04 Kasım 2014

Yazık

Bugün bir video gördüm Facebook'ta. 
Vallahi ne yalan söyleyeyim açmaya fırsatım olmadı ama çok da merak ettim. 
Az önce  "ya şu videoyu izledin mi çok komik!" diye geldi biri. 
Bir baktım şu benim izleyemediğim video. 
Açtık izlemeye başladık. 

8-9 yaşlarında bir erkek çocuk 
Sünnet oluyor
Sünnet anındaki korkusunu da bir ebeveyni ya da yakın akrabası gülerek kaydediyor. 
Çocuğun yüzünün net görünmediği bir an geliyor, kamera yüzünü daha iyi çekmek için konum değiştiriyor falan ...

Garibim nasıl masum , korkudan  nutku tutulmuş. 
Konuşurken sesi titriyor , tek gözü ile de doktoru izliyor. 
Kendisini görüntüleyen sözde "adam"a ilk önce "ne çekiyorsun" diye terslense de sonrasında teslim oluyor. 
Devamını izleyemiyorum. 

İlk önce üzülüyorum ben böyle görüntülere,
Sonra  aklıma geliyor deli gibi kızmak. 

Yahu bu kadar mı aciz kaldık insanlığa , vicdana. 
Bu kadar mı meraklıyız "fenomen" olmaya. 
Hadi sen güldün eğlenden , gerizekalı hiç mi aklına gelmez bu çocuk bir gün büyüyecek, o görüntüler  hep alay konusu olacak. 
Hiç mi kimse bu insanlarar dur demiyor , bu çocuğun annesi yok mu ? 
O doktor " bu yaptığınız psikolojisine zarar verir" demiyor mu ?
Bir öküz kaç farklı şekilde kendini belli edebilir ?
Hadi o , her kimse çeken koydu videoyu facebook'a 
Peki o videoyu seyredip kahkalarla gülen , altına komik yorumlar yazıp kendi duvarında paylaşan insanlara ne demeli? 
Yoktu bu sorularımın cevabı. 

Vallahi acıyorum böyle insanlara ...




15 yorum:

  1. Birde komik demiyorlarmi, ölürmüsün öldürürmüsün.... :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. viva makyaj; şeytan diyor yap aynı şeyi sor sonra komik miymiş diye :S

      Sil
  2. Diyorum beeen, dış mihrakların yiyeceklere karıştırdıkları bir maddeden böyle insanlık dışı yaratıklara döndük...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ; çok da doğru diyorsun canım, maalesef çok doğru!

      Sil
  3. Bahsettiğin videoyu bilmiyorum ama okurken kulaklarımdan ateş çıktı. Pek meraklı "sözde erkek"ler kuzenimin çocuğunun sünnetinde bildiğin tribün kurmuşlardı sünnet yatağının karşısında da annem herkesi kavga dövüş çıkarmıştı odadan, hatta ısrarcı bir kısım balkona çıkıp pencereye yapışıp olup biteni görmeye çalışmıştı. Ben de çocuktum anlayamamıştım neyi bu kadar merak ettiklerini. Şimdi söyleyebilirim ki bu toplumsal cinsiyet kafasıyla gittiğimiz sürece bu ve benzeri videolarla çılgınlar gibi eğlenen zavallı mizah kafası daha çoooook karşımıza çıkar. Gerçekten yazık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitana; küfürlü konuşmayı delikanlıklık , kabadayılığı da havalı bir tavır şekli sayan toplumuz. Daha bebekken başlıyoruz cinsiyet ayrımcılığına. Üzerine de yetmiyor vahşi zevkler için minicik çocuklar ile dalga geçiyoruz. Sonra da neden kadın cinayetleri çok bu ülkede ! Uzar gider işte...

      Sil
  4. Bende izledim . Halkımız tamamen sosyal medyanın esiri olmuş . Herkes bir popülerlik sevdasında. Hele ki bir fırtına kopsa canını koruyacağına o fırtınayı çeken insanlar biliyorum. Gerçekten yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah Özdemir ; Geride bir video bırakıp intihar eden adam vardı hani ,meşhur oldu işte bu da aynı mantık.
      Hani yoldan adam çevirsen desen ki şurada vur kendini bak dünyaya yayınlayacağız fenomen olursun düşünmeden kendini vuran olur bak.

      Sil
    2. Sorma :( yahu o adam ne yaptı öyle yahu psikolojim bozuldu bildiğin. Valla bilmiyorum o derece olur mu :D olursa bence ruh ve sinir hastalıklarına görünmesi gerekir o kişilerin .

      Sil
  5. Ben de yazsam aynını yazardım :) Nefret ediyorum o videolardan. Çocukları ağlatıp çekenler, korkutup çekenler bundan nasıl bir haz alıyor. Facebook hesabımı kapatalı kafam rahat bu hususta. :) Dünya böyle oldu ne yazık ki, kendini kötü görüntülerden kendin koruyacaksın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füsun Facebook'u kapatsak da o insanlar hep var olacak maalesef.. Görmesek daha huzurlu oluruz bence de hatta Keşke hiç var olmasalar!

      Sil
  6. Her kelimesine katılıyorum, hele sünnetle ilgili bu görüntüler hakkında müthiş kızgınım. Toplumun erkeğe payesi bu olayla başlıyor ama kafalara dank etmeyen o çocukların sadece kıyafet sevinci altında yatan büyük korkuları!!! bunlara maruz kalmamak adına bebekken sünnet kesin uygulanmalı diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülay Ersoy; Ben de oğlumu 7 yaşında sünnet ettirdim. Operasyon sırasında ben , doktorumuz ve asistanı hariç kimse odaya girmedi. Ama aynı gün ben de sizinle aynı şeyi düşündüm , sünnet doğar doğmaz yapılması gereken bir konu artık.
      Ama tabi sünnet olmasa başka birşey kesin bulur bu tipler

      Sil
  7. 3. sayfa haberlerine cani yetiştiriyorlar, hiç abartmıyorum!

    YanıtlaSil
  8. Pıffff:( Çok sinir bozucu... İnsanlık garip bir noktaya doğru gidiyor... Çok çoook garip günler bizi bekler, öyle görünüyor... Toplum olarak ne kültürümüz, ne insanlığımız kaldı... Bir tuhaf yaşar olduk... Sevgiler...

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe