26 Mart 2014

Mim Sevengiller


Blog yazmaya başlamadan önce bir çok blogu bu mimler sayesinde tanımıştım. Her ne kadar bu günlerde burnumuzdan kıl aldırmayıp "ay mim mi ne banal" triplerine girmiş olsak da ben severim mim okumayı da cevaplamayı da be!
Canım Oytunla Hayat  , Biricik Deeptone  ve sevgili RenkliHayaller beni mimlemiş. Çok teşekkür ederim arkadaşlar :)
Mim okumayı sevenler buyrun , sevmeyenler yarınki yeni yazıya beklerim :)

 1- Neden blog adın ?
Yazılarıma bile başlık bulurken karnına ağrılar giren benim blog adımı bulma serüvenim ortalama 3,5 ay sürdü. Blog yazmaya başlayacağım fakat bir isim bulamadım diye ağladım durdum , ve bir gün bir ışık yandı :)
Blog adımı ilk yazımda anlatmıştım buradan okuyabilirsiniz.

 2- Hayat felsefeni belirleyen söz nedir?
 Sadece ben. Kalbimi duyuyor ve insanları tanıyorum. Gördüklerimden hiçbiri gibi yaratılmamışım. Yaşayanlardan hiçbiri gibi yaratılmamış olmadığıma inanmak cüretini gösteriyorum.Öteki insanlardan daha iyi değilsem bile hiç olmazsa başkayım. J.J.Rousseau

3-Kendinle ilgili 3 doğru 1 yanlış 4 şey nedir?

  1. Deli dağınığımdır. Kimine göre pasaklı bile sayılabilirim. 
  2. Mağaza mağaza gezip kıyafet alışverişi yapmaktan nefret ederim. Bundandır dolaplar dolusu kıyafetim olmadı hiç. Sıkıya gelince de oturur ağlarım giyecek bir şeyim yok diye. 
  3. Bir insanı sevmediysem doğru anı bulduğumda kesin bunu ona söylerim , söylemesem de illaki fark ettiririm zaten. 
  4.  Uzun yolculuklardan nefret ederim. 
Haydi bulun bakalım hangisi yanlış :)

Çalıkuşu Mimi

Çalıkuşu şu sözlerle başlar kitabına
Dördüncü sınıftaydım. Yaşım on iki kadar olmalı. Fransızca muallimimiz Sör Aleksi, bir gün bize yazı vazifesi vermişti. "Hayattaki ilk hatıralarınızı yazmaya çalışın. Bakalım neler bulacaksınız? Sizin için güzel bir hayat temini olur," demişti.
Bak hatırlayınca tekrar okuyasım geldi kitabı.
Şimdi gelelim mime ;

*İlk anılarınız neler ? Hangi yaşa kadar inebiliyorsunuz?
İlk anılar deyince aklımda beliren net resimler var
4-5 yaşlarında anneannemin evindeki Keloğlan , Ayşegül kitaplarım ve onları ezberleme çabalarım , kokuları hala burnumda. Bir de Tati  tati dum dum diye bir kitabım vardı kayıp ama ne severdim ah bir bulsam :(
5-6 yaşlarında elimde makas saçlarımı kesip Küçükanneanneme yakalanışım ,nasıl korkmuşsam :)
Anasınıfında 23 Nisan'da koskoca sahada kürsüye çıkıp şiir okuyuşum. Ama şiiri tüm herkese totomu dönüp annemleri bulup onlara okuyuşum :P Ne sen çık oku o yaşta o kadar insana bakalım ...
Daha derinlerde hep anlatılanlardan hafızada kalanlar var sanki.

Ben de gerçekten cevaplarını merak ettiğim kişileri mimliyorum , hadi bakalım ;

Canımın içi Yan Gel Yat Üniversitesi
Cevaplarını en merak ettiğim isimlerin başında sevgili  
Yeni tanışıp severek takip ettiğim  Meltemin Evi 
Tatlı dilli şirin insan Gülçince 
Pek sevgili Ahu Kader 
Bu sabahki postu ile gözlerimi ışıldatan sevgili Bir 
Ve Anne! Bloguna dön artık :) Bir Ayda Masalı



24 yorum:

  1. 2. SEÇENEK YANLIŞ DEĞİL Mİ?:)

    birikiyor mimlerim.elbette cevaplamaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4; Bu yanlış olayını sevdim ben , biraz daha tahmin alayım açıklayacağım. :D
      Cevaplarını merakla bekliyorum canım :)

      Sil
    2. hala açıklamadın.iyi ,tamam çatlarız biz.

      Sil
  2. Yine çok çok keyifle okudum:) 3 mü yanlış acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dega ; Çook teşekkür ederim. Cevabı çook yakında :)

      Sil
  3. bence 3 yanlış.

    felsefe çok ilginçmiş. ya bak o adamın "itiraflar"ını oku bak ne kitap bee :)

    bunun dışında kıkırdadım okurken hee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone ;
      Hahahah 3 diyen 2. kişisin , du bakalım tahminleri topluyorum:)
      Bu adamın sözleri benim hep ilgimi çekmiştir , okuyayım bakayım....
      Gül be , sana gülmek yakışır bence

      Sil
  4. 3 işte 3, değilse 4 o zaman napalım. 1 ve 2 bence kesinlikle değildir :)

    YanıtlaSil
  5. Bence 2 diyorum ve varmı bahisleri arttıran diyorum :))))
    3,5 ay düşündüğüne değmiş ama blog ismin... tek sevdiğim keşkedir bütünü tamamlayan... keşke gerçek olsa;)
    Saçlarını kesen küçük Damla ben şu küçükanneanne meselesine takıldım... Tamam anneanne var küçükanneanne kim :))))
    O 23 nisanı izleyenler seni hiç unutmamışlardır biliyomusun :)) Hatta o zamanlarda aralarında blog yazanlar bulunsaydı inan seni uzun uzunnnnn yazarlardı :)) Hayali bile çok sevimli o halinin...

    Şu yanlış cevap ne yahu hakikaten :) Takıldım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem ; Benim anneannemler 7 kardeşler korkma neyse ki 3 ü erkek :D Bana kalan da Annaannem , Küçükanneanem , Büyükanneannem ... kalan bir tanesine de biraz despot olduğundan Babaanne derim. İşte özet sana :)
      23 Nisan olayı efsanedir, sizi totoma takmam demişim bir saha dolusu insana yahu resmen.
      Yanlış cevap az sonraaaa :P

      Sil
  6. Dört diyorum, dur bakalım ne çıkacak:-) Bu mimin ilk kısmını yapmıştım Çalıkuşu kısmını ikk fırsatta yapacağımdır, teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ; Ben de teşekkür ederim sabahki yazın için. Bu arada sankim yaklaştın ben sana diyeyim:) Çalıkuşu mimini bekliyorum merakla ...

      Sil
  7. Ben bu konuda yeniyim,bir arkadaşınızdan geldi ben de cevapladım bunları.bu mim olayını sevdim ben bayanlar. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güner Peker ; Mim işi dozunda kaldıkça çok zevkli en basitinden verilen linklerle bir çok yeni blogger tanıyoruz. Mesela sizi bu mim sayesinde tanıdım ne güzel :) Sevgiler

      Sil
  8. yorumlarda da yok hangisi yanlış merak ettim şimdi :D
    ama hayat felsefeni anneme de okudum öyle sevdim yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nabrut; en sevdiğim sözdür tüm defterlerimde de yazar sıkıldıkça da silbaştan okurum ...
      Bu arada kimse 1 numaradan şüphelenmedi vallahi yazık size be :P
      Ama yanlış cevap 4 ;)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Emrah; oh be sonunda biri de 1 numara dedi vallahi bozulmaya başlamıştım :p Ama yanlış cevap 4 :D
      SEvgiler

      Sil
  10. bence iki yanlış,
    mağaza mağaza dolaşmaktan kim hoşlanmaz :))
    bi de şey mimler cok zevkli falanda, yıllardır blogger olanlar bi kaç kere yanıtlamış oluyor mimi, ondan bir yerden sonra gına geliyor bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyhan Ay maalesef ben hoşlanmam. Bizim evde rutin bir tartışmadır
      - Giyecek bir şeyim yok ben evden çıkmayacağım
      - Alsan olacak halbuki gibi :D
      Mim konusunda da haklısın ama bak ben son mim yazımı herhalde 2 yıl önce falan yazmıştım. Mimden çok yukarıda da yazdığım gibi verilen isimlerden yeni bloglar tanımayı seviyorum aslında :)

      Sil
  11. aaay ben bunu nasıl kaçırdım yuh bana:)))
    açıklıyorum tabiki 4 insanın ailesi okadar uzakta olursa uzun yolculukları sevmemesi imkansızki zaten sen gezmeyi çok seversin.3 e gelirsek azmı çektim bee bizim sevdiğimiz ama senin sevemediğin arkadaşlarımız geldiğinde odadan çıkmayıp beni krize soktuğun günleri nasıl unutayım.2 bak buna yorum yapamıyacağım ama sanırım kısa süren alışverişleri seviyorsun:)))) veeee 1 offf deli dağınıkmııı bana kalsa dağınık ötesi bişeysin ismi yok henüz bulunmadı,ama işine gelirsede kimse eline su dökemez:))))
    ayrıca hani o kürsüde şiiri bize okuman beni okadar mutlu etmiştiki o benim kızım o benim kızım...:))

    YanıtlaSil
  12. hayat felsefesini sevdim, amaaan bende çok dağınıyım kendim için neyse de başkası için alışveriş yapıp gezmekten çok sıkılıyorum püf

    YanıtlaSil
  13. Ben 2 diye düşünmüştüm çünkü dağınık olmakla alışverişi sevmek arasında bir bağlantı kurdum. Yani dağınık insanlar alışverişi sever gibi bir hipotez:))))

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Sevgili Damla..Fırınsız Çizkeki denedin mi merak ettim..Yorumlarını merakla bekliyorum..Sevgiler..

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe