18 Kasım 2014

Unutursam Fisilda ~ Bir Film Elestirisi

Nedense hissetmistim.
Siz diyin populer oyuncular yuzunden , ben diyeyim geriye donus hikayesinin tanidikligi.

Yine de insan su afise bakinca izlediginden daha fazlasini bekliyor sanki.

Ama on yargili da degildim hani.
Olur ya bazen ne yaparsa yapsin ucundan sevecek bir sey bulabildiginiz insanlar vardir.
Cagan Irmak da benim icin tam boyle biri.

E neyi sevmedin Damla diyecek olursaniz ;

Bir kere Kerem Bursin'in bir Cagan Irmak filminde oynuyor olmasini cok egreti buldum.
O cocugun mimikleri , ellerinin hareketleri , ses tonu hep ayni. Cocuk cok monoton hatta sinir bozucu.

Farah Zeynep Abdullah desen zaten her tasin altindan cikmaya basladi artik. Yakin zamanda Bir Kucuk Eylul Meselesi'nde esas kiz olarak izlemistik zaten keza Kurt Seyit ve Sura'da da . Bu kadar populerlik bana ters arkadasim. Gerci Kerem Bursin'in yaninda super stardi bence.

Efendim? Memet Gunsur'den bahsetmedim mi? Iste o konuda kotu cumlem yok. Bence Mehmet Gunsur tamamdir ya , her rol mu yakisir hani bi insana.
Ben hep Tarik Akan'a benzetirim Mehmet Gunsur'u , hele bu fimdeki uzun saclariyla tam Tarik Akan olmus sanki , siz ne dersiniz?

Filmin konusuna izlemeyenler vardir diye cok deginmek istemiyorum ama fragmanlarda da ziyadesiyle  belli oldugu icin fikrimi yazmazsam catlarim.
Yillar once ciktigin eve zorunluluktan donmek meselesi bana cokca Babam ve Oglum'u hatirlatti.
Yine Ege , yine istenmeyen biri , yine affetmek , yine yillar once yapilan hatalar , yine yine...
Neyseki Isil Yucesoy'un dev oyunculugu var ki o ekrandayken siz ne kadar dagilmis olursaniz olun sizi kendine cekiyor.

Ama en cok film muziklerinden umutluydum , en cok da onlar beni hayal kirikligina ugratti.

Humeyra'ya doyarim diye heveslendigim filmin sadece finalinde Humeyra dinleyebilmis olmami ve bence sarkilarin vasatligini  hala hazmedebilmis degilim.  Humeyrayi neden bu kadar geri planda birakti acaba , merak ediyorum.

Sonrasinda ogrendim ki film muzikleri Kenan Dogulu'ya aitmis. Yorumsuzum, taslanmaktan korkuyorum.  :)

Bu kadar elestirdikten sonra sunu da itiraf etmeliyim ki bogazimin dugum dugum oldugu yerler oldu.
Of tamam bir cok yer oldu!
Cagan Irmak bu filminde sanki bize " Kotu bir senaryo yazmis olabilirim ama bu filmimden etkilenmeyeceginiz anlamina gelmez ,  sizi kucuk aptallar  nihahahahah " der gibi.
Hani yazdim , cizdim o kadar ama sevmedim ben bu filmi diyemem. Ama sanki fim cok retro olmaliymis da retrosu tukenmis gibi . O nasil oluyor diye sorma e mi okuyucu:)

Aman....  Benim kafam karisik hala bu filme karsi. Siz en iyisi gidin,  izleyin,  karari da kendiniz verin :)
Sonra yazin ama bana olur mu , merak ederim bak.






12 yorum:

  1. Ha ha ha, filmi izlemeye hiç niyetim yoktu ama retrosu tükenmiş konusunu çok merak ettim bak:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ; yazdım ,çizdim yetmedi aslında demek istediğimi en çok tarif eden kelime o "retrosu tükenmiş". O afiş,o konu çok daha fazla şey vaad ediyordu da elindek malzeme yetmemiş sanki.

      Sil
  2. Vaauv olumsuzsun genel olarak..
    Ben izlemedim.
    Ama az çok tahmin ediyorum başıma gelecekleri. :)
    Tv ye düşerse izlerim herhalde.
    Müzikleri kötü buldun ha? Bak şaşırdım buna...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin ; yazdım bu kadar ama vallahi vicdan azabı çekiyorum. Çok mu sert oldu , bilemedim :)
      Ama müzikler konusunda fikrim net! Fragmanda ucundan tattırdığı Ajda Pekkan şarkısı gibi keşke yine eski müzikleri kullansaymış.

      Sil
  3. Merhaba ,
    Evet konunun çok klasik olması , aynı geri dönüş ve aynı af dileme / bekleme üzerine olması konusunda haklısınız. Ama herkese dokunacak bir noktası var yine her Çağan Irmak filmi gibi. Ben sevdim, çok etkilendim hatta sanırım ki, sonraki bir kaç gün boyunca hep benzer şeyleri yaşayabileceğim fikri üzerine yoğunlaşmış halde buldum kendimi. (Benzer şeyler derken, yaşlanacağımızı ,aile bireylerimizi kaybedeceğimizi ve kardeşimle eski fotoğraflara bakıp iç geçireceğimizi falan düşündüm. Bunları düşünmemde şu an bile fotoğraflara bakmanın ve eskiyi anımsamanın bana acı vermesi olabilir tabii) Çok bireysel nedenlerle de olsa sevdim ben nihayetinde .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iştemutluluk ; aslına bakarsan ben de sevmedim bu filmi d,iyemiyorum zaten. Sonuçta işin ucunda Çağan Irmak gerçeği var. Ama yine de bi sormak lazım neticede kaç tane daha aynı ana fikir ile film izleyebiliriz?
      Sevgiler :)

      Sil
  4. Cok populer oyuncuların oynadıgı ve gise yapacagı asikar filmlere ben de gitmem aslında. Bu filme arkadaslarımın istegiyle gittim.

    Benim de favorim Isılay Yucesoy ve gencligini oynayan kız. Bu nasıl bir benzerliktir degil mi? Hem karakteri, hem fiziki, hele ki goz rengi ve bakısları. Keza Farah Zeynep-Humeyra uyumsuzluguna ne demeli! Zaten Farah Zeynep'i sevmem. Filmi onun yorungesi etrafında dondurmus olmak bence buyuk hataydı.

    Gelelim Cagan Irmak filmografisindeki benzerliklere. Bu noktada kesinlikle katılıyorum sana. Adam bir cok noktada kendisi tekrar etmis. Ama cok da gormemek lazım. Hem senaryo, hem yonetim kendine ait olunca; cok normal bir durum.

    Sonuc olarak, cok agladım ben bu filmde. Konuymus, oyunculuklarmıs, orjinallikmis; hersey bir yana. Eger kızkardesi olan bir abla ya da kızkardes iseniz ne demek istedigimi daha iyi anlayacaksınız :)

    YanıtlaSil
  5. afede; bu da Çağan Irmak farkı işte , garip bir büyüsü var. İnsanları nereden vuracağını çok iyi biliyor.
    Evet hem yazan hem yöneten olmanın dezavantajı olabilir belki ama oyuncuları da kim seçiyorsa en büyük sıfır onun. Farah Zeynep hakkında kesinlikle size katılıyorum.
    Sor bana yarın yeni film çekse gider miyim? Tabi giderim ama eleştirileri de dikkate almalı bence ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Gitsem mi gitmesem mi kararsızlığında kalıp, rest çektiğim filmlerden olmuştur kendisi.
    Çok seri şekilde başrol oynayan kişiler de biraz tutuyor beni filmden;) Sanki her şey onun üzerinde dönecekmiş gibi hissediyorum.
    Retrosu tükenmiş film nasıl oluyor diye de sormuyorum bu arada:))

    YanıtlaSil
  7. Ben de film hakkında bir yazı yazdım. Benimkisi senden olumlu ama filmden çıktığımda bir eksiklik duygusu hissetmedim desem yalan olur. Sorsalar ne diye bir şey diyemem belki beklentim yüksekti belki oyuncular çok iyi değildi ama vardı bir havada kalmışlık. Yinede çok ağladım ben:((( çünkü Kızkardeşim var kendimden bişeyler buldum. Mehmet Günsür kaç yaşında ama hala genç rollerini oynanabiliyor ve sırıtmıyor hiç. Ama rolü bana 2. Planda kalmış gibi geldi biraz.

    YanıtlaSil
  8. bizde kızlarla gitmeye heveslendik bi..fakat pürüz çıkaranlar olunca kaldı..e çok üzülmeyeyim bari:))daha da gidemem zaten..

    YanıtlaSil
  9. O kadar kararsızım ki bu filmi izleyip izlememek konusunda. "Fragman umut vermiyor ama yine de Çağan Irmak filmi" derken haftalar geçti. Bu hafta sonu gittim gittim, yoksa kalacak:)

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe