19 Haziran 2014

Ruhunuza iyi gelecek bir şey biliyorum

Art arda okuduğum 9 cinayet romanından sonra kalifiye bir seri katil olma yolunda ilerlesem de bir soluk almalı ve içimdeki insan seven yanımı beslemeliydim.
Şiir her zaman işe yaramıştır. 
Şiir hep hayatın çarkını çevirmeme yardım etmiştir. 

Açtım rastgele bir sayfa. Ben öyle sırayla okuyamam şiir kitaplarını , her içimden geldiğinde bir sayfa seçer onu okur sindiririm. Çok daha tadına doyulmaz oluyor ,tavsiye ederim. 
Karşıma ilk
Bir sana çekimser kalamam 
birde soğuğun terk ettiği mevsimlere 
Ben sana bir dalda dokuz ceviz görmeden 
taş atmaz yaşımda vuruldum 

çıktı. Durdum öylece ... 
Sahi siz ilk hangi yaşınızda vuruldunuz ?

Ve sonra yine bir akşam , bu sefer iç sıkıntımı dindirsin diye elime aldığım kitabın bir sayfasında bekliyordu beni ;
Senden güzel bir aşk şarkısı 
olabilirdi belki diyorsun 
neden bunca keder 
Kimse kuşları terk  etmez biliyorsun 
Etse etse kuşlar göç eder! 

Uyumadan önce bir doz şiir okuyup öyle bırakın kendinizi rüyalara , artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak bakın görün! 

Uyumadan önce okuyun , uyanınca okuyun , çok mutlu olunca ,mutsuz olunca ve en çok da hayattan soğuyunca okuyun. Şiir her zaman iyi gelir çünkü....


Ve ülkemiz şartlarında bir şairin kitabını bastırabilmesi için nasıl zorluklara katlanabileceğini birkaç saniye hayal edin. Ettiniz mi ? Haydi en yakın zamanda siz de birer şiir kitabı edinin ve bana kalırsa önceliği EVVEL SEVDA İÇİNDE' ye verin. 
Ben gözlerinde kendime geldim 
Gözleri ömrüme yoldaş 
Vedalaşmadık deme
bulabilirsin buseni aynadaki dudak izinde

Ruhunuza ,kaleminize sağlık İbrahim Öksüz ... 

4 yorum:

  1. Dexter'dan sonra bende öyle olmuştum :)
    Ki hala anlayabiliyorum onu gçhaksız bulmuyorum :)
    Onun ardından bir şiir ruhu temizliyo sanki kötülüklerden arındırıyo
    Kim bilir belki 12 belki 13 :))
    Şairler yazarlar öyle zor şartlarda kitap çıkarıyorlar ki harcanmaması gereken çoğu insan yitip gidiyor..

    YanıtlaSil
  2. elime bir şiir kitabı aldım ve rastgele bir sayfadan; yalnızların en büyük sorunu tek başına özgürlük ne işe yarayacak/bir tüelü çözemedikleri bu/ölü bir gezegenin soğuk tenhalığına benzemesin diye/özgürlük mutlaka paylaşılacak/suç ortağı bir sevgiliyle.....Atilla İlhan sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Şiirlere hayran oldum. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel satırlar... Şiir kitaplarını diğer bütün türlerden daha çok seviyorum.
    Hayatın yapaylığı içinde kalp sıcaklığımı hissedemezken ona açılan minicik bir kapı gibi.
    İbrahim Öksüz'ün kalemine sağlık...

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe