30 Haziran 2014

Yaz Okuma Şenliği




Blogunu çok severek takip ettiğim fakat bu güne kadar herhangi  bir etkinliğine katılamadığım sevgili Pınar , yaz ayları için öyle güzel bir şenlik listesi hazırlamış ki katılmadan edemedim.
İnsanlık için küçük benim için büyük bir adım atarak listemi bile hazırladım. Hepsini okuyacak mısın şimdi sen diye sormak isteyen olursa , özelden cevap verebilirim. Hevesimi kırmayın e mi?
Listeyi merak edenler olursa ; 



1. Kategori (10 puan) : İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap 
Kürşat BAŞAR - Yaz  ( Kürşat Başar'a tabiri caizse kılım ama merak edip dün aldım bu kitabı ,bahane ile yıldızımız barışır belki. 

2. Kategori (10 puan) : Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap
Yekta KOPAN - Bir de Baktım Yoksun  (Aile Çay Bahçesi'ni severek okumuştum. Bu kendisi ile 2. yolculuğumuz olacak)

3. Kategori (10 puan) : Bir şiir kitabı 
Yaprak ÖZ - Şiirli Müzik Kutusu  ( Yaprak Öz severek okuduğum Berlinli Apartmanı kitabının yazarı , internette gezerken iki tane de şiir kitabı olduğunu gördüm. İsmi ne güzel değil mi ? ) 

4. Kategori (10 puan) : Adında bir sayı geçen bir kitap
Danielle STELL - Charles Sokağı 44 Numara ( Bir merakla alıp okunacakların arasında bekleyen bir kitaptı , bahane ile aradan çıkacak. ) 

5. Kategori (10 puan) : Bir kişisel gelişim kitabı
Eşittir kabus benim için :)) Pas geçiyorum ... 

6. Kategori (10 puan) : Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap
Gabriel Garcia MARQUEZ - Kırmızı Pazartesi 

7. Kategori (10 puan) : Fransız edebiyatından bir kitap
Jean-Christophe GRANGE - Şeytan Yemini ( Yine çok merak ettiğim bir kitaptı) 

8. Kategori (10 puan) : Bir savaş kitabı
Ernest HEMINGWAY - Silahlara Veda 

9. Kategori (10 puan) : Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı
Thomass MANN - Venedik'te Ölüm 

10. Kategori (10 puan) : Fantastik kurgu/ bilim kurgu/ steampunk vb türde bir kitap
Gustav MEYRİNK - Golem  (Golem ve Cin'i okurken birçok kişi kesinlikle okumalısın demişti) 

11. Kategori (10 puan) : Yasaklanmış bir kitap
Sabahattin ALİ - Sırça Köşk ( Pek hoş bir geçmişimiz yok yazarla ama bakalım )

12. Kategori (10 puan) : Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap
Anthony BURGESS - Otomatik Portakal 

13. Kategori (10 puan) : Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap
Sanırım ben de birçokları gibi Pınar Kür okuyacağım ama henüz kesin kararımı vermedim. 

14. Kategori (10 puan) : Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap
Oruç ARUOBA - İle  ( Canım Elif'in kendi kütüphanesinden hediyesi , kategoriye tam uydu )

15. Kategori (10 puan) : Bir masal kitabı
Nazım HİKMET - Sevdalı Bulut 

16. Kategori (10 puan) : Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap
Nazlı ERAY - Aşkı Giyinen Adam   2002 Yunus Nadi Roman Ödülü'ni almış. ( Daha önce Nazlı Eray okumamıştım , bu kitaptan çok umutluyum )

17. Kategori (10 puan) : Bir biyografı / otobiyografi kitabı
Yine benim için mümkün olmayan bir kategori. 23. Kategoride okuyacağım Anne Frank'ın Hatıra Defteri bu kategoriye de sayılır belki :) 

18. Kategori (10 puan) : Bir tiyatro oyunu
William SHAKESPEARE - Bir Yaz Gecesi Rüyası  (Sanırım çoğunluk aynı kitabı okuyacak )

19. Kategori (10 puan) : Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı..) bir kitap
Ayfer TUNÇ - Dünya Ağrısı  ( Yine kütüphanemde okunmayı bekleyen kitaplarımdan biri bu da)

20. Kategori (10 puan) : Polisiye/ gerilim/ korku vb. türde bir kitap 
Alper CANIGÜZ - Oğullar ve Rencide Ruhlar ( Sonunda kendisi ile tanışacağız bakalım )

21. Kategori (10 puan) : Bir aşk romanı
Manyak gibi sürekli cinayet romanı okuyunca aşk romanlarını unutmuşum. Bu kategoriyi açık bırakıyorum şimdilik.

22. Kategori (10 puan) : İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap
Düşünüyorum öyleyse bulurum :) 

23. Kategori (10 puan) : Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap
Anne Frank'ın Hatıra Defteri  ( Elif ile izlediğimiz Aynı Yıldızın Altında filminin bir sahnesi Hollanda'daki Anne Frank'ın evinde geçiyordu , o an dedim kategorinin biri hazır :) . Çok merak ettiğim bir hikaye Anne Frank. )

24. Kategori (10 puan) : Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğini bir kitap
Reşat Nuri GÜNTEKİN - Çalıkuşu  ( Orta okulda okumuştum en son , nasıl iyi gelir şimdi tekrar okumak ) 

25. Kategori (10 puan) : Yabancı dilde bir kitap veya orjinal dilinde okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap
Bu kategori de askıda benim için , aklıma bir şey gelirse değerlendireceğim. 

26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan) : 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap
Keşke Açlık Oyunlarını okumasaydım :) Bu kategori için henüz bir set kitap bulamadım , bakınıyorum. 

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan) : İsminde zıt anlamlı kelimeler olan 2 kitap
Marc LEVY - İlk Gün ve İlk Gece romanlarını okumayı planlıyorum. 

28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan) : Goodreads'in Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap listesinden 3 kitap
Albert CAMUS - Yabancı 
Virginia WOOLF - Mrs. Dalloway 
Jeffrey EUGENİDES - Middlesex 

29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan) : Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı
Murat MENTEŞ - Ruhi Mücerret 
Ayşe ERBULAK - Dokuz Oda Cinayetleri 
Paul AUSTER - Görünmeyen 
Yabancı Kadın henüz meçhul :)

30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan) : 17.,18., ve 19. yyda yazılmış birer kitap
18. YY Aşk ve Gurur 
Diğerleri kesin değil. 

22 yorum:

  1. Hayırlı olsun liste de çok güzel olmuş (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem E.; teşekkür ederim , pek umutlu değilim ama göreceğiz:)

      Sil
  2. Merhaba listende çok değerli yazarlar var tercihlerini çok sevdim (Kürşad Başar dışında. Ben de hiiiç sevemem kitaplarını). Keyifle oku, umarım hepsini bitiririz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öz'ünkitaptutkusu ; sen de bendensin demek , ilk onun kitabına başladım sıcağı sıcağına henüz 25. sayfasında olmama rağmen sanırım bitiririm kitabı. Bak severim demedim :)

      Sil
    2. Kolay gelsin keyifle okuyabilirsin umarım. :)

      Sil
  3. Sabah gördüm bu etkinliği... Hatta bir an düşündüm... Dikkatini çekiyorum bir an dedim :))
    Sonra yemedi tabiki ;)
    Ama sen yaparsın eminim... Kesin yani.. Vallahi garantili...
    Yapacaksın, sana inanıyorummm...
    Yürü be koçum kim tutar seni ;)
    (Bu gaz yeter mi ;) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat ; yaaa sen var ya ne fena hatunsun , nasıl biliyorsun benim gazla çalıştığımı :))
      Bu yorumu duvara asıp bu listeyi de bitireceğim ulen! - bitiremedi- :D

      Sil
  4. 5. Kategori: Kişisel gelişim ben de sevmeme ama Aykut Oğut "Evrenden Torpilim Var!" olabilir sanki.
    13. Kategori: Pınar Kür-Asılacak Kadın. Zamanında yasaklanmış, Danıştay kararıyla gösterim izni alan ve Müjde Ar'ın başrolünde olduğu bir de film versiyonu mevcut.
    21. Kategori: Lisede okuduğum Halide Edib'in Kalp Ağrısı'nı önerebilirim.
    26. Kategor: 5 kitaplık Ramses serisinin ilk üçü olabilir. Christian Jacq.
    30. Kategori: 19.yy.-> Knut Hamsun-Açlık olabilir. 17. yy. için de okumadım ama Evliya Çelebi Seyahatname olabilir. ;))

    Keyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven , işte tam aradığım yorum bu.
      Pınar Kür'ü listeye bu kitabı ile ekleyeceğim.
      Ramses serisi çok uyar bana , malum Mısır aşığı bir insanım.
      Zaten bunları yetiştirsem ben artık eski ben olmam sanırım :)

      Sil
  5. liste şahane de yaz ayları toplamda 3 ay.
    bir ayı bitti kaldı 2 ay.
    2 ay toplamda 60 gün.
    toplam kitap sayısı 30.
    2 günde bir kitap bitirmen gerekir.
    hevesini kırmak için söylemiyorum asla ama keşke etkinlk biraz daha gerçekçi yapılsaymış.iki günde bir kitap okumak sağlıklı bir durum değil en azından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nabrut ; kim yapacak bu yorumu diye bekledim biliyor musun ? Ve itiraf ediyorum ki çok çok haklısın :)
      Listeyi yaptım bakalım , ne olacak hep beraber göreceğiz.

      Sil
  6. vaaay, hazırlaması bile büyük emek, kolay gele..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş ; teşekkür ederim canım benim ,bakalım okuması nasıl olacak :)

      Sil
  7. aaa süpermiş ama benim için namümkğn bu ara herhalde :) fena halde hareketlendi kendisi de :)

    YanıtlaSil
  8. Kitap okumayı severim ama böyle sıralamaya girince iş biraz zorlaşır be Damlacım hevesini kırmak istemem yine de kolay gelsin sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    son listelere bakarken dikkatimi çekti de son kategori de yer alan Austen romanı 19yy olması lazım. Siz de bir bakın ama belki ben yanlış olabilirim (:
    Bir de etkinlik daha yeni başladı 1 ay geçmedi henüz 90 günde yetişir bence. Çoğu kitap (tiyatro oyunu, şiir kitabı gibi) kısacık oluyor zaten :D

    YanıtlaSil
  10. Helal olsun kiz sana. Liste bile yapmissin. Ben liste yapmayacagim. Bir sonra ki kitabi elime alip hangi kategoriye uyuyor öyle karar verecegim :)

    YanıtlaSil
  11. Bu arada 3 kitaptan olusan bir seri icin Kerstin Gier tavsiye edeyim. :)

    YanıtlaSil
  12. iyi bir etkinlik, kolaylıklar:)

    YanıtlaSil
  13. Kürşat Başar Yaz kitabı almak için http://www.kitaptaze.com/kitaptaze%20-%20yaz

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe