil
  8. Damla! Kitabı alıp okuyamadım ama filmi el altında olduğundan dayanamayıp izledim bugün. Filmin son 10 dakikasında nutkum tutuldu!! Yalnız olmadığım için ağlayamadım da!! Çok kötü bir zamanlama oldu benim için.. Uzun süre etkisinden kurtulamayacağım sanırım.. Can bu filmi izlerken nasıl tepkileri mimikleri nasıldı cidden merak ediyorum.. :( kitabını da mutlaka okumak istiyorum. Özellikle de Bruno'nun iç dünyasını anlamak adına..

    YanıtlaSil
  9. Blogunuz geziniyorum 2balık1kediden geldim :) ha şuna yorum yazayım ha buna derken buralara geldim bu filmden çok çok etkilenmiştim oyoy ne ağlamıştım... oğlum olduktan sonra çocuk sevgim deli gibi fışkırdı hel de erkek çocuklarına fazlaca hassaslaştım... bu film beni feci yaptı... :(
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  10. Ben filmi izlemiştim. Bittikten sonra saçma sapan ekrana takılı kalıp, hiçbir şey yapamadığım filmlerdendi. Çocukların olduğu böyle filmlere dayanamıyorum ne yazıkki gerçek hayatın ta kendisi :( Dediğin gibi duyguyu iyi veremedilerse diye kitabıda listeme ekledim .

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe