11 Kasım 2014

Tüyap Kitap Fuarı ve Aldığımız Kitaplar

Geçen sene gidemediğim kitap fuarına bu yıl deyimi yerindeyse Can ile birlikte "gün saydık".
Her yıl fuarı birlikte ziyaret etmeyi gelenek haline getirdiğimiz  Can'ın en sevdiği arkadaşı ve çok sevdiğimiz annesi ile yollara koyulduk. 
Gidişimiz 2 , dönüşümüz tam 2,5 saat sürdü. 
Arkadaşım önceki yıllardan deneyimli bize yolluk meyva salatası bile hazırlamıştı. :) 
Tamam , Tüyap neden bu kadar uzak ve Kitap Fuarı neden Tüyap'ta konularını es geçeceğim. Zaten her yıl aynı dertten yakınıyoruz nasılsa.
Bu yıl kendi içimizde yakındık.  
Ve her yıl fuar çıkışında " Vallahi seneye gelmeye değmez , doğru düzgün indirim bile yok" cümlesini illaki  kuruyoruz. 
Bu yıl da kendi içimizde kurduk.
Bak yazmıyorum  bile buraya.

Bir kere büyük yayınevleri pastanın kocaman dilimini zaten almış götürmüş. %10 indirim yapanını gördüm. Utanda stand açma bari.
%20 den yukarı indirim yapan yayınevi yok denecek kadar azdı. Hatta sanırım 3 ya da 4 taneydi. 
Bu durumda insanın aklına İdefix , Babil , Kitapyurdu , D&R gibi kitap sitelerinin yıl içerisinde yaptığı %50 lere varan kampanyalar gelince insan kendini aldatılmış ve hatta dalga geçilmiş hissedebiliyor. 

Aldığımız kitaplara geçmeden aklımda kalan son konuyu da paylaşmak isterim. Bu yıl fuar benim tahmin etmediğim kadar kalabalıktı. Hatta şöyle ki bazı koridorlarda yürüme şansımız olmadı. Merak edip bir kaç yayınevi çalışanına bu kalabalığın gerçekten kitap almaya gelip gelmediğini sordum. Üzülürek tam aklımdaki cevabı aldım. Tahmin ettiğim gibi kalabalığın çoğunluğu gezmeye gelmiş , vakit öldüren , verilirse eşantiyon eşyaları alan tiplerdi. 

Yine de tüm bu olumsuzluklara rağmen , kitap dolu koca bir salonda olmanın vermiş olduğu haz paha biçilemez. 

Aldıklarımıza gelirsek ;

Bu yılın şanslı faresi Can efendiydi. Fuara gitmeden haftalar önce okumaktan keyif aldığı kitapların yayınevlerini ziyaret etmeyi unutmayalım diye not etti. Almayı düşündüğü kitaplarını listeledi. 
Ben de almak istediği hiçbir kitaba hayır demedim , hevesini hiç kırmadım. 
Kumbarasında biriktirdiği 169 adet 1 tl yi minik bir çanataya koyarak gittik fuara. 
Evet , fuarda manyak gibi 1,2,3,5,14,23 falan diye bozuk para sayan anne gördüyseniz o bendim :) Neyseki kasadaki çalışanlar da çok anlayışlılardı bizi sopayla kovalamadılar. 
Özellikle 48 tl yi saymamı sabırla bekleyen Günışığı Kitaplığı çalışanına buradan selamlar :))


Günışığı Kitaplığı'ndan seçtiğim Devin Şarkısı hariç diğer kitapları tek tek kendisi inceledi ve seçti. Hiç bir seçimine karışmadım.
Yine Günışığı Kitaplığı'ndan hayranı olduğumuz Çıtır Çıtır Felsefe serisinin elimizde olmayan kitaplarını aldı. Okulda da okuyorlar bu seriyi. Özellikle ufak seyahatler ya da kısa zamanlarda iyi gidiyor.
Sandalda Bir Çocuk ve Bir Ayı birlikte fuara gittiğimiz arkadaşının tavsiyesi. Mavi Bulut yayınevi kitabın posterini de yapmış , hediye etti. Can bayıldı tabiki.
Kitapları okudukça yorumlarını paylaşmasını isteyeceğim , bakalım.
Sanırım o da benim gibi Aksiyon , Macera , Gerilim sevecek :)
O Minecraft kitabını ise ne siz sorun ne ben söyleyeyim :(

Bana gelecek olursak , ben bu sene alışverişimi yayınevlerinin cimri indirimleri sebebi ile minimumda tuttum. Zaten o kadar kalabalıktı ki incele , kokla , karar ver gibi ritüellere giremeyeceğimden çok da heves etmedim.

Bu yıl Türk edebiyatının klasiklerini okuma hevesim var. Reşat Nuri , Halide Edip , Ahmet Hamdi gibi.  Dergah Yayınları fuarda en fazla indirim yapan yayınevlerinden biriydi , oun için çok merak ettiğim Saatleri Ayarlama Enstitüsü kitabını hemen aldım. Ve istediğim okumalara bu kitap ile başlayacağım.
Standına uğramadan geçilmeyecek yayınevi Yitik Ülke'den iki kitap aldım.  Sempatik yayınevinin tüm yeni çıkanlarını zaten almıştım ama Berlinli Apartmanı kitabı ile gönlümü çalan - aklımı da çalıyordu ya neyse- Yaprak Öz 'ün tavsiyesi ile atlamış olduğum Melike inci kitabım O Anda 'da okunmayı bekleyenler arasında yerini aldı.
Esra Tanrıbilir'den Yeniden Başlangıç Meridyeni de ismi ile beni kendine çekti. Merakla sırasının gelmesini bekliyorum. .
Oya Baydar daha önce okumadığım fakat bu kitabı hakkında güzel duyumlar aldığım bir yazardı. Can yayınlarının devasa %20 lik indirimi ile O Muhteşem Hayatınız çantaya girdi.
Mahir Ünsal Eriş'in Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde kitabı da "n'olur umduğum gibi çıksın" dilekleri ile alındı. Okuyan varsa bir tutam içime su serperse fena olmaz hani ...
Alper Canıgüz'e gelirsek bi ben kaldım sanırım Oğullar ve Rencide Ruhlar'ı okumayan.
Ve Pijamalı Çocuk -sanırım - geç kaldığım ve benden sonra Can'ın da okuyabileceğini tahmin ettiğim , sonrasında belki tartışır üzerinde sohbet ederiz diye umutlandığım kitap.  Ne çok beklenti ama di mi ?

Biraz uzun bir yazı oldu galiba , hala okumaya devam eden var ise Can ve benden selamlar size.



26 yorum:

  1. Cizgili Pijamali Cocugu ogluma almistim ,bende okudum.Cok güzel ve hüzünlü,görünce yine duygulandim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sulem çok sevindim bu habere , ben de yarın bitirmeyi planlıyorum :)

      Sil
  2. oğlum büyüsün fuara gidelim istiyorum Damlaaa pazar gideceğiz biz de bakalım son gün ne bulacağız :) ya fuardan kitap taşımak istemeyen yayın evlerinin indirimlerini ya da talan edilmiş bir fuar alanı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa Zoitsa gelmiş hoşgelmiş. Ben bu alemi terk ettin sandıydım , pek mesud oldum bak :) Pazar sakin olur inşallah , keyiflice gezersiniz.

      Sil
  3. Girmeyi sevdiğim yegâne kalabalık ortam. Havasını teneffüs etmek bile güzel. Metehan'la lunaparka gidiyor gibi hissediyoruz kendimizi... Evet eskiden indirimler güzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan; böyle bir ıçtan bakınca öbür uca kadar kitap dolu , olacak cebinde sınırsız bir para kapatın ülen burayı diye .... Ay pardon , hayallerime bazen dur diyemiyorum :D

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, merakla beklediğim yazıyı ilk siz yazdınız. Açıkçası geçen hafta gitmeye niyetlenmiştim gözüm yememişti, ama bir taraftan da vicdan azabı yaşıyordum, yazınızı okuduktan sonra içim rahatladı. Evet sanırım ve ne yazık ki gitmeye değmeyecek:(
    Zamanında bu fuar Taksim'de yapılırken Can Yücel, Zülfü Livaneli gibi değerli yazarları görmek, söyleşilere katılmak için fuara gitmeye can atan benim bile heyecan yaşamayışıma neden olan, İstanbul'da fuarcılığı bitiren, kültür düşmanı zihniyete söylemek istediğim cümleleri yutuyorum...
    Kusura bakmayın bu yorumla bu cıvıl cıvıl yazınızın ahengini umarım bozmamışımdır, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar ; Ben yazıyı bu sertlikten indirene kadar çok uğraştım siz tam da hislerime tercüman olmuşsunuz. Kitap fuarında e-kitap reklamı gördü bu gözler ötesi var mı , bileklerimi kesecektim.
      Sevgiler

      Sil
  5. Harikasınıx:)) ben de bugün gidenlere anlatanlara şükrediyordum ve tabii her yıl olduğu gibi bu yıl da sanal kiyap
    Fuarı yaparsa idefixe de şükredeceğim. Benim de dikkatimi çekti buyıl indirimler daha düşük sanki. İzmirdekinde bile daha iyiydi. Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeliz; İzmirdekine mi gelsek ne yapsak. Biz yine İdefix'i bekleyelim en iyisi.
      Sevgiler canım :)

      Sil
  6. canım cok iyi yapmıssın yolda uzak iskence indirimde yok ama bende birkac gun sonra gideceğim hafta ici daha tenha olur diye dusunuyorum, iyi gunlerde oku hepsini:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bricit conus ; inşallah canım , haftasonu da okullar servis dolusu öğrenci getiriyorlarmış. O da başka bir eleştiri konusu ya bence ... Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Bu yıl gitmeyi planlıyordum ama son anda kararımdan vazgeçtim. Yayınevlerinin indirimleri minimumda tutması, fotoğraflarda gördüğüm o izdiham kalabalığı ve bunlara ek olarak dünyanın öbür ucunda olması beni gitme fikrinden alıkoyan en önemli nedenler arasında sanırım. :)

    Can adına çok sevindim. Ondan mutlusu yoktur eminim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rmmbr; kesinlikle haklısın canım. Geçen sene gidemediğimiz CNR fuarına gideriz belki yapılırsa beraber.
      Can hala çılguınca hangisinden başlayacağına karar veremedi :d

      Sil
  8. Hepsini keyifle okuyun Caaan özendim sana yerinde olmayı isterdim bu günlük :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öz'ünkitaptutkusu ; Ay Can'a özenmemek mümkün mü ? :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Ms.Grumpy ; tez vakitte cevap vereceğim , teşekkür ederim.

      Sil
  10. bir kahveye gelseydiniz ya bize, beylikdüzü'ndeyiz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatoş, bilsem pijamaları kapar yatıya gelirdim vallahi :) Yavrum siz nasıl yaşıyorsunuz oralarda yahu çok uzak be:)

      Sil
  11. Yoksa Can efendi oglunuz mu oluyor!? Acıkcası sasırdım, bu kadar genc bir anneye :)
    İnsanın cocuguyla fuara gitmesi nasıl buyuk bir zevktir, kim bilir... O da simdiden cok hevesliymis zaten okumaya, eminim ilerde annesinin kitaplarını da okur :)

    Kitaplarınıza gelirsek; Saatleri Okuma Enstittusu tam bir saheser! Hem bir donem kitabı, hem de sanki bu yıl yazılmıscasına bize yakın mizah anlayısı var. Bangır Bangır Ferdi'ye eminim bayılacaksınız ve Mahir Unsal hayranı olacaksınız. Biraz aglatır ama soyliyim :/ Alper Canıguz'un baska kitabını okumus ve begenmistim, sanırım en populeri Ogullar ve Rencide Ruhlar.

    İyi gunler, keyifli okumalar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afede; Merhaba , evet Can benim oğlum:)
      Kitaplar için yazdığınız fikirlerinize çok teşekkür ederim , sanırım doğru seçimler yapmışım. Okudukça yorumlarım zaten.
      Sevgiler :)

      Sil
  12. uzunca yazmıştım ama hepsi silinmiş çok üzüldüm :/ Kısaca fuar gezinize çok sevindim, Can'ı öperim ve Delal Arya'nın kitabını öne çekin diyecektim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki Balık Bir Kedi ; of bana da oluyor bazen , cok can sıkıcı:(
      Pera Günlükleri'ni çok merak ederek almıştı zaten. Hatta iki arkadaş aynı kitabı aldılar kitapdaşlık yapacaklarmış :) Öne çekmesi için bu yorumunu okutacağım.
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  13. Mahir bey'in iki kitabı da çok güzeldir. Tavsiye ederim kesinlikle. İyi okumalar.

    YanıtlaSil
  14. Halen buradayım:)) Söylediklerinize katılmamak elde değil, acı gerçekler bunlar tabi:-/
    Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde'yi çok merak ettim şimdi:)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe