21 Haziran 2014

Mesela

Mesela ;
Pazar günü Sinek Isırıklarının Müellefi kitabı sayesinde, popülarizme olan soğuk tavrımın pek haklı sebeplere dayandığını bir kez daha kanıtladım.
Herkes çıkar çıkmaz öyle büyük iştahla , severek okudular ki elime almaya korkmuştum.
Merak kediyi öldürür dedikleri cinsten bir hisle, Cumartesi kitabı elime aldım
 

Pazar öğle saatlerinde üçer beşer sayfa atlayarak bitirdim- bitirmek denirse-

Yazık olan iki günüme üzüldüm vallahi. Keşke başka bir kitapta şansımı deneseydim.

Mesela ;
Okullar kapanmadan , karne almadan önce çocuklara karnenizi e-okuldan görebilirsiniz diyen öğretmene sinirlendim. Nasıl bir hevessizliktir acaba , nasıl bir işini sevmemek ,nasıl bir baştan savmaktır mesela ?
Nerede kaldı karne heyecanı yahu ?
Herkes öğretmen olmamalı mesela ...

Mesela ;
Gecenlerde Memo "Cüzdanımı düşürmüşüm , biri alışveriş yapmaya çalışmış sanırım Bimden Garantiyi aramışlar Garanti de beni aradı" dedi. Kurduk da kurduk tabi markete gidene kadar , bir de nasıl saydırdık ... Hatta gide gide Bim'e mi gitmiş dedim ben. Tüm kartları daha oraya varmadan iptal ettirdik vs.
Sonra aradı beni Memo " Kağıt toplayan çocuklardan biri bulmuş ,Pakistanlı. Gelip Bim'e bırakmış ,Türkçe bilmiyormuş zaten" dedi.
Herhalde en resmi orayı gördü.
Sonra otur öl vicdan azabından... Tüm Ortaköy'de aramış çocuğu teşekkür etmek için  bulamamış.
Ön yargıların içine! dedim mesela.

Mesela
Uzun bir yolculuğa çıkasım var. Tatile de daha çok var.
Alsak başımızı gitsek mesela. Başımızı alıp giderken içindekileri bırakabilsek mesela.

Mesela
Spora başladım ya ben şimdi. 50 kilo altındakileri salona almasalar mesela. İnsanın bir umudu olsa da sönüp gidiyor gördükçe. Bir de kilosu az olanın egosu fazla olmasa mesela. Yağlar kasa dönüşürken ay bir gülümsersem ,Allah mazallah bir göz teması kurarsam dürtüleri de mi peydah oluyor bilmem ki hepsi asık suratlı.

Zayıflamayacağım ben ya! Böyle asık suratlı olmak istemiyorum , cool görünmek de istemiyorum!
diyerek kaytarsam mesela :)

Evde temizlik varken kadina yardim etmesem icim rahat etmiyor mesela , etsem e ben bu kadina neden para veriyorum ki ikilemi. Sonra aklima bu yazinin taslaklarda bekledigi geliyor , bari diyorum onu son bi kontrol edip yayinlayayim. Ilk defa taslakta yazi birakip yayinliyorum mesela...

Sonra pek mesela artık mesela demesem , mesela ...

Sustum! :)

35 yorum:

  1. Mesela bu yazı harika olmuş ;)
    Merak edip aldığım kitaplar hep pişmanlık sebebim oluyo :))
    Onu diyen nasıl bir öğretmen acaba. .
    Her çocuk için karne günü özeldir :)
    Önyargılı olmak kanımızda var ama öyle düşünmemek de elde değil ki..
    Ah keşke düşüncelerimizi de bırakıp gidebilsek :)
    Yok yok spor salonunda olanlar kasıntı yoksa herkes öyle değil ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyma , ay çok teşekkür ederim , böyle bi saçmalamaya başladım dedim yayınlamayayım ben bunu deli derler ::) Ama sevdiniz bak şuursuz hallerimi de , canımsın :)
      Bak sana da oluyormuş yalnız değilim , korkudan Ayfer Tunç'un Dünya Ağrısı romanına elimi süremedim hala çünkü herkes çok beğendi falan filan ....

      Sil
  2. Karnenizi görebilirsiniz diyen öğretmene ben de sinirlendim. Bu arada ben de tatil istiyorum, uzun uzun hem de. Ama bu sene galiba tatil bir hayal benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin Güngör, hep diyorum öğretmenlik mesleği işini sevmeyenlerin elinde seri katilcilikten başka bir şey olmuyor . Teşekkür ederim yorumunuza :)

      Sil
  3. ay kahretmeye koptum karikatüre :))
    meselanı yerim iyi ki demişsin çok içten ve karikatürle bütünlük içinde bi yazı olmuş.
    e okul ne yaa, karne heyecanı da mı aklmadı. bir de aynı öğretmen çocuklar artık sokaklarda oynamıyor diye şikayet ediyordur yeri geldiğinde.
    insan öğretmenle çatışmak da istemiyor yoksa beden dersinde de clash of clane oynatın beri diyeceksin.
    çocuğun yaptığı incelik gibi bir incelik sizinde o çocuğu aramanız..
    amma yazdım ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Syhn, sırf o karikatür yazdırdı bana bunları zaten :))
      Ya dedim ki deli diyip koşarak kaçacaklar yazma böyle karman çorman ama sevdin demek , bak yanaklarım kızardı :))
      Bulamadık ama o çocuğu , Allah razı olsun ne diyelim dua ettik bolca ulaşır illaki bir gün ...
      Sevgiler canım

      Sil
  4. Fırattan çarpmıştır onu, be ya :D:D Mesela değildir hani bu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahce perim , ya meselaysa diyerek olayı felsefeye kadar dayandırabiliriz bence :D

      Sil
  5. ay sen susma çok yaşa mesela :))

    YanıtlaSil
  6. Bugün cumaymış diyerek pazartesi stresimi hafiflettin desem inanır mısın mesela :3

    Dediklerinin her birine katılmakla birlikte zayıflayınca kibirli olmayacağıma söz veriyorum :D
    Türk kızlarının eli yüzü düzgün sınırında olanlarının bile ruhuna yapışan kibri anlamlandırmak mümkün değil. Bizim gibi halktan zavallılarla aynı anda spor salonuna gelmeye lütfetmiş, e surat assın yani en azından, lütfen!

    Alarma bayıldım,
    Ön yargıları atsak da bu sefer başka bir darbe alırız, en güzeli minimize etmek sanırım,
    Bu aralar kimse kimseden memnun değil. Ne öğretmen veliden ne veli öğretmenden...Sanırım işinin seven öğretmenlerle ebeveynliği seven veliler bir türlü denk gelmiyor :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ponti , bak ama bugün Cuma ...
      Ben bu yoruma cevap vermek için Cuma olmasını bekledim desem mesela , sen de inansan benim tembel biri olduğumu düşünmesen mesela :))
      Yorumlarını çok sevdiğimi söylemiş miydim?

      Sil
  7. pazartesi sendromuma cuma neşesi kattın mesela :)))
    İyi haftaların olsun kuzum, mesela değil ama :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat , vallahi ben bu haftadan bişi anlamadım. İnşallah senin ki öyle geçmiştir Şebnem'cim Mutlu Hafta sonları şimdiden

      Sil
  8. hihihi :)))
    o kadın meselesini ben çözemedim henüz. kadından çok yorulup neden kadın çağırıyoruz diyerek bir kaç aydır kadın çağırtmıyorum anneme :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nabrut ,
      şahsen ben çok zorlanmadıkça çağırmayıp kadına verilen parayı eşten tahsil etmek sureti ile harcıyorum ama her zaman olmuyor işte :D

      Sil
  9. Haklısınız hayatın ne getirip ne götüreceğin hiç belli olmuyor, yaklaşık 50 yıllık hayatımda bunu çok acı halleriyle yaşadım.. Güvendiğin dağlara nasıl kar yağdığını... Fakat sağlık çok başka birşey... o kadar çok şey için,rahat batıyormuş diyorum ki şimdi. Sağlık ve iç huzuru herşeyin başı, ama bunu yaşamadan blemiyor insan, ateş hep düştüğü yeri yakıyor. Bir böbrek bulunmazsa ömür boyu diyalize mahkum oldum,,şükür deyip dua etmekten başka çare yok.. Yeni umutlar mı..inşallah.. Teşekkür ederim yazdıklarınız için.. Sevgiler saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi Tutku , Ben de buralara kadar gelip bana bu yorumu yaptığınız için teşekkür ederim.. Sizin için dua edeceğim...

      Sil
  10. temizlik yaparken ben de yardım ediyorum. Hatta kadın abla bugün sende parayı hakettin. İyi yoruldun dediğinde yediğim haltı anladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal Baysal Koçer , ben çok vicdan yapıyorum ya , nerdeyse evinden alıp evine bırakıyorum iş yaparken yardım ediyorum falan.
      3. gelişinden sonra işi serince de anneme ağlıyorum , serer tabi :D

      Sil
  11. Ama bakınca kontroledip başında durmazsam doğru düzgün yapmıyorlar. Kontroledince de duramıyorum galiba. O arada öğretmeni kutluyorum duyarsız duygusuz mahluk

    YanıtlaSil
  12. öğretmen öyle demiş, bir şey mi? karne günü karneyi almayı unutan çok sevdiğim bir anneye "allaan şaşkını! hadi internetten bakalım, çıktısını alırız olmadı" dediğimi biliyorum mesela:)))
    spor konusundaki alarm esprisine ve kitap okuyan bebeğe bayıldımmm:)
    bazen sevmediğim kitapları -hızlı okuma bahanesi altında- her sayfayı 3 sn.de okuduğum oluyor:) -ha ne anlıyorum okuduğumdan, tartışılır tabii-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alis, hahah sen de bendensin demek sevmedim mesela kitabı sayfanın başından bir cümle, ortasından 1 cümle sonundan bi tane daha hop sayfa biter :) Hayat sevmediğin kitabı okumak zorunda kalacak kadar uzun değil bence...

      Sil
  13. Merhaba hiiiç sıkmıyor diliniz! Aslında bidaha bidaha mesela deseydiniz, öyle uzasaydı, öyle okusaydım okusaydım yine sıkılmazdım .
    Sevgiyle kalın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öz'ünkitaptutkusu ; Ah çok teşekkür ederim iltifatınız için , her zaman böyle neşeli olamıyorum ama :)
      Sevgiler

      Sil
  14. Uzun zamandır yazmak istiyordum da bir türlü fırsat bulamadım. "Keşke gerçek olsa" Ne güzel bir isim seçimi bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan Kalan , sevdiğim bir kitap ismi ... Beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  15. Nedense aklıma Athena'nın Mesela mesela ben mesela şarkısı geldi. Yazı çok güzeldi. Emeğine sağlık efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah Özdemir, bak benim gelmemişti , gelse kesin sonuna koyardım bi video :)) Yorumuna sağlık

      Sil
  16. Ben mesela uçarım mesela
    yerlere göklere sığamıyorum
    ben mesela uçarım mesela
    yinede senden kaçamıyorum

    Sanırım en iyi Athena gider bu "meselalar" a :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böğürtlen lim ; bir benim mii aklıma gelmedi bu Athena , pek de severim aslında :)))

      Sil
  17. Çok eğlendim okurken "mesela" :))
    Barış Bıçakçı'dan "Baharda Yine geliriz"i okumuş; sevmiştim. Sinek Isırıkları da aklımdydı ama...
    Karne konusu da cidden o noktaya geldi; çok yazık.. El yazısı olmalı bir de bence karnede, bilgisayar çıktısı değil.
    Bim'e giden çocuğa da çok içlendim; hala iyi insanlar var demek ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki Balık Bir Kedi ; Ah o el yazısı karneler.. Yıllar geçti hala saklarım ama Can'ınkileri saklasak ne olacak hepsi digital ,birkaç seneye kağıdı bile vermezler bu gidişle.
      Hala ara ara uğruyor eşim Bim'e ama yok ...

      Sil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe