15 Mart 2014

Golem ve Cin

Ne kadın ne erkek …
Ne ölü ne diri …
Masalımız Ateş ve Toprakla ilgili…

En son ne zaman kendiniz için bir masal okudunuz bilmem ama
Ben bu haftayı rüya gibi bir masal ile kapattım.
Hem de ne rüya!
Kimi zaman toz pembe kimi zaman karabasandan hallice…


Hikayemiz çok zengin fakat mutsuz bir adamın kendine bir Golem istemesi ile başlıyor. Pek tabi kötü büyücü de bu isteği karşılıksız bırakmıyor.
Otto Rotfeld Golem’den beklediklerini o kadar kendinden emin sıralıyor ki şaşırıyorsunuz.
İster istemez ben olsam ne isterdim diyorsunuz. Ben de dedim. Ama henüz listeyi bitiremedim :)

Buraya kadar Golem’in ne olduğunu bilmeyen benim gibi birileri var ise açıklamak isterim. Zira öğrendikten sonra kitap bana daha da heyecanlı  gelmeye başladı…
GOLEM : Golem efsanelere göre kilden yada topraktan yapılma , ruhu olmayan bir canlıdır.  -wikipedia-

Cin ise bizim kültürümüzde de korkulan bir karakter olduğundan pek sempatik anlar yaşadık sayılmaz kendisi ile ama bazı yerlerde de kendisine şapka çıkartmadım desem yalan olur hani!


Hikayeye dönersek ;
Kendisinin de hatırlamadığı bir sebep ile Suriye’de bundan yaklaşık olarak  bin yıl önce bir ibrik içerisine hapsedilmiş Cin şans eseri Newyork’da bir kalaycı tarafından  esaretinden  kurtulur.
Tam da aynı dönemde Konin’li  sahibi tarafından okyanusun tam da ortasında sihirli kelimeler ile  canlandırılan Golem Newyork’a doğru yola çıkmıştır.
Sihirli Çöl hikayeleri , yüzyıllık sırlar , ateşten cinler, topraktan golemler , büyücüler, hahamlar ,iyi insanlar ve pek tabi kötü kalpliler.
Sizce bu masalın sonunda hep olduğu gibi iyiler mi kazanacak ?

Okumadan bilemezsiniz…

* Doğan Kitap ve Bumerang'a teşekkürlerimle.

18 yorum:

  1. Bilmiyorum ama :D Kötülerin kazandığı bir son beklemiyorum da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. An itibari ile farkediyorum ki bu yazıya yazdığım cevap yorumları uçmuş :0 çok eminim herkesi cevapladığıma çünkü. Emrah kusura bakma yahu :) Masallarda kötüler kazanır mı zaten ;)

      Sil
  2. merakıma merak kattı bu yazı,listeye aldım damlacım

    YanıtlaSil
  3. ne okusam diye düşünürken iyi oldu bu:)öperim severim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabımı belki ödünç verebilirim annecim ama belki :)

      Sil
  4. iyi kazanmış olsun please :)) Bu arada sırf bir golem yaratmayı öğrenmek için bu kitabı okuyabilirim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem'cim iyi bir son oldu ya , sanırım yani. Bir de kime göre neye göre iyi di mi :)

      Sil
  5. golem okudum yaaa. ilginç evet ama ben YKY'den okumuştum. başka kitap. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone ; aynı kitabı lise edebiyat öğretmenim önerdi biliyor musun , hatta aldım ve okunacaklarda sırasını bekliyor. Nasıldı ?

      Sil
    2. golem. gustav meyrink. çok çok iyi. lise edebiyat öğretmenleri böyle şeyler öğütlüyo mu. iyimiş :)

      Sil
  6. merhaba:)
    blogunuza üye olmaya çalıştım fakat olamadım sanırım genel bir sorun var:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ve hoşgeldin :))
      Yeni bir izleyici butonu koydum , tekrar denersen çoooookk sevinirim. Hem ben de işe yarayıp yaramadığını öğrenmiş olurum. Ben herkesi izleyebiliyorum ama sanırım kimse beni izleyemiyor :(

      Sil
    2. hoş bulduk:)
      yeni butondan denedim oldu mu acaba?

      Sil
    3. İzleyici sayım da artış oldu ama minik resimlerde seni göremiyorum, demek ki eksik de olsa bi ihtimal ile çalışıyor :)

      Sil
    4. ama şimdi benim izlediğim bloglarda gözükmüyorsun:(

      Sil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe